Σάββατο, Μαΐου 24, 2008

Στους ήλιους και τα σύννεφα

.........................* Ε Ν Η Μ Ε Ρ Ω Σ Η *


Η μουσική Κωμωδία "Φούστ" που ανέβασαν τα παιδιά το Σάββατο ήταν υπέροχη. Ηταν μια διασκευή για παιδιά του Φάουστ του Γκαίτε. Η μικρή μου τα κατάφερε πολύ καλά. Διασκέδασε, το ευχαριστήθηκε όπως όλα τα παιδιά. Συναισθήματα αξέχαστα μου χάιδεψαν την καρδιά που περήφανα χτυπούσε στο ρυθμό των χειροκροτημάτων...





Η μικρή μου γατούλα όλο ευτυχία και νάζι. Αχ πόσα ξεχασμένα συναισθήματα μου ξεσηκώνουν τα παιδιά. Σαν απαλό κύμα που σκάει στην καθημερινότητα....



Κι ύστερα την Κυριακή μετά από 4 ώρες παιξίματος μαζί με τα διαλείματα μια άλλη γεύση. Ενα ξαφνικό, απρόσμενο μετάλλιο. Ο Γιώργος παίζει σκάκι απ΄τον Οκτώβριο και κατάφερε να κάνει 4 νίκες και 1 μόνο ήττα στα 5 συνολικά παιχνίδια που έπαιξε στο σκάκι. Δεύτερη θέση και ... μετάλλιο! Με συγκίνησε όταν μου ζήτησε να πάμε στο νεκροταφείο να το δείξει στον παππού του. Φυσικά και πήγαμε. Και εκείνος αφού του έδειξε τα μετάλλια του, είπε στεναχωρημένα: "Αχ, παππού, να ήσουν εδω..." "Είναι εδω κι ας μην τον βλέπουμε. Πάντα χαίρεται όταν είστε ευτυχισμένα τα εγγονάκια του και πάντα κοιτάζει λυπημένα, όταν χάνεται τον δρόμο σας" του είπα.



Το δεύτερο μετάλλιο για φέτος. Το πρώτο το πήρε την προηγούμενη Τρίτη στο bowling.




Μακάρι να ανταμείβονται πάντα οι προσπάθειές του. Γιατί δεν εισπράττεις πάντα αυτό που σου αξίζει....

Ετσι, έκανε τον κύκλο της μια εβδομάδα. Μια εβδομάδα που έκλεισε στην αγκαλιά της μήνες δουλειάς των παιδιών.


-------------------------------------------------------------------------------------------------




Χρειάζομαι τον ήλιο όπως πολλοί από σας...


Πάνε μέρες που δεν είχα χρόνο και διάθεση να αναρτήσω κάτι καινούργιο. Σκεφτόμουν και το μόνο που κατάφερνα είναι να μπερδεύομαι στις σκέψεις μου που μου έβαζαν τρικλοποδιές και κάπου κάπου έπεφτα. Αααα όχι είμαι πεισματάρα και απόλυτη. Σηκώνομαι πάντα.

Αρκετά τα όμορφα και τα άσχημα των ημερών που πέρασαν. Ο θάνατος άπλωσε τα μαύρα του σύννεφα πάνω απ΄τις μικρές χαρές μου. Μα εκείνες μικροί ήλιοι φέγγουν το σκοτάδι του και προσπαθούν τα σύννεφα να διώξουν.


Την Κυριακή έλαβα μέρος - για να προσέχω τον Γιώργο μου - στον ποδηλατικό γύρο της πόλης μας. Ομορφα ήταν, χωρίς αυτοκίνητα, χωρίς φασαρία. Οταν πιέστηκα σκέφτηκα πως ο προορισμός μπορεί να δώσει κουράγιο. Αυτός με κράτησε από το να τα παρατήσω. Κι έτσι έδωσα κουράγιο και στον γιό μου να συνεχίσει. Τα καταφέραμε μια χαρά.

Την Δευτέρα μπήκαμε στα play off με την ομάδα μου και ήταν μεγάλη η χαρά μας αφού το πρωτάθλημα του συλλόγου είναι δύσκολο με τους καλύτερους να οδηγούν...

Την Τρίτη πήρα 3 σημαντικά ατομικά κύπελλα για την φετινή μου προσπάθεια στο bowling. Ερασιτεχνικό βέβαια το πρωτάθλημα μα δούλεψα πολύ γι΄αυτά. Κι έχω δρόμο ακόμα μπροστά. Περιμένω να τελειώσει και το πιο δύσκολο πρωτάθλημα του συλλόγου για να κάνω - επιτέλους - μια ανάρτηση για το σπόρ που τόσο αγαπώ.


Την Τετάρτη γιόρταζε ο αδερφός μου - από τους πιο σημαντικούς ανθρώπους στην ζωή μου που τον λατρεύω και δυό φίλες που η μια πήρε τηλεφωνικά με μια μέρα καθυστέρηση τα Χρόνια Πολλά και Καλά.


Την Πέμπτη τριπλή χαρά: τα γενέθλια ένος φίλου που ζήλεψα για τα ποτάκια που ήπιαν χαλαρώνοντας σε ενα όμορφο μπαράκι, μα που δεν μπορούσα να πάω και ένα φιλαράκι μικρό που σήμερα βαπτίστηκε. Ο μικρός που κυκλοφορεί στη σκέψη μου όλη μέρα. Ελπίζω να μην τρόμαξε στην κοινωνική πρεμιέρα του.


