Τετάρτη, Ιουνίου 20, 2007

Μια Μικρή Ιστορία του Umberto Eco

Μου το έστειλαν σήμερα με mail και θέλησα να το μοιραστώ μαζί σας. Συγγραφέας του ο Umberto Eco.




Ένας άντρας, το άλογο και ο σκύλος του περπατούσαν σ΄ένα δάσος. Καθώς περνούσαν κάτω από ένα τεράστιο δέντρο έπεσε ένας κεραυνός και τους έκανε και τους τρεις στάχτη.


Όμως ο άντρας δεν κατάλαβε ότι είχε εγκαταλείψει αυτόν τον κόσμο και συνέχισε την πορεία του με τα δυό του ζώα (κάποιες φορές περνάει κάποιος χρόνος μέχρι να συνειδητοποιήσουν οι νεκροί την καινούργια τους κατάσταση).

Σε μια στροφή του δρόμου είδαν μια πανέμορφη μαρμάρινη πύλη που οδηγούσε σε μια πλατεία στρωμένη με πλάκες από χρυσάφι.


Ο διαβάτης μας κατευθύνθηκε προς τον άνθρωπο που φύλαγε την είσοδο και είχε μαζί του τον εξής διάλογο:


-Καλημέρα.

-Καλημέρα, απάντησε ο φύλακας.

-Πως λέγεται αυτό το τόσο όμορφο μέρος;

-Αυτός είναι ο Παράδεισος!

-Τι καλά που φτάσαμε στον Παράδεισο, γιατί διψάμε!

-Μπορείτε, κύριε, να μπείτε και να πιείτε όσο νερό θέλετε και ο φύλακας του έδειξε την πηγή.

-Το άλογο και ο σκύλος μου διψούν επίσης...

-Λυπάμαι πολύ, είπε ο φύλακας, αλλά εδω απαγορεύεται η είσοδος στα ζώα.



Ο άντρας αρνήθηκε με μεγάλη δυσκολία, μιας και διψούσε πολύ, αλλά δεν ήθελε να πιεί μόνο αυτός. Ευχαρίστησε τον φύλακα και συνέχισε την πορεία του.


Αφού περπάτησαν για αρκετή ώρα στην ανηφοριά, εξαντλημένοι πλέον και οι τρείς, έφτασαν σε ένα άλλο μέρος, η είσοδος του οποίου ξεχώριζε απο μια παλιά πόρτα που οδηγούσε σ΄έναν χωματόδρομο περικυκλωμένο από δέντρα... Στη σκιά ενός δέντρου καθόταν ένας άντρας και είχε το κεφάλι του σκεπασμένο μ΄ένα καπέλο. Μάλλον κοιμόταν.


-Καλημέρα, είπε ο διαβάτης.


Ο άντρας έγνεψε σε απάντηση με το κεφάλι του.

-Διψάμε πολύ, το άλογό μου, ο σκύλος μου κι εγώ.


-Υπάρχει μια πηγή ανάμεσα σ΄εκείνα τα βράχια, είπε ο άντρας, δείχνοντας το μέρος. Μπορείτε να πιείτε όσο νερό θέλετε.



Ο άνθρωπος, το άλογο και ο σκύλος πήγαν στην πηγή και κατεύνασαν τη δίψα τους. Ο διαβάτης γύρισε πίσω να ευχαριστήσει τον άντρα.

-Μπορείτε να ξανάρθετε όποτε θέλετε, του απάντησε εκείνος.

-Επί την ευκαιρία, πως ονομάζεται αυτό το μέρος; ρώτησε ο άντρας.

- ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ

-Ο Παράδεισος; Μα, ο φύλακας της μαρμάρινης εισόδου μου είπε πως εκεί ήταν ο Παράδεισος!

- Εκείνο δεν ήταν ο Παράδεισος. Ηταν η Κόλαση, απάντησε ο φύλακας.

Ο διαβάτης έμεινε σαστισμένος.

- Θα έπρεπε να τους απαγορεύσετε να χρησιμοποιούν το όνομά σας! Αυτή η λάθος πληροφορία μπορεί να προκαλέσει μεγάλο μπέρδεμα, είπε ο διαβάτης.

- Σε καμιά περίπτωση! αντέτεινε ο άντρας.


Στην πραγματικότητα, μας κάνουν μεγάλη χάρη, διότι εκεί παραμένουν όλοι όσοι είναι ικανοί να εγκαταλείψουν τους καλύτερούς τους φίλους...

16 σχόλια:

kelly alamanou είπε...

Nαι! Δεν θυμάμαι πως και που αλλά προσφατα μου την είπαν αυτή την ιστορία,και τη βρήκα πολύ όμορφη,
εκανες πολύ καλά που την έκανες ποστ!
καλό βράδι.

