Μετ
ά από πρόσκληση του Lockheart και με δεδομένo ότι η εποχή αυτή είναι αγαπησιάρα, παρά τις υψηλές θερμοκρασίες, για πολλούς bloggers - Αγγελος Σπύρου και Χαμηλοπετάγματα μεταξύ άλλων, θυμήθηκα την Μοναξιά Είναι Από Χώμα της "ποιήτριας" των σχέσεων Μάρως Βαμβουνάκη. (Να ναι καλά η Κρήτη!!!)
ά από πρόσκληση του Lockheart και με δεδομένo ότι η εποχή αυτή είναι αγαπησιάρα, παρά τις υψηλές θερμοκρασίες, για πολλούς bloggers - Αγγελος Σπύρου και Χαμηλοπετάγματα μεταξύ άλλων, θυμήθηκα την Μοναξιά Είναι Από Χώμα της "ποιήτριας" των σχέσεων Μάρως Βαμβουνάκη. (Να ναι καλά η Κρήτη!!!)Παραθέτω αποσπάσματα:
1. Υπήρξε κάποτε ένας άνθρωπος που στεκόταν μπροστά στον καθρέπτη και δεν υπήρχε το είδωλό του. Επιθυμώ ν΄αποκτήσω τόση επίγνωση μια μέρα κι εγω, που να στέκομαι όρθιος μπροστά στον ολόσωμό καθρέπτη μου και να μη βλέπω τίποτα. Να έχω απορροφήσει τις αντανακλάσεις μου όλες.
2. ...Είναι ο θάνατος", έλεγα "και πρέπει να γλιτώσω". Αυτό είναι ο θάνατος: να εξαφανίζεσαι άβουλα, να μη βρίσκεται τι να περισώσεις, να ξεχνάς.
3. Ο Χίτλερ, οι τύραννοι κι οι τυραννίσκοι έρχονται και παρέρχονται όμως το πλήθος που τους ζητωκραυγάζει και τους τρέφει είναι αιώνιο.
4. Το καλό είναι δυνατώτερο απ΄το κακό, μόνο που εμείς δεν είμαστε σταθερά καλοί, αληθινά καλοί που να αξιωθούμε την ισχύ του. Είμαστε ασθενείς γιατί είμαστε σε όλα ασταθείς. Ετσι παραζαλισμένοι θα την περάσουμε τη ζωούλα μας. Στο περίπου.
5. Δεν είναι τυχαία η κουβέντα πως ο εγκληματίας επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος. Την τιμωρία του αποζητά γι΄αυτό επιστρέφει. Λαχταρώ βαθιά να υπάρχει κάπου η δικαιοσύνη κι ας είναι σε βάρος μου. Τίποτα δεν είναι πιο εξευτελιστικό από το να μου επιτρέπονται τα πάντα, πως δρω χωρίς συνέπειες, πως αταχτώ χωρίς ποινές.
6. Δεν φταις εσυ καλή μου και μη λυπηθείς για τίποτα. Δεν φταις εσυ για όσα δεν μπορείς καλή μου. Εγω ο ανόητος που χτυπιόμουνα να λάβω απ΄αυτά που δεν είχες...
7. Σε ήθελα τόσο που προσπάθησα να βρώ κι άλλη. Για αντιπερασπισμό στην αβάσταχτη λαχτάρα μου για σένα, για να τη μειώσω, για να την ανακουφίσω... Πιο πολύ για να περιορίσω την φοβερή ανασφάλεια πως ίσως μ΄αφήσεις και να μετριάσω τον όλεθρο του πιθανού χωρισμού μας με μια ρεζέρβα.
8. Αλλάζω συνέχεια σαν την άμμο. Παραπλανητικός και παραπλανημένος σαν κι εκείνη δείχνω σταθερός και συμπαγής και μόνιμος κι όμως και το πιο ελαφρό αεράκι μας μετακινεί και αλλοιώνει τους συσχετισμούς δυνάμεων.