Υστερα την ίδια μέρα η Βασιλική Νευροκοπλή έδωσε σάρκα και οστά στο μουσικό της παραμύθι που δυστυχώς έχασα - ο χρόνος που τρέχει και δεν περιμένει - κι ύστερα η ανάγνωση των δυό της βιβλίων από την μικρή μου κόρη, που με νανούρισε το ίδιο βράδυ. Α ναι, με κοιμίζει συχνά διαβάζοντάς μου παραμύθια. Καλά λένε πως η ευτυχία βρίσκεται στις μικρές όμορφες στιγμές...


Εκεί διάβασα δυό από τα ομορφότερα βιογραφικά, σαν μεταφέρω το ένα που βρίσκεται στο πανέμορφο βιβλίο "Αν τ΄αγαπάς ξανάρχονται":


"Καμιά φορά τα χαρτιά των δημόσιων υπηρεσιών γράφουν ό,τι θέλουν, όπως το χαρτί που γράφει πως γεννήθηκα το 1968. Γιατί εγω επιμένω πως γεννιέμαι κάθε μέρα. Αφού κάθε μέρα όλα γεννιούνται απ΄την αρχή, ο ήλιος, τα σύννεφα, οι σκέψεις, τα αισθήματα, τα όνειρα. Τα παιχνίδια μου με τις νότες, τις λέξεις και τα παιδιά κάθε μέρα γεννιούνται. Όταν έρχεται το βράδυ, τα βάζω μέσα στο καζάνι των παραμυθιών και κάθε φορά άλλο μαγικό φίλτρο προκύπτει. Και μόλις όλοι κοιμηθούν, εγω, η μιας μέρας μάγισσα, το σκορπάω βροχή στους ύπνους των ανθρώπων. Το φίλτρο θεωρείται πετυχημένο αν όποιος βραχεί ξυπνήσει το πρωί με διάθεση να παίξει απ΄την αρχή, τι άλλο, το ατέλειωτο παιχνίδι της ζωής.


Αυτοί ήταν οι μικροί μου ήλιοι απέναντι στο μαύρο σύννεφο...


Παρασκευή και πάνε κιόλας εννιά μέρες που ο φίλος μου ξεκίνησε για το ταξίδι στην χώρα των αγγέλων... Κοίταξα τον χθεσινό ουρανό να δω το αστέρι του.


Σάββατο σήμερα. Γράφω το κείμενο και αφήνω σκέψεις και συναισθήματα να κυκλοφορούν ελεύθερα. Γλυκόπικρες μέρες.... Εμαθα για άλλους τρείς θανάτους. Ο ένας του ξαδέρφου του Αρη Δαβαράκη...

Και μεις που μένουμε πίσω νιώθουμε την διαφορά; Καταλαβαίνουμε την ζωή;


Θυμήθηκα ένα κομμάτι του Λέο Μπουσκάλια που νομίζω πως αξίζει τον κόπο να το διαβάσουν όσοι αγαπούν την ζωή. Βγαίνω στο μπαλκόνι που βλέπει την θάλασσα και σας μεταφέρω τα λόγια του:




...χρειάζονται δύο για να δούν τον ένα. Θέλεις να ξέρεις ποιός είσαι; Κοίταξε γύρω σου τα μάτια των ανθρώπων που σε αγαπούν. Είναι η μόνοι άνθρωποι που θα τολμήσουν να σου πουν ότι είναι βρώμικη η μύτη σου. Όλοι οι άλλοι θα σ΄αφήσουν να γυρίζεις όλη τη μέρα με τη βρωμιά στη μύτη.


...ο Φρόυντ είπε πολλά έξυπνα πράγματα κι ένα απ΄αυτά ήταν πως πολλά από τα προβλήματά μας και η ανικανότητά μας να ζήσουμε, πηγάζει από την πίστη ότι δε θα πεθάνουμε ποτέ. Νομίζουμε πως ο χρόνος μπροστά μας είναι άπειρος. Αν το σκεφτείτε καλά, θα δείτε πως κατά βάθος πιστεύετε ότι πεθαίνουν μόνο οι άλλοι. Έχω άσχημα νέα για σας! Θα πεθάνουμε όλοι!

Ο θάνατος είναι το πιο δημοκρατικό πράγμα που έγινε ποτέ. Όποιος και να ΄σαι, όσο πλούσιος ή διάσημος, όσα πτυχία κι αν έχεις, όσο άσχημη ή όσο όμορφη κι αν έκανες τη ζωή σου, μια μέρα θα πεθάνεις. Γιατί όμως φοβάσαι;

Αν είσαι ενεργά μέσα στη διαδικασία της ζωής, δεν κλαίς, ούτε οδύρεσαι. Αν έχεις φερθεί στους άλλους όμορφα όσο είναι ζωντανοί, δεν πέφτεις στο φέρετρό τους φωνάζοντας: "Μη μ΄αφήνεις, μη μ΄αφήνεις!" Για τ΄όνομα του Θεού! Δεν αφήνουμε τους ανθρώπους ούτε να πεθάνουν με αξιοπρέπεια. Τους αφήνουμε να πεθαίνουν με ενοχή φωνάζοντας: "Μην πεθαίνεις!"


