UPDATE: το πάρτυ πανέμορφο. Η φίλη της Μαρίας η Διονυσία, νηπιαγωγός κι η ίδια είχε ετοιμάσει μια όμορφη γιορτή για την φιλενάδα της. Η ιστορία της Μαρίας ένα παραμύθι ζωντανό. Η Μαρία συγκινημένη άφησε τα δάκρυά της...
Η Μαρία που της αρέσει να ζωγραφίζει. Που της αρέσουν οι αγιογραφίες. Η Μαρία απ΄την Ιμβρο. Η Μαρία που δίνει την ψυχή της σε ότι αγαπάει.
Η Μαρία! Μια Αυθεντική Ροδοφιλημένη, Ιδιαίτερη Αρχόντισσα όπως της έγραψε η Διονυσία.
************************************************************************************
Με κάλεσαν σήμερα στο αποχαιρετιστήριο, λόγω συνταξιοδότησης, πάρτυ για την Μαρία. Σας την είχα συστήσει τον Ιούλιο του 2007 εδώ.
Φέτος η Μαρία δεν μπήκε στην τάξη. Το μυαλό μου όμως δεν μπορεί να την φανταστεί εκτός της τάξης της. Της πολύχρωμης τάξης της με τις εργασίες, χειροτεχνίες των παιδιών.
Δεν θα κουραστώ να λέω πως η Μαρία είναι η δασκάλα που θα ήθελα να είχα.
Η Μαρία που δεν θα σταματήσω ποτέ να ευγνωμονώ την καλή μου τύχη, που την έφερε στο δρόμο μου και μοιραία στον δρόμο της κόρης μου.
"Είναι το αποχαιρετιστήριο πάρτυ της Κας Μαρίας" της είπα. "Τρέχω να της ζωγραφίσω κάτι" μου είπε με τα ματάκια της να λάμπουν από χαρά.
Δεν ξέρω για την μικρή μου, μα εγω έχω ζωγραφίσει την Μαρία με ανεξίτηλα χρώματα στην καρδιά μου.
Μια δασκάλα σαν την Μαρία δεν βγαίνει ποτέ απ΄την καρδιά σου. Γιατί έχει φτιάξει έναν δρόμο στα τόσα χρόνια της, που η αλήθεια, η αγάπη, η χαρά, η δικαιοσύνη και τα χρώματα περπατούν πάνω του. Εχει μεγαλώσει πολλά παιδιά, κομμάτια του σημερινού και του μέλλοντος κόσμου.
Κι εκείνη σαν μια μάνα με τα πολλά της παιδιά όλα τα αγαπάει, όλα τα καμαρώνει και για όλα νοιάζεται.
Οι δικοί μου δάσκαλοι με έμαθαν να μην δείχνω τα αισθήματά μου, γιατί τότε γινόμουν τρωτή και εύκολο θύμα στις ειρωνίες τους. Είχα απορίες, που όμως εκείνοι, προτιμούσαν να γελούν μαζί τους παρά να μου δίνουν απαντήσεις.
Χαίρομαι που η Μαρία μου απέδειξε πως υπάρχει και η άλλη όψη. Χαίρομαι που μου επέτρεψε να της εκφράζω σε κάθε ευκαιρία αυτό που ένιωθα. Κι ας το θεωρούσε υπερβολικό.
Είναι που οι όμορφοι άνθρωποι σπανίζουν...
Μαρία από καρδιάς σε ευχαριστώ για όλα!!!
30 σχόλια:
και μην νομίζεις ότι όλοι μπορούν να την δουν όπως εσύ !
αυτό είναι και το χειρότερο .
την θυμάμαι πάντως απο σένα .
πάλι καλά να λέμε που υπάρχουν και οι εξαιρέσεις ...
...καλοί δάσκαλοι !
πόσες δυσκολιές θα είχαμε υπερπηδήσει
αν είχαμε τέτοιους στο ξεκίνημα μας .
καλησπέρα
σαποθύμησα !
χχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχ
υγ.τώρα που το θυμήθηκα:
παιδί μου
τι είναι αυτό το slip and tanga ???
πολύ καιρό θέλω να σε ρωτήσω !!!
Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΓΡΑΦΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΑΣ.ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΤΕΤΟΙΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ.ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ.
δεν την ξέρω τη Μαρία, ούτε είχα διαβάσει το τότε αφιέρωμά σου (δε γνωριζόμασταν τότε), απλώς καταλαβαίνω την αγάπη σου και τη συγκίνησή σου (και της Ανθούλας)!
τυχερά τα παιδιά που τους τυχαίνουν τέτοιοι εκπαιδευτικοί.
τυχεροί κι οι γονείς σε περιπτώσεις τέτοιες.
τυχεροί και όσοι εκπαιδευτικοί συναντούν στο διάβα τους παιδιά σαν τη μικρούλα σου και γονείς σαν εσάς.
ήμουν από τους τυχερούς να έχω καταπληκτικούς δασκάλους στο δημοτικό. τους θυμάμαι ακόμα, τους συναντώ καμιά φορά.
η δε μητέρα μου ακόμα είναι από τις πιο καλές φίλες της δασκάλας μου στην τρίτη δημοτικού! και το χαίρομαι αυτό πραγματικά!