9. Το νιώθω κι ας διστάζω κι ας τρέχουν κόμποι ιδρώτα απ΄το μέτωπό μου. Το καταλαβαίνω πια πως δεν αρκεί να πονάς για να γλιτώσεις, πρέπει να μάθεις να πονάς με ευχαριστία.
Πως γίνεται να πονέσω μ΄ευχαριστία εγω ο φοβιτσιάρης, ο χέστης, ο κάλπης. Εγω που σαν γούνινο κούνελο με παραχαϊδέψανε κι επιμελώς με διδάξανε να παραχαϊδεύω κι εγω τον εαυτό μου. Εγω ο ατροφικός, ο μίζερος, ο κλάψας, εγω που έκανα επιστήμη τη λούφα, τη δικαιολογία, την υπεκφυγή.
10. Τουλάχιστον μέσα από τα πάθη μου κερδίζω τη σοφία του πως ελάχιστα ξέρω. Πως τίποτα δεν ξέρω.
11. Η αγάπη δεν επιβάλλεται, η αγάπη εμπνέεται. Η ανάγκη κι η εξάρτηση είναι κάτεργο που μαραζώνει, όμορφος μόνο με ελευθερία γίνεσαι. Γι΄αυτό μ΄αγαπούσαν πάντοτε γυναίκες που δεν αγαπούσα, γιατί μαζί τους ήμουν ελεύθερος.
12. Αποφεύγω ν΄αναρωτηθώ τι σήμαινα εγω για σένα. Τη σημασία μου σ΄όσα τώρα θυμάσαι. Μόνο τη δική σου σημασία μέσα μου ανιχνεύω σκάβοντας στοές, λαγούμια, υπόγεια ατελείωτα. Η ανάγκη μου να σε αποκρυπτογραφήσω με αναγκάζει να μελετώ τη γεωγραφία της ύπαρξής μου. Για να σ΄εντοπίσω πάνω μου ασχολούμαι με μένα.
13... Αν ίσως είσαι λυπημένη που χωρίσαμε, περισσότερο η λύπη σου θα είναι που έμεινες χωρίς αγάπη, παρά χωρίς εμένα. Λύπη που άλλωστε εύκολα παρηγοριέται και δεν θέλω να το σκέφτομαι.

14. Να γίνω άτρωτος όπως οι ανυπεράσπιστοι και ισχυρός όπως οι αθώοι. Η καχυποψία είναι κακομοιριά, η δυσπιστία φτώχια. Συνεχώς το διαπιστώνω, από κανένα δεν κινδυνεύω, απ΄τον εαυτό μου μονάχα. Οσο γεμίζω αυτοπεποίθηση τόσο αφήνομαι και εμπιστεύομαι τους άλλους.
15. Αν δεν μ΄έκανες έτσι πολύ δυστυχισμένο δεν θα την υποψιαζόμουνα την αληθινή ευτυχία, αν δεν με απέλπιζες τόσο βαριά, δεν θα την έβρισκα την αξία της ελπίδας κι αν δεν μ΄έσερνες κοντά στον θάνατο δεν θα ανακάλυπτα μέσα μου πόση μπορεί να είναι η δύναμη της ζωής.
Τα υπόλοιπα στο βιβλίο. Η έκδοση είναι του Φιλιππότη (1987) και εγώ το διάβασα την ίδια χρονιά. Είναι από τα βιβλία που αγάπησα. Και που με βοήθησαν να μην πνιγώ.
14 σχόλια:
Kαλησπέρα Ελπιδάκι :) Σε ευχαριστώ πολύ για την αποδοχή της πρόσκλησης μου περι ''Μοίρασμα γνώσης και ανάγνωσης''
Δεν το ήξερα το βιβλίο που αναφέρεις και φαίνεται πραγματικά εκπληκτικό απο τα αποσπάσμα του.
Ειναι πολύ μαγικό να μοιράζεσαι νέους αναγνωστικούς ορίζοντες με άλλους ανθρώπους ...