Ο θάνατος είναι καλός φίλος, ένας πολύ καλός φίλος, γιατί μας λέει πως δεν είμαστε αιώνιοι και πρέπει να ζήσουμε το τώρα. Ετσι καταλαβαίνουμε πόσο πολύτιμο είναι το κάθε λεπτό. Το διαβάζουμε αυτό που λέμε: "ναι, ναι πόσο αληθινό!" Ζούμε όμως πραγματικά έτσι; Πόσο θαυμάσιο είναι να είσαι ολόκληρος μέσα στη στιγμή που βλέπεις ένα λουλούδι. Όταν κάποιος σου μιλάει, για τον Θεό, άκουσέ τον και πάψε να κοιτάς πάνω από τον ώμο του, μη χάσεις τίποτε από τα γύρω. Σαν να είσαι σε κοκτέιλ! Δεν υπάρχει μεγαλύτερη προσβολή! Αν δε θέλεις να είσαι μαζί μου, μην είσαι! Εντάξει, μπορώ να το δεχτώ αυτό. Αν όμως θέλεις να είσαι μαζί μου, είσαι αποφασισμένος να είσαι μαζί μου; Λες: "Πάω να κοιτάξω την θάλασσα." Κοιτάζεις πραγματικά την θάλασσα; "Ω, τι ωραίο ηλιοβασίλεμα" Το λες στ΄αλήθεια αυτό, το βλέπεις, αναγνωρίζεις ότι δε θα ξαναγίνει ποτέ πια;


Ο θάνατος μας διδάσκει, αν θέλουμε να τον ακούσουμε, πως ΤΩΡΑ είναι η στιγμή. Τώρα είναι η στιγμή να σηκώσεις το ακουστικό και να τηλεφωνήσεις σ΄αυτόν που αγαπάς. Ο θάνατος μας διδάσκει τη χαρά της στιγμής. Μας διδάσκει πως δεν είμαστε αιώνιοι. Μας διδάσκει ότι δεν υπάρχει τίποτε μόνιμο. Μας διδάσκει να αφεθούμε, ότι δεν μπορούμε να κρατηθούμε από τίποτε. Και μας λέει να παραιτηθούμε από προσδοκίες και ν΄αφήσουμε το αύριο να πει την δική του ιστορία, γιατί κανείς δεν ξέρει αν θα γυρίσει σπίτι του απόψε.


Ο θάνατος λέει: "Ζήσε Τώρα". Ας το πούμε αυτό στα παιδιά...


Περνάει η ώρα... Σήμερα η μικρή μου θα παίξει στο πρώτο θεατρικό έργο εκτός σχολείου. Εχει αγωνία. Εχει ζωντάνια. Ζει το κάθε λεπτό. Μήπως να σταματήσουμε να μαθαίνουμε τα παιδιά και να τα αφήσουμε να μας πούνε εκείνα για τον χαμένο μας παράδεισο;

Στους φίλους - τους αληθινούς! Αυτοί ξέρουν!!!




"Η πιο σκοτεινή ώρα είναι αυτή, λίγο πριν το ξημέρωμα..."

45 σχόλια:

Αλεξάνδρα είπε...

...Δείξτε κάποιον, κάτι με το δάκτυλο σας. Θα διαπιστώσετε ότι 3 δάκτυλα δείχνουν εσάς και μάλιστα 3δικά σας δάκτυλα!

Καλή επιτυχία στην Ανθή μου!!!

kelly alamanou είπε...

Εξαιρετική Ανάρτηση βγαλμένη από την καρδιά σου!!!με ιαματικές προεκτάσεις..

"Αν είσαι ενεργά μέσα στη διαδικασία της ζωής, δεν κλαίς, ούτε οδύρεσαι. Αν έχεις φερθεί στους άλλους όμορφα όσο είναι ζωντανοί, δεν πέφτεις στο φέρετρό τους φωνάζοντας: "Μη μ΄αφήνεις, μη μ΄αφήνεις!" Για τ΄όνομα του Θεού! Δεν αφήνουμε τους ανθρώπους ούτε να πεθάνουν με αξιοπρέπεια. Τους αφήνουμε να πεθαίνουν με ενοχή φωνάζοντας: "Μην πεθαίνεις!"

Αυτό το απόσπασμα το βρήκα ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ!!
Φιλιά ζεστά από καρδιάς.

Αλεξάνδρα είπε...

@rodoula kelly: σε ευχαριστώ καλή μου. Ναι είναι πολλά αυτά που κάνουμε εμείς οι άνθρωποι. Κι άλλα τόσα που δεν κάνουμε.

Χαίρομαι που είμαστε συντονισμένοι στις ίδιες σκέψεις και κοιτάζουμε με τα ίδια μάτια κάποια πράγματα.

Φιλιά πολλά

Ανώνυμος είπε...

Δάκρυσα κι ας μην το πιστεύεις. Αυτές οι ώρες είναι και για μένα πάντα οι πιο δύσκολες. Και καμιά φορά μίζερα ξεχνάω τους μικρούς δικούς μου ήλιους. Μα αν σου λείπουν φωτεινά κομμάτια που σε γεμίζουν φως, δύσκολα αναζητάς νέα, λες και περιμένοντας θα έρθουν εκείνα σε μας.

Λάθη, λάθη, αγωνίες, ελπίδες...

Οι μικροί μας ήλιοι είναι οι πιο σημαντικοί και οι μόνοι που μπορούν να χρωματίσουν με λίγο πορτοκαλί της φωτιάς το σκοτάδι των γιατί

Ανώνυμος είπε...

Την καλημέρα μου!!!

γιάννης φιλιππίδης είπε...

