
Αλλα είχα σκοπό να γράψω σήμερα, φίλοι μου καλοί. Μα η πραγματικότητα χτύπησε έντονα την πόρτα.
Ενας 65 χρονος νεκρός γιατί; Γιατί είπε σε αυτούς που του ζήτησαν να τους δώσει τα χρήματα της σύνταξής του ότι το όπλο είναι ψεύτικο. Και του απέδειξαν με τον χειρότερο τρόπο πως ήταν αληθινό.
Ποιός να μου το έλεγε ότι θα νοσταλγούσα τους κλέφτες του παρελθόντος. Αυτούς που είχαν αρχές. Μάλιστα αρχές. Που ήταν κλέφτες γιατί η ζωή δεν τους έδωσε την ευκαιρία. Που δεν θα γινόντουσαν ποτέ κλέφτες συνταξιούχων και σίγουρα δεν θα γινόντουσαν ποτέ δολοφόνοι. Αυτές οι σκέψεις είναι για καιρό στο μυαλό μου. Οι κλέφτες του παρελθόντος είχαν κώδικα τιμής. Να φτάνεις να πεθαίνεις από κυνισμό 65 χρονών; Ανατρίχιασα.
Και μετά η φωτιά. Αχ η φωτιά που καίει δάση... η αδίστακτη φωτιά που συνήθως βάζουν ανθρώπινα χέρια για την "κονόμα". Για να πουλήσουν στους ανόητους μικρ
οαστούς μια βίλα, όνειρο ζωής. Εχω τσακωθεί πολλές φορές με ανθρώπους που υπερασπίζουν τους καταπατητές. Οταν κάηκε η Πεντέλη πόνεσα. Υπολόγισα ότι αν μου επέτρεπε ο Θεός θα το ξαναέβλεπα δάσος στα βαθιά 60 μου. Τα σπίτια πρώτα να σωθούν η εντολή στους πυροσβέστες. Τι λέτε ρε παιδιά; αντέτεινα. Τα σπίτια φτιάχνονται, τα δάση όμως;
οαστούς μια βίλα, όνειρο ζωής. Εχω τσακωθεί πολλές φορές με ανθρώπους που υπερασπίζουν τους καταπατητές. Οταν κάηκε η Πεντέλη πόνεσα. Υπολόγισα ότι αν μου επέτρεπε ο Θεός θα το ξαναέβλεπα δάσος στα βαθιά 60 μου. Τα σπίτια πρώτα να σωθούν η εντολή στους πυροσβέστες. Τι λέτε ρε παιδιά; αντέτεινα. Τα σπίτια φτιάχνονται, τα δάση όμως;Θυμάμαι τα καλοκαίρια στην Νέα Μάκρη. Οταν έρχονταν φίλοι από την Αθήνα τους σύστηνα να φέρνουν και ένα μπουφανάκι και εκείνοι γελούσαν. Είχα αγοράσει 3-4 για να μπορώ να τους δανείζω επειδή δεν με πίστευαν. Από τότε όμως που κάηκε η Πεντέλη χάθηκε και η δροσιά.
Και κλαίω γιατί οι άνθρωποι προτιμούν την δροσιά του κλιματιστικού τους αντί της δροσιάς των δέντρων. Κλαίω γιατί κανένας ποτέ δεν έχει μιλήσει, δεν έχει θρηνήσει για τα πουλιά και τα ζώα που καίγονται ζωντανά μες την φωτιά.
Πως να αντέξεις τόση ανθρώπινη βλακεία! Καλά το είχε πει ο Αινστάιν: "Η ανθρώπινη βλακεία και το διάστημα είναι άπειρα. Και για το δεύτερο δεν είμαι σίγουρος" (ήταν όμως για το πρώτο).
Σώστε πρώτα τα σπίτια που γεννήθηκαν πάνω στους νεκρούς κορμούς των δέντρων κι όταν έρθει η ώρα να πεθάνετε απο ασφυξία ας με αξιώσει ο Θεός να σας δω....
Καταπατητές της ανάσας μας....