Σε ευχαριστώ να είσαι καλά..
Μάγική η αναφορά σου
Το 87 δεν ήσουν πολύ μικρή για να διαβάζεις τέτοια βιβλία;
@lockheart: στην ουσία με το "Ακου Ανθρωπάκο" αυτό ήθελα να κάνω. Να σας γνωρίσω ή να σας ξαναθυμήσω κάποια βιβλία.
Καλέ μου όρεξη να έχεις και έχω να σου δείξω πολλά βιβλία που είμαι σίγουρη πως θα σε ενδιαφέρουν.
@Αγγελε, ήμουνα 21. Μικρή ήμουνα; Πάντως από όσο μπορώ να θυμηθώ, με απασχολούσε πάντα ο εσωτερικός εαυτός του ανθρώπου. Ξέρεις αυτό που δεν φαίνεται. Την ουσία.
Και με την ευκαιρια να σου πω ότι πιστεύω το διαδίκτυο, κάνει πιο εύκολα φανερή την ουσία. Βλέπεις δεν έχεις την μορφή και τα φτιασιδώματα για να σε μπερδεύουν.
Είμαστε περισσότερο οι εαυτοί μας.
Ξεχωριστό βιβλίο μικρή κλωτσιά στη σκέψη μου. Το χω πάντα στα ράφια με τ΄αγαπημένα μου. Ενίοτε, το ξανανοίγω.
Χαίρομαι που συναντηθήκαμε
Καλωσόρισες!
Χαίρομαι που είναι και δικό σου αγαπημένο βιβλίο.
Με είχε βοηθήσει κάποτε...
Φοβερό βιβλίο. Κι έκανες πολύ καλή ανθολόγηση αποσπασμάτων. Φοβερά όλα της Μάρως. Μόνο το τελευταίο δεν έχω διαβάσει. Πάντως έχεις δίκιο. Και μένα κάποτε με βοήθησαν τα βιβλία της. Το πρώτο που είχα διαβάσει ήταν Ο αντίπαλος εραστής. Παρηγορήθηκα στη σκέψη ότι δε σκεφτόμουν μόνο εγώ έτσι. Βρήκα απόλυτη ταύτιση. Μου συμβαίνει σε όλα της τα βιβλία. Το Λουλούδι της κανέλας το έχεις διαβάσει; Κορυφαίο!
@ghteytria:ποιό, το "Παλιάτσος και Ανιμα" δεν έχεις διαβάσει; Να το διαβάσεις. Είναι φοβερό βιβλίο! Χρωστάω πολλά στην Μ.Β και ας μην το ξέρει!
Πολύ ωραία τα λέει η Μάρω. Και πολύ καλά κάνεις και μας τα θυμίζεις. Ειδικά την επισήμανση ότι δεν ξέρουμε τίποτα. Κι ας νομίζουμε ότι τα ξέρουμε όλα.
@Βασίλη ναι τα λέει όπως είναι. Με τρελαίνει το ύφος γραφής της. Και με χαροποιεί που σου αρέσει!
"Η αγάπη δεν επιβάλλεται, η αγάπη εμπνέεται. Η ανάγκη κι η εξάρτηση είναι κάτεργο που μαραζώνει, όμορφος μόνο με ελευθερία γίνεσαι"
To βρήκα εκπληκτικό!αληθινά με άγγιξε. Ολα τα αποσπάσματα που ανέφερες είναι πολύ ομορφα.
καταλαβαίνω γιατί "εγραψε" μέσα σου ένα τέτοιο κείμενο.
Πιο πολύ εντύπωση όμως μου έκαναν οι παρατηρήσεις σου στα σχόλια:
"με απασχολούσε πάντα ο εσωτερικός εαυτός του ανθρώπου. Ξέρεις αυτό που δεν φαίνεται. Την ουσία.