αλεξάνδρα μου,

πρόσφατα, άκουσα κάτι από μια μακρινή αγαπημένη μου,

κι έγινε κτήμα περισσότερο από την κάθε καθημερινή μου σκέψη:

‘συνέβη το α τραγικό, και ταυτόχρονα το β….

και ξύπνησα το άλλο πρωί, κι έπρεπε να ξαναβγώ στο δρόμο,

να τρέξω για ένα σωρό πράγματα κι υποχρεώσεις…

…και τότε…

τότε κατάλαβα, λες και το ‘βλεπα για πρώτη φορά –αλλά δεν ήταν η πρώτη- πως ο ήλιος, ο ουρανός, κι οι άνθρωποι, παρέμεναν στις ενεργές θέσεις τους,

μόνο εγώ είχα χωθεί, ασυναίσθητα σχεδόν δυο μέτρα κάτω από τη γη.
Από απελπισία και απόγνωση’

Με εκφράζει απόλυτα, γιατί βρέθηκα σ’ αυτή τη θέση, κι όχι μόνο μια φορά, ασήμαντο να αναφέρω εδώ πόσες…

…αλλά ένα πρωί, σηκώθηκα, και για να το κάνω, έπρεπε να ντυθώ μέσα από τα χειμωνιάτικα μου ρούχα, ένα τζάκετ φτιαγμένο από σίδερα, αν ήθελα να ξανασταθώ όρθιος, αυτό έπρεπε να κάνω. Και το ‘κανα.

Στην εφηβεία μου, ήρθε ο πρώτος θάνατος να με κάνει κομμάτια. Τότε, κατάλαβα, έτσι απλά, πως κάθε πρωινό, κάθε νύχτα, κάθε ηλιοβασίλεμά μας μπορεί κάλλιστα να είναι το τελευταίο.

Πόσο εγωιστές που είμαστε…
Ποιος μας φύσησε μέσα μας την ιδέα, πως όλα θα συμβούν στους άλλους… ποτέ σε μας.

Και πορευόμαστε μ’ αυτή την κάλπικη σιγουριά για χρόνια. Ώσπου, να συμβεί κάτι τόσο δυνατό, να μας χαμηλώσει τα βλέφαρα, να πάρουμε τη ζωή αλλιώς.

Γιατί αξίζει να την πάρουμε αλλιώς. Όσο προλαβαίνουμε. Πάντα υπάρχει χρόνος, ο όποιος χρόνος….

φιλι φιλι καρδιά μου,
Πρωινό κυριακής…

γιάννης φιλιππίδης είπε...

φοβάμαι πως φλυάρησα πάλι. αλλά μπορεί κανείς να σταματήσει την αλήθεια του, να τη λογοκρίνει, όταν του ‘χει ξύσει το δέρμα τόσο δυναμικά, τόσες πολλές φορές;

Καλημέρα όμορφη με χαμόγελο

Aggelos Spyrou είπε...

Μια πανέμορφη ανάρτηση διάβασα σήμερα. Κι όταν λέω τη διάβασα, εννοώ ότι οι λέξεις της με παρέσυραν σαν ποτάμι σε μια νέα θάλασσα.

Το περίεργο με τους "εγωιστές" είναι ότι κρίνουν πρώτιστα τον "εγωισμό" των άλλων. Σε όλα τα θέματα. Ακόμα και στην αγάπη. Ακόμα και στη φιλία. Ακόμα και στο θάνατο. Πιστεύω αλήθεια ότι δεν υπάρχει θάνατος παρά μόνο εγωισμός. Αυτός μας κάνει να στυλώνουμε τα πόδια. Αυτός μας κάνει να αντιστεκόμαστε στο θάνατο, στη ζωή, στους φίλους, στον ίδιο μας τον εαυτό.

Και μοιράζουμε φιλιά αβέρτα σε ανθρώπους, που αν αύριο μας πουν "έχεις ένα μαρούλι στο δόντι σου" μας κάνουν ράκος, τους αποδιώχνουμε, τους κρίνουμε αυστηρά και συνεχίζουμε να κυκλοφορούμε με το μαρούλι στο δόντι.

Δεν υπάρχει θάνατος Αλεξάνδρα. Μόνο εγωισμός. Αυτός είναι η χειρότερη απομόνωση, η χειρότερη σιωπή.

Δεν σου στέλνω φιλί, δεν θα σε πω "ψυχή" μου, ούτε θέλω να μου ανταποδώσεις γλυκιές κολακείες, ίσως λόγια κούφια να ακουστούν αύριο αν δεν συμβαδίσουν με πράξεις.

Καλημέρα! :)

Αλεξάνδρα είπε...

@freedula: όταν δεν κοιτάζουμε τους μικρούς μας καθημερινούς ήλιους, απογοητεύουμε την ελπίδα και έτσι την ζωή.

Γιατί να μην σε πιστέψω; Είμαστε πλασμένοι απ΄το ίδιο χώμα...

Πρέπει να αναζητούμε και να προσέχουμε - φυλακτό - τους ήλιους μας. Μόνο αυτοί διώχνουν το σκοτάδι...

Καλό βράδυ
με όνειρα

faraona είπε...

Αχ βρε ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΟΥ!Ποσο χαιρομαι οταν βλεπω,νοιωθω, οτι καποιος τα παει καλα με τον εαυτο του!Και συ φαινεσαι κοριτσι μου απο ολα οσα λες κι απο ολα οσα διαλεγεις να πεις σε μας οτι εισαι καλα με σενα.
ναναι παντα ετσι ευχομαι.

Αλεξάνδρα είπε...