Αχ τα έχεις τραγουδήσει Κώστα Χατζή ανθρωπογνώστη:
Αν έπαιρνα τα βάσανα του κόσμου τα μεγάλα
χίλιες μπαλάντες θα 'γραφα πικρές
και τα τραγούδια θα 'σβηνα που χω γραμμένα τ' άλλα
που 'ναι γεμάτα από έρωτες ελπίδες και χαρές
Είπα λοιπόν το γράψιμο για πάντα πως θα πάψω
ένα τραγούδι αλλιώτικο αν δε γράψω
κι έτσι ξεκίνησα ένα πρωί
τους πόνους και τα βάσανα να βρω μες τη ζωή
Και περπατούσα και περπατούσα
κι έφτασα κάπου σε ένα σημείο
κι είδα γραμμένο τι να πεις
Βρεφοκομείο η ελπίς
Εκεί οι ανώνυμοι γονείς πηγαίνουν τα μωράκια
όταν θα βγούνε στη ζωή κάποια φορά
παιδιά με δίχως όνειρα γεμάτα με ρυτίδες
και μάτια θλιβερά
Και λεγόμαστε άνθρωποι με μυαλό και με αισθήματα
τι ειν' τα νόθα παιδιά μας μπρος τα τόσα προβλήματα
και λεγόμαστε άνθρωποι με μυαλό και καρδιά
και πετάμε στους δρόμους τα μικρά τα παιδιά
Εμείς στραβή τη φτιάξαμε αυτή την κοινωνία
εμείς με την καρδιά μας και το νου
γεμάτη απ' το σκοτάδι μας γεμάτη απ' αγωνία
του κακού ψάχνει να βρει την πόρτα του ουρανού
κι αφού είμαι άνθρωπος κι εγώ τον κόσμο πως να αλλάξω
αφού κι εγώ γκρεμίζω οτι θα φτιάξω κι όμως
Ξεκίνησα και πάλι ένα πρωί
τους πόνους και τα βάσανα να βρω μες τη ζωή
και περπατούσα και περπατούσα
κι έφτασα κάπου σε ένα σημείο
κι είδα γραμμένο τι να πεις
Γηροκομείο η ελπίς
Εκεί τα στοργικά παιδιά πετάνε τους γονείς
το μόνο έγκλημά τους ότι ζήσαν πολλά χρόνια
και τους ξεχνούν παιδιά κι εγγόνια
γέροι με δίχως όνειρα γεμάτοι με ρυτίδες
και μάτια θλιβερά
Και λεγόμαστε άνθρωποι με μυαλό και με αισθήματα
τι ειν' οι γέροι γονείς μας μπρος τα τόσα προβλήματα
και λεγόμαστε άνθρωποι με μυαλό και καρδιά
και πετάμε τους γέρους και πετάμε παιδιά...
Τα δάση και τα ζώα θα σκεφτούμε;
12 σχόλια:
Από το μπαλκόνι μου αυτή τη στιγμή φαίνεται κόκκινη η κορυφογραμμή της Πάρνηθας.
Όχι από το ηλιοβασίλεμα του Θεού,
μα απ' τη φωτιά του Προμηθέα.
Μόλις καούν όλα,
μόλις τα χτίσουμε όλα,
θα αρχίσουμε να καίμε ο ένας τον άλλο.
Για να βρούμε χώρο.
Αχ Αγγελε, πονάω και κλαίω μαζί. Απ΄την Γλυφάδα γυρνούσα και έβλεπα στο βάθος το σύννεφο απόρροια φωτιάς...
Συγνώμη μάνα φύση που σε πληγώσαμε ακόμα μια φορά...
Κάθισα στο μπαλκόνι μιας φίλης απόψε και είδα το φεγγάρι κίτρινο και τον ουρανό γκριζοκόκκινο... και καθώς χιόνιζε στάχτες πάνω μας, σκέφτηκα τα ζωντανά που χάνονται αυτές τις στιγμές λόγω ανθρώπινης βλακείας.
Θα το πληρώσουμε ακριβά αυτό μια μέρα... είμαι σίγουρος...
@cinestef: πρέπει να το πληρώσουμε και όχι επειδή η φύση εκδικείται (που λένε οι ανόητοι, η φύση να επιβιώσει προσπαθεί) αλλά επειδή όπως στρώνεις έτσι πρέπει να κοιμάσαι...
ΕΛΕΟΣ ΠΟΙΑ !!!!!!
Προχθες με τον καυσωνα για 2 μερες μεινανε σπίτια και μαγαζιά χωρίς ρεύμα , γεροι χωρίς οξυγόνο , ηλικιωμένοι που με κόπο έπαιρναν ένα κομμάτι κρέας και το πέταξαν και αυτό. Ελεος!!! σημερα οι φωτιές !!που ειναι η πολιτεία !! τι κανει επιτέλους αυτό το κράτος!
Έχεις απόλυτο δίκιο κάποτε και οι κλέφτες και οι δολοφόνοι είχαν κώδικα τιμής, τώρα όποιον πάρει ο χάρος...τι να πεί κανεις..πραγματικά..