Και με την ευκαιρια να σου πω ότι πιστεύω το διαδίκτυο, κάνει πιο εύκολα φανερή την ουσία. Βλέπεις δεν έχεις την μορφή και τα φτιασιδώματα για να σε μπερδεύουν."
Ούτε που βάζει ο νους σου πόσο κοντά σ'αυτά σου τα λόγια αισθάνομαι!
Να'σαι καλά!!!!!!!!
Ακριβώς. Αυτό δεν έχω διαβάσει ακόμα. Έχω κάνει λίστα πάλι, με το που έρχομαι με περιμένουν οι φίλες στην Αθήνα για βιβλιότσαρκα και μετά καφέ! Αθήνα βρίσκεσαι; Είσαι ευπρόσδεκτη στην παρέα...;)
Σας αφιερώνω και το τραγούδι των Πυξ Λαξ, σε στίχους της Μάρως Βαμβουνάκη.
Οι παλιές αγάπες πάνε στον παράδεισο
Άγονη πλήξη μιας ζωής, δίχως έρωτα
της ερημιάς μου τέρας, της πόλης μου θηρίο μη με φοβάσαι
αλλοπαρμένη έκφραση οι τοίχοι σου θυμίζουν τον πρώτο σου έρωτα
οι πιο πολλοι αδιάφορα κενοί, σε λυγίζουν όπου και να 'σαι
στα σκοτεινά δρομάκια οι σκιές γλιστράνε επικίνδυνα
Στα ηλεκτρισμένα ξενυχτάδικα οι γυναίκες μισοκρύβονται πίσω απ' τη λήθη
Στα κολασμένα παζάρια της λεωφόρου οι αστυνόμοι
οι πλούσιοι επαρχιώτες μηχανόβιοι
μάσκες ακάλυπτες μικρές στο γύρο του θανάτου
που τρεμοπαίζουν τον άγγελο ή τον δαίμονα
στις άκρες των δακτύλων τους, ξημέρωμα Σαββάτου
Για τις παλιές αγάπες μη μιλάς
στα πιο μεγάλα θέλω κάνουν πίσω
δεν άντεξαν μαζί και χάθηκαν μακριά
κρύφτηκαν στις σπηλιές χαμένων παραδείσων
Ό,τι αξίζει πονάει, κι είναι δύσκολο
για να μην υποφέρεις φύγε μακριά μου, κρύψου απο μένα
δεν ξέρω αν φεύγεις, τώρα, για το λίγο μου
ή αν αυτό που νιώθω ήταν πολύ
πολύ για σένα, πολύ για σένα
Για τις παλιές αγάπες μη μιλάς
στα πιο μεγάλα θέλω κάνουν πίσω
δεν άντεξαν μαζί και χάθηκαν μακριά
κρύφτηκαν στις σπηλιές χαμένων παραδείσων
Ό,τι αξίζει πονάει, κι είναι δύσκολο...
@rodoula-kelly τίποτα δεν είναι τυχαίο, τίποτα! Εγω ευχαριστώ το διαδίκτυο που μας έφερε κοντά...
@ghteytria:Τώρα το καλοκαιράκι Νέα Μάκρη. 40 λεπτά δρόμος από Αθήνα...
Σε ευχαριστώ για την πρόσκληση! Πότε έρχεσαι;
Ευχαριστώ και για το τραγουδάκι. Το αφιέρωσα με την σειρά μου σε κάποιον που πόνεσε μα άντεξε και ξανασηκώθηκε πιο δυνατός.
Όλο το καθυστερώ να περάσει ο καύσωνας. Οι γονείς μου όμως έχουν σαλτάρει και δεν παίρνει άλλη αναβολή. Οπότε την άλλη βδομάδα έρχομαι. Προς το τέλος μάλλον. Ν.Μάκρη λοιπόν, μια χαρά. Θα τα πούμε σίγουρα. Φιλιά πολλά!
@ghteytria: με το καλό να ΄ρθείτε και θα βρούμε τρόπο...
Φιλιά
Δημοσίευση σχολίου