@outopios: μου αρέσουν οι στίχοι σου στην μαριονέτα.

Καλωσόρισες.

Αλεξάνδρα είπε...

@γιάννης φιλιππίδης: ίσως τελικά ο θάνατος να δίνει τα καλύτερα μαθήματα. Αρκεί να τον ακούσουμε...

Η ζωή είναι σίγουρα μικρή για να την αναλώνουμε σε μικροπρέπειες, να την εμπιστευόμαστε στην καθημερινότητα...
Της αξίζουν τα καλύτερα συναισθήματα και οι πιο φωτεινοί ήλιοι...

Να φλυαρείς όσο θέλεις.

Ευτυχώς που πάντα προλαβαίνουμε να κάνουμε στροφή. Σε αυτό μας βοηθάει η συγνώμη και η δεύτερη ευκαιρία. Και το καθαρό βλέμμα στον ... δρόμο

φιλιά

Αλεξάνδρα είπε...

@αγγελος σπύρου: μα φυσικά ο εγωισμός είναι το εμπόδιο. Ο πραγματικός εχθρός της αγάπης. Οι περισσότεροι νομίζουν πως μόνο εκείνοι υπάρχουν. Δεν νοιάζονται για τους γύρω παρά μόνο στα λόγια...

Πληγωμένα λόγια μα μην ξεχνάς αυτό που ο Σαίξπηρ είπε: εκείνος που σταμάτησε να είναι φίλος ποτέ του δεν υπήρξε τέτοιος.

Θα στείλω φιλιά και μάλιστα πολλά, όπως και ευχές για
ονειρα γλυκά
κι άσε τους εφιάλτες
να ανησυχούν.

Negma είπε...

Καλημέρα Αλεξάνδρα μου!

Πόσο θά 'θελα να γίνονταν κτήμα μου αυτά, και να μην έμεναν απλά και μόνο μια ευχάριστη ανάγνωση...

Πραγματικά, δεν μου βγαίνει να πω τίποτα άλλο. Ντρέπομαι τον εαυτό μου, να λέω (πάλι), "α, τι ωραία, τι σωστά!" και στην πράξη να μην κάνω τίποτα...

Φιλούμπες, καλή βδομάδα!!!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

'Εχεις όλη μου την αγάπη,όλη μου την φιλία...πόσο δίκιο και πόσο μεγάλη σημασία έχουν τα κείμενά σου...

Με όλη μου την αγάπη.
Άννα.Κ

kryos είπε...

Αλεξάνδρα μου καλησπέρα !!
Σε διάβασα με προσοχή ... μπορώ να πω πλέον ότι σε θεωρώ "δικό" μου άνθρωπο...με εκφράζει σχεδόν κάθε τι που λες.

"Σηκώνομαι πάντα"
Μ'αρέσει..απόλυτο και όμορφο..μην το χάσεις ποτέ.

Θέλω να βγάλεις το επίθετο μπροστά από το "μικρός ήλιος"...γιατί μικρός ? ... τι άλλο αξίζει ?
Τι είναι πιο σημαντικό από το να σου διαβάζει παραμύθια η μικρή σου κορούλα ?
Υπάρχει κάτι πιο σημαντικό σ αυτόν τον πλανήτη ?
Θα θυμάσαι αργότερα άλλα περιστατικά της ζωής σου με περισσότερη γλύκα ?

Όμως όλα αυτά τα ξέρεις :)
Είμαι σίγουρος...σου έχω εμπιστοσύνη. :)

Θέλω μόνο να σου πω για μια ακόμα φορά ότι χάρηκα που σε γνώρισα ....και να σου αφιερώσω το ποίημα του Χιλιανού Pablo Neruda «Αργοπεθαίνει...»
Μάλλον το ξέρεις αλλά δεν πειράζει .. :)



Αργοπεθαίνει
όποιος γίνεται σκλάβος της συνήθειας, επαναλαμβάνοντας κάθε μέρα τις ίδιες διαδρομές,
όποιος δεν αλλάζει περπατησιά,
όποιος δεν διακινδυνεύει και δεν αλλάζει χρώμα στα ρούχα του,
όποιος δεν μιλεί σε όποιον δεν γνωρίζει.

Αργοπεθαίνει
όποιος αποφεύγει ένα πάθος,
όποιος προτιμά το μαύρο για το άσπρο και τα διαλυτικά σημεία στο "ι" αντί ενός συνόλου συγκινήσεων που κάνουν να λάμπουν τα μάτια, που μετατρέπουν ένα χασμουρητό σε ένα χαμόγελο, που κάνουν την καρδιά να κτυπά στο λάθος και στα συναισθήματα.

Αργοπεθαίνει
όποιος δεν αναποδογυρίζει το τραπέζι,
όποιος δεν είναι ευτυχισμένος στη δουλειά του,
όποιος δεν διακινδυνεύει τη βεβαιότητα για την αβεβαιότητα για να κυνηγήσει ένα όνειρο,
όποιος δεν επιτρέπει στον εαυτό του τουλάχιστον μια φορά στη ζωή του να αποφύγει τις εχέφρονες συμβουλές.

Αργοπεθαίνει
όποιος δεν ταξιδεύει,
όποιος δεν διαβάζει,
όποιος δεν ακούει μουσική,
όποιος δεν βρίσκει σαγήνη στον εαυτό του.

Αργοπεθαίνει
όποιος καταστρέφει τον έρωτά του,
όποιος δεν επιτρέπει να τον βοηθήσουν,
όποιος περνάει τις μέρες του παραπονούμενος για τη τύχη του ή για την ασταμάτητη βροχή.