@lockheart: η γνώμη μου είναι πως η ευθύνη, η μεγάλη ευθύνη του κράτους είναι το κτηματολόγιο που ΔΕΝ έχει. Είναι επίσης οι βίλες που δεν γκρεμίστηκαν ποτέ στα καταπατημένα.
Από εκεί και ύστερα η ευθύνη μας βαραίνει όλους. Θα ήθελα να δω ένα αληθινό ρεπορτάζ. Να συγκρίνουν την Πεντέλη πριν την φωτιά του 1998 και μετά. Σήμερα. Τώρα.
Και αφού διαπιστώσουν με τα ματάκια τους ότι στη θέση των δέντρων υπάρχουν ΤΩΡΑ βίλες, σπίτια, να μας πουν ποιοί είναι οι ιδιοκτήτες...
Και σιγά σιγά όλα θα απαντηθούν...
@ καλή μου adiple,
δυνατή στις δύσκολες ώρες.
Εγώ σήμερα προτίμησα
Όπως σου είπα το πρωί ότι προτίμησα να ζωγραφίσω στο βλέμμα μου…
…Τα μάτια της θλίψης…
Να χαθώ σ’ ένα ημιτελές μου γραπτό,
Να χαθώ… να γιατρευτώ,
ν’ αφήσω το μυαλό μου να κερδίσει χρόνο…
αλλά το παρόν είναι εδώ… επιμένει να μας επιβεβαιώνει πως φτιάξαμε…
…ένα αύριο
για ανθρώπους δίχως έρμα,
που βλέπουν φυσική κατάληξη της μεγάλης ζωής – κέρδος τελικά ή βασανισμός – το παρκάρισμά τους σε κάποιο όποιο γεροντικό άσυλο.
Αυτοί οι γονείς, δε θα γεράσουν;
Και τα παιδιά που μεγάλωσαν
με τέτοιους γονείς,
Δε θ’ ακολουθήσουν το ίδιο ακριβώς παράδειγμα;
Παιδιά δίχως έρμα
Σ’ έναν κόσμο χωρίς έλεος.
Κάποτε οι κλέφτες ναι, ήταν καλύτεροι…
Ποιος τους έμαθε να γίνονται τόσο εύκολα αρχάγγελοι ψυχών;
Γιατί τόσο εύκολα;
Τα ούζι και τα καλάζνικοφ του κιλού τους δίδαξαν,
Ή μήπως μια ζωή στηριγμένη σε σαθρά ιδανικά, κι ενώ παρακολουθούν μια βιβλική καταστροφή, παίρνουν το καταραμένο τηλεκοντρόλ στο χέρι να βάλουν ένα άλφα ή βήτα θέαμα, μη το κάνω πιο συγκεκριμένο… να δουν με μάτια αδειανά άλλο ένα τίποτα.
Κι ο νους; Τι κάνει αυτός ο νους μέσα στο κεφάλι τους. Δε σκέφτεται; Δεν αντιδρά; Δεν πενθεί; Δε λειτουργεί με κάποιον τρόπο; Θα ‘θελα πολύ να ξέρω τον τρόπο, αλλά δε νομίζω να ‘μια έτοιμος να τον ακούσω.
Γιατί εγώ μεγάλωσα με γαλάζια θάλασσα, δροσερά δέντρα, μυρωδιές από χώμα, σε αυλές και σε ανύπαρκτες πια γειτονιές…
Άλλαξε λοιπόν τόσο γρήγορα ο κόσμος… Πώς έγινε αυτό; Γιατί;
:-(
Κρατώ αυτό του φίλου Γιάννη:
"..ένα αύριο
για ανθρώπους δίχως έρμα.."
Γλαρένια δάκρυα
δεν ήξερα τους στίχους αυτούς του Χατζή. η πραγματικότητα με τρυφερότητα. τι άδικη που είναι τόση θλίψη και τόση αδυναμία να αλλάξουμε κάτι. όλοι εμείς που πονέσαμε με την πορφυρή βουνοκορφή να μην φτάνουμε να γίνει κάτι καλύτερο...για τόσα και τόσα άδικα που μας κατακλύζουν κάθε μέρα.
τι θα κάνουμε ρε γαμότο? ΄μηπως έχει δίκιο ο άγγελος σπύρου?! ας βραθεί πια χώρος για τα άλλα. πονάει πολύ.
καλό σου βράδυ adiple x
@φυρδην μιγδην: ένα αύριο που μάλλον θα είναι λίγο χειρότερο απ΄αυτό που φανταζόμαστε....
@maya:πρέπει να βρούμε την δύναμη που λέει και ο Γιάννης και να αντισταθούμε...
Δημοσίευση σχολίου