2002odyseia είπε...

πολυ καλη ιστορια!!!
καλο ειναι να παραδειγματιστουμε ολοι απο αυτην και να μην κοιταμε μονο τον "ευατουλη" μας.

Μικρός Πρίγκιπας είπε...

Τους φίλους τους διαλέγουμε γι' αυτό και δεν πρέπει να τους ξεπουλάμε.
Πολύ όμορφο απόσπασμα............

Aggelos Spyrou είπε...

Ξεδίψασα...

Πώς λέγεται αυτό το blog;

Αλεξάνδρα είπε...

@rodoula-kelly: έχουμε παράλληλη πληροφόρηση ή μου φαίνεται;)

@2002odyseia: καλωσόρισες! ναι πρέπει να βάζουμε πάντα τον εγωισμούλη μας στην άκρη. Γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι.

@μικρός πρίγκηπας: δεν νομίζω πως η ζωή χωρίς φίλους θα είχε το ίδιο νόημα.

Αλεξάνδρα είπε...

@Αγγελος Σπύρου: με mail μου το έστειλαν....
Σε ζηλεύω που γράφεις ωραία παραμύθια...
Τυχερός ο γιόκας σου. Να του λες και τώρα που είναι μωράκι ιστορίες. Μπορεί να μην ξέρει να μιλάει αλλά σίγουρα ξέρει να ακούει την αντρική μπάσα φωνή σου.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ είπε...

Πραγματικά πολύ ωραία ιστορία.
Αναρρωτιέμαι πόσοι εξακολουθούν να πιστεύουν στην αληθινή φιλία.

Σπύρος είπε...

'' ΜΕΓΑΛΟ ΔΙΔΑΓΜΑ '' η ιστορία σου ελπίδα.
Αλήθεια κάνουμε όλοι θυσίες για τους φίλους μας και για ανθρώπους που αγαπάμε ;

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Το "άδειασμα" στα δύσκολα....
Εξαιρετικό!

Αλεξάνδρα είπε...

@Βασίλης Αδαμόπουλος: Εγω! μπορεί να είναι σπάνια πια (;) αλλά είναι εδω. Ούτε και ποτέ πίστεψα ότι άνθρωποι του αντίθετου φύλου δεν μπορεί να είναι φίλοι, αφού οι καλύτεροί μου φίλοι είναι του αντίθετου φύλου.

@lockheart: η θυσία πάντα ήταν σπάνια. Πρέπει να είναι fullαρισμένη η καρδιά μας με αγάπη για να θυσιαστεί.

@φύρδην-μίγδην: εμ εκεί στα δύσκολα φαίνεται ποιοί αλήθεια είμαστε. Μπορεί τελικά να μας ξαφνιάσει ο ίδιος μας ο εαυτός.

μαριάννα είπε...

Ο καλύτερος τρόπος διαπαιδαγώγησης είναι οι όμορφες ιστορίες. Χαίρομαι που τον υιοθετείτε. Μεγάλωσα τρία παιδιά έτσι και άπειρα άλλα στα σχολεία, μόνο παραθέτοντας την ιστορία. Το παιδί σκέφτεται μόνο του μετά. Χωρίς την καταπίεση του διδαχτισμού, ανοίγει το μυαλό του.
Αλλά και για μας... υπενθυμίσεις τέτοιες, ανθρωπιάς και αξιών, δεν βλάπτουν καθόλου. Προσωπικά αγαπώ πολύ τέτοιες σοφίες μέσα από τη λογοτεχνία και την ποίηση.
Να 'σαι καλά. Καλημέρα σε όλους!

Σπύρος Σεραφείμ είπε...

τη "δροσιά" του να 'χεις...

leila είπε...

εδω σε θέλω κάβουρα να περπατας στα κάρβουνα.. !! ωραία η ιστορία .. αλληγορική.. ενα ηχηρο χαστούκι για οσους στα δύσκολα απομακρυνονται από τους φίλους που τους στάθηκαν

Αλεξάνδρα είπε...

@ghteytria: ναι στα μικρά παιδιά οι απλά διατυπωμένες ιστορίες αρέσουν πολύ.
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια μα και που πέρασες!

Αλεξάνδρα είπε...

@Σπύρος Σεραφείμ: πίνω στην υγεία σας, γιατί χάρηκα που ανταμώσαμε.

Αλεξάνδρα είπε...

@leila: τα πάντα είναι ζήτημα αξιών. Ας μην ξεχνάμε ότι τους φίλους τους διαλέγουμε και μας διαλέγουν. Σε ευχαριστώ που πέρασες.