Αργοπεθαίνει
όποιος εγκαταλείπει μια ιδέα του πριν την αρχίσει,
όποιος δεν ρωτά για πράγματα που δεν γνωρίζει.

Να έχεις μία υπέροχη εβδομάδα με πολλές γλυκές στιγμές και πολλούς ΗΛΙΟΥΣ !!!

Ανώνυμος είπε...

η πρασινη παραγραφος μου αρεσε πολυ!!!
μεσα απο τα τοσα ομορφα που περιγραφεις σταζει μια μικρη μελαγχολια, ενα 'γιατι' για το ασχημο γεγονος που προσφατα βιωσες...αλλα ειναι απολυτα κατανοητο!
κι εγω στη θεση σου θα ενιωθα ακριβως το ιδιο.
καλη σου μερα!

maya είπε...

μπράβο ανθή
μπράβο γιώργο
μπράβο αλεξάνδρα!

ήμουν σίγουρη οτι είχα γράψει εδώ...
πάει το μυαλό μου!
μπήκα
το κείμενο το έχω διαβάσει...
πού είναι το σχόλιο μου? ο-ε-ο?

τι να πω...

τώρα είμαι και κομμάτια
και δεν θα γράψω αυτά που θέλω.
και θίγεις πολλά...
πώς να το κάνω!!!

μου βγάζεις μια υπέροχη αισιοδοξία
-άσε που άρχισε πάλι η χαρούλα...-
και πάντα ο ήλιος θα βγαίνει φιλενάδα.

πάντα...

όνειρα γλυκά
πολύ πολύ ανέμελα
χχχχχχχχχχχχχχχχχχχχ

Tali είπε...

ΠΩ ΑΛΕΞ..
τι ωραιο να ανοιγεις πρωι πρωι και να βλεπεις αυτη τη φατσουλα!
μου εκανες τη μερα !!!

υπεροχη ειναι!!!

κατα τα αλλα οι μερες μας ...οι απλες οι μικρες και μεγαλες χαρες μας...
μας θυμιζουν ποσο τυχεροι ειμαστε που υπαρχουμε και εχουμε γυρω μας οσα εχουμε

αυτο μου βγαζει το ποστ σου...

Ζ Ω Η αληθινη...
σαν χτες την ωρα που ποτιζα το γιασεμι...

(τα αλλα τα ξερεις!!!

-ΔΟΞΑ τω θεω να λεμε
και εστι επειδη ειναι πρωι....
ειμαι σιγουρη πως με μια καλη αρχη θα παει καλα η μερα ....

φιλια πολλα!

BUTTERFLY είπε...

Το ειχα γραψει στην Αμαλθεια, το λεω και σε σενα...ο πονος βγαζει στην επιφανεια τα καλυτερα συναισθηματα και οι πιο δυσκολες στιγμες τη δυναμη...ειναι μια απο τις καλυτερες αναρτησεις σου, αν οχι η καλυτερη! Να χαιρεσαι τα ομορφα παιδακια σου, να εχεις αγαπη και υγεια!

γιάννης φιλιππίδης είπε...

τα παιδιά, έχουν μέσα στο αίμα τους ελεύθερη, να κυλά μια μαγεία, το θέατρο και το ρεπερτόριό του, συχνά, μπορούν να το αποδώσουν καλύτερα από πολλούς επαγγελματίες του χώρου, όσο για το σκάκι, εδώ θα μείνω σιωπηλός, για την οξυδέρκεια και την αφοσίωση που καταλήγει στην επίσημη επιβράβευση.

Μπράβο στα καμάρια σου,

Κι η ηθελημένη αφιέρωση, η μέγιστη ανθρώπινη συγκινητική στιγμή,

Άλλη μια φορά, τα παιδιά πρώτα, μας θυμίζουν τα συναισθήματα, που εξανεμίζονται από μέσα μας στην καρμανιόλα της βιοπάλης, καθημερινά…

Φιλι φιλι αλεξάνδρα μου

Αλεξάνδρα είπε...

@faraona: μετά από πολλά χρόνια κόπου, νομίζω πως κάτι έχω καταφέρει με τον εαυτό μου.

Μα ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Και πάντα θα παλεύω να ξεστραβώνομαι όσο μπορώ.

Ομως νιώθω πως κι εσυ έχεις δώσει μπόλικες εξετάσεις. Γι αυτό και καταλαβαίνεις από αγώνες.

Και επειδή καταλαβαίνεις από κόπο ξέρεις ότι τα μικρά αξίζουν. Ενα χαμόγελο, μια σκέψη ένα συναίσθημα...

Πάντα χαίρομαι τα σχόλιά σου, τις εικόνες του μπλογκ σου, τα δικά σου λόγια, τις αναρτήσεις σου...

Λυπάμαι που τελευταία δεν έχω τον χρόνο που θέλω να αφιερώσω στην μπλογκογειτονιά μας μα σε σκέφτομαι πάντα με αγάπη.

Ηθελα να το ξέρεις.

Καλό βράδυ

Αλεξάνδρα είπε...

@negma: ότι μπορείς να κάνεις. Είμαστε άνθρωποι. Αν είμασταν τέλειοι θα είμασταν κάτι άλλο, κάπου αλλού.

Το μόνο που αξίζει είναι η προσπάθεια μας. Πολλές φορές ανεξάρτητα αποτελέσματος.

Σου στέλνω την αγάπη μου

Αλεξάνδρα είπε...

@αννα κ: καλή μου ξέρω, ξέρω!
και απολαμβάνω την φιλία σου, την αγάπη σου!

Είσαι στη σκέψη μου και στην καρδιά μου και το ξέρεις.

Σε ευχαριστώ πολύ
για τα καλά σου λόγια

Φιλιά πολλά

Αλεξάνδρα είπε...

@kryos: χαίρομαι, χαίρομαι πολύ που βαδίζουμε σε ίδιο δρόμο, που κοιτάμε απ΄το ίδιο παράθυρο την ζωή...

Χάρηκα και εγω που σε γνώρισα!

Ευχαριστώ πολύ που μου έφερες το "Αργοπεθαίνει".

Καλό μας βράδυ.
Πάντα με όνειρα

Αλεξάνδρα είπε...

@una mama: όμορφο το φρέσκο σου avatar! Καλό μας καλοκαίρι. Πόσο ανάγκη το έχουμε ε;

Η Βασιλική είναι ένας υπέροχος άνθρωπος. Και τα βιογραφικά της το ίδιο υπέροχα. Και τα βιβλία της και ότι κάνει. Το μυστικό της είναι πως βάζει την ψυχή της σ΄ότι κάνει.

Ναι, καλά διέκρινες μια ελαφριά μελαγχολία... Δεν την αντιπαλεύω, μου αρέσει. Με κάνει να σκέφτομαι και να νιώθω ακόμα περισσότερο...

Ο θάνατος μου θυμίζει να μην αφήνω ανεκμετάλευτο ούτε ένα δευτερόλεπτο.

Χαίρομαι που με κάνει να καταλαβαίνω το λίγο μας...

Φιλιά πολλά

Αλεξάνδρα είπε...

@maya: πόσο αποκαρδιωτικό να χάνεις το σχόλιο που με αγάπη έγραψες ε;

Αχ πόσες φορές δεν το έχω πάθει...

Ο ήλιος πάντα θα βγαίνει φιλενάδα, αρκεί να μην φοράμε πολύ σκούρα γυαλιά...

Αχ έρχεται το καλοκαίρι, τι λέω εδω είναι και δεν χορταίνω τις εικόνες που μου προσφέρει.

Ξέρω φιλενάδα,
ξέρω.

Φιλιά πολλά

Αλεξάνδρα είπε...

@talisker: ναι το μύρισα το γιασεμί σου εκείνο το απόγευμα.

Τι όμορφο να μπορείς να γεμίζεις με μυρωδιές, εικόνες, φωνές, αγγίγματα..

Μου αρέσουν οι στιγμούλες μου. Αυτές μου δίνουν κουράγιο για τις άλλες ανάσες, τις βαθιές.

Ξέρω, ξέρεις.

Χαίρομαι! Που σας έχω. Που τα λέμε, που μπορώ να μοιράζομαι σκέψεις και συναισθήματα...

Ολα είναι όμορφα
όλα θέλουν τον κόπο τους


Καλό μας βράδυ

το πω σου με έκανε να χαμογελάσω.
Μου έδωσε λίγη δύναμη παραπάνω
Ευχαριστώ!

Αλεξάνδρα είπε...

@butterfly: ναι ο πόνος είναι καλός οδηγός στο δρόμο της ζωής.

Αχ η υγεία που τόσο λίγο συνειδητοποιούμε την ύπαρξή της. Μόνο όταν αρρωστήσουμε νιώθουμε πόσο σημαντική είναι. Και μακάρι να μην έχει φύγει μακριά μας...

Και τα παιδιά μου, μαθαίνω να τα ακούω. Φέρνουν το μέλλον...

Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια

Αλεξάνδρα είπε...

@γιάννης φιλιππίδης: ναι έτσι είναι. Τα παιδιά μας θυμίζουν συναισθήματα που ματώνουν την καθημερινότητα.

Μας ξεσηκώνουν θύμισες που δεν μπορούν να μην απορήσουν: πως αφήσαμε να χαθεί το παιδί μέσα μας; Τα όνειρά του, τις ελπίδες του...

Μα ευτυχώς η ζωή δίνει άπειρες ευκαιρίες. Αρκεί να θέλουμε να τις αγκαλιάσουμε.

Καλό βράδυ
με όνειρα.
Κάνουν τους εφιάλτες
να ανησυχούν...

kryos είπε...

Τι να ευχηθώ για τα παιδιά...τα παιδιά μας... γι αυτές τις όμορφες ψυχούλες .
Να είναι τυχερά...να γελάνε πολύ...να αγαπηθούν και να αγαπήσουν...να βρουν τον "δρόμο" (τους) .
Και για τις δύσκολες στιγμές που ξέρουμε όλοι ότι δεν θα μπορέσουν να αποφύγουν ?
Απλά να ξανασηκώνονται...πάντα.

Και σε όλους εμάς εύχομαι να είμαστε πιο πολύ κοντά τους ... όχι γι αυτά ...για μας ..γιατί είναι πανέμορφοι "δάσκαλοι " ... για όσους μπορούν να το δουν .
Πολύχρωμα όνειρα Αλεξάνδρα μου .

Ανώνυμος είπε...

Καλό μήνα, γεμάτο καλοκαίρι με χαρές και ήλιους σαν τα υπέροχα μάτια των παιδιών σου.

Να είστε πάντα γεροί

Σε φιλώ

maya είπε...

καρασμάτς!

πολύ και ξέρεις εσύ!
νεράιδα!

χχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχ

Αλεξάνδρα είπε...

@kryos: πόσο όμορφα και ταιριαστά με όσα πιστεύω αυτά που έγραψες!

Να ξανασηκώνονται!

Να μαθαίνουμε από εκείνα!

Να μην αφήνουμε τον χρόνο να περνάει μακριά τους. Είναι τόσο όμορφα όλα δίπλα τους.

Καλό απόγευμα

Αλεξάνδρα είπε...

@freedula: καλό μας μήνα!

Τον πρώτο μήνα του φετινού καλοκαιριού!!!

Αχ αυτή η ενέργεια που μόνο ο ήλιος ξέρει να μοιράζει!

Να είμαστε καλά
καλή μου

Αλεξάνδρα είπε...

@maya: ξέρω εγω, ξέρεις εσυ!

τι καλά! πόσο όμορφα!

πολύχρωμή μου φιλενάδα!

Φιλια (Βάλε τον τόνο όπου θες. Εμένα μου πάει και στις δυό θέσεις)

Αλεξάνδρα είπε...

πάνε κάτι μέρες που δεν έχω καθόλου χρόνο για τις τσάρκες μου στο διαδίκτυο. Και ας μου λείπετε!

Σε μια βδομάδα τα σχολεία τελειώνουν και σιγά σιγά όλα τα εξωσχολικά παίρνουν την καλοκαιρινή τους άδεια.

Βέβαια όλο και κάτι καινούργιο κάνει την εμφάνισή του...

Να περνάτε όμορφα! Μην ξεχνάτε να κάνετε το τώρα μια όμορφη αυριανή ανάμνηση που αξίζει να θυμάστε.

Σε καμιά μέρα της ζωής μας δεν αξίζει να την αφήσουμε να πάει χαμένη...

kalynama είπε...

πόσο δίκιο έχεις... να μην αφήνουμε στιγμές να περνούν χωρίς να τις ζούμε... για το τώρα, το αύριο.. την ανάμνηση...

Λάτρεψα τις φατσούλες σας... τις ψυχές αυτές που χρωματίζουν τη ζωή εσένα και του ανθρώπου σου..

Μονάχα μια ευχή αφήνω... να είστε πάντα όπως λαχταράτε... μια γροθιά... μια ψυχή...

Σου στέλνω την αγάπη μου...

Talisker είπε...

Σοβαρα τωρα θα επαιρνα ορκο πως χτες που περασα βιαστικα ειχε αλλη αναρτηση..

ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ
ορκο λεμε!

Ανώνυμος είπε...

Aλεξάνδρα μόλις μπήκα στο blogs σου έπαθα πλάκα.
Ειλικρινά με συγκίνησες και δεν σου κάνω πλάκα, ίσως φταίει πώς είμαι Ιχθύς αλλά να ξέρεις ότι απέκτησες έναν ακόμη φίλο απο την όμορφη Ζάκυνθο.
Θα σε καταχωρήσω στα αγαπημένα μου blogs
Να είσαι καλά κι να συνεχίσεις έτσι.

Περιμένω κάποιο σχόλιο και στο blog μου αν το επιθυμείς.

Να είσαι καλά και ο Θεός να σου δίνει αγάπη και υγεία σε εσένα και σε όσους είναι κοντά σου.

Νηφάλια Μέθη είπε...

Αλεξάνδρα μου σ ευχαριστω γι αυτο το ποστ..ξεχειλο με ελπιδες!

να σαι καλα κα καλο μας μηνα!

Αλεξάνδρα είπε...

@kalynama: όλοι ξέρουμε το σωστό για μας. Δυστυχώς όμως λίγοι ακολουθούμε αυτόν τον δρόμο.

Τα παιδιά! Αυτά τα κομμάτια μέλλοντος που μέσα από την δική μας αγάπη, το δικό μας παράδειγμα θα πρέπει να τα μάθουμε να ακολουθούν τον δικό τους δρόμο κι όχι αυτόν που δεν τολμήσαμε εμείς.
Κι είναι τόσο δύσκολο να σταθείς ισάξιος απέναντί τους.

Μια ψυχή που χτυπάει σε 4 διαφορετικές καρδιές!!! Τι ευχή! Σε ευχαριστώ

φιλιά πρωινά
Σαββάτου

Αλεξάνδρα είπε...

@talisker: γι αυτό ποτέ μην λες ποτέ! χαχαχαχαχα

Φιλιά πολλά

Αλεξάνδρα είπε...

@το παιδί της πλατείας: είσαι από την Ζάκυνθο που ακόμα - ντροπή μου - δεν έχω επισκεφτεί.

Αλλοι οι ρυθμοί ζωής εκεί...

Χαίρομαι που σου άρεσαν όσα διάβασες. Φυσικά και θα περάσω απ΄τα μέρη σου

Σε ευχαριστώ για τα όμορφα λόγια σου και σε καλωσορίζω!

Καλημέρα

Αλεξάνδρα είπε...

@νηφάλια μέθη: εγω ευχαριστώ όλους εσας που έρχεστε και διαβάζετε όσα γράφω.
Είναι τόσο διαφορετικό να κρατάς το ημερολόγιο των σκέψεών σου στο σπίτι και τόσο πιο όμορφο όταν ξέρεις πως κάποιος είναι εκεί έξω που κάνει τον κόπο να διαβάσει αυτές τις σκέψεις.

Εγω ευχαριστώ λοιπόν μέσα από την καρδιά μου.

Καλημέρα