να είσαι καλά Αλεξάνδρα μου
να είναι καλά η Μαρία σας
μη χαθείτε
πολλά φιλιά
Τι να λεμε
στο χαος που ζουμε ειναι τοσο ομορφο να υπαρχουν αυτα τα φωτινα παραδειγματα. Φαροι για ολους μας!!!
Πολυ ομορφη αναρτηση!!
Καλα να περασεις το τριημερο Αλεξανδρα μου!
xxx
Εσύ μια τόσο ευαίσθητη και τρυφερή ψυχή, θα ήταν αδύνατον να μην εκτιμήσεις την προσφορά της Μαρίας.
Μπράβο λοιπόν και σε σένα για το αφιέρωμα στην άξια εκπαιδευτικό
Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές
adiplaki πραγματικά χθές ήταν βραδιά μοναδική κσι για εμάς (όσοι ένιωσαν )αλλά κυρίως για την Μαρία η οποία όπως της είπα....πρέπει να είσαι πολύ περήφανη για τον εαυτό σου
Δυστυχώς βέβαια για τα παιδιά μας,η Μαρία είναι εξαίρεση στην εκπαιδευτική οικογένεια.
Φιλάκια πολλά!Τα λέμε το βράδυ με σερπατίνες,μάσκες και..σουβλάκια!!!!
Αννα.Κ
Οι όμορφοι άνθρωποι όντως σπανίζουν, και όταν τους συναντάμε πρέπει να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να τους κρατήσουμε κοντά μας. Μέρα καλή
σε χρειαζόμαστε εδώ
καλημέρα
χχχχχχχχχχχ
Πολύ τρυφερό, πολύ ανθρώπινο,
και μπράβο.
Καλά να περνάς
@maya: φυσικά και δεν την βλέπουν όλοι όπως εγω. Οι περισσότεροι ξεχνούν και διαιωνίζουν ότι δεν τους άρεσε.
Είχα μια φίλη που παραπονιόταν ότι την έδερναν. Την θυμάμαι κλαμένη...
Οταν μεγάλωσε και έκανε δικά της παιδιά τα χτυπούσε και η ίδια. Την ρώτησα λοιπόν πως είναι δυνατόν να ξέχασε τα δικά της συναισθήματα όταν την χτυπούσαν.
Ξέρεις τι μου απάντησε; "ε και τι έπαθα; μια χαρά άνθρωπος δεν έγινα; Ασε που το άξιζα τις περισσότερες φορές"
Φιλενάδα όταν τελείωσα το σχολείο έδωσα όρκο στον εαυτό μου πως δεν θα λησμονούσα ούτε τα καλά ούτε τα κακά. Το είχα ορκιστεί στα αγέννητα, τότε, παιδιά μου.
Θυμάμαι πολύ καλά φιλενάδα πόσο με ενοχλούσαν οι ειρωνίες, τα πικρόχολα σχόλια, το στήσιμο στον τοίχο "Πάλι δεν διάβασες;"
Θυμάμαι....
Το σλίπ και τάγκα είναι μια διαφορετική παράσταση που την έφτιαξε η Στέβη η συν blogger σουρεαλίστρια.
Και εγω σε αποθύμησα!
Φιλάκια
@JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS: αυτοί οι άνθρωποι κρατούν αναμένη την φλόγα της ελπίδας.
Αγαπούν αυτό που κάνουν και η διαφορά φαίνεται στα παιδιά.
καλή σαρακοστή
@κωνσταντίνος π: δεν γνωριζόμαστε από τότε ε; τι παράξενο. Εχω την αίσθηση ότι κάνουμε χρόνια παρέα....
Δεν είχα την τύχη της μικρής μου μα αυτό ήταν ένα μεγάλο μάθημα για να αναγνωρίζω τους Δασκάλους.
Κρατάμε επαφές με την Μαρία που ελπίζω να μην χάσω ποτέ.
Στο αποχαιρετιστήριο πάρτυ της ήταν μια κοπελιά, μαθήτριά της που τώρα πια είναι 21 χρονών.
Τις χάζευα καθώς χόρευαν παρέα.
Ετσι όμορφη θα έπρεπε να είναι η ζωή κι η Μαρία τέτοια μαθήματα έδινε πολλά. Δεν είναι τα γράμματα και οι αριθμοί που κάνουν τον κόσμο ευτυχισμένο.
Είναι οι καρδιές των ανθρώπων που με ταλέντο ξέρουν να ζωγραφίζουν την ζωή.
Είσαι τυχερός που είχες καλούς δάσκαλους.
Και όμορφη η φιλία που κρατάει από την Γ Δημοτικού.
Μακάρι να μην χαθεί ούτε η δική μας φιλία μες τα χρόνια...
Φιλάκια πολλά
@Dee Dee: ας μην κουραζόμαστε ποτέ κι εμείς να δείχνουμε στους φάρους πως αναγνωρίζουμε τον ρόλο τους.
Ευτυχώς που υπάρχουν ακόμα φάροι!!!
Καλό 3ήμερο κορίτσι μου
@Φύρδην Μίγδην: η Μαρία αξίζει τόσα κι άλλα τόσα!
Εύχομαι τα παιδιά μου να αξιωθούν να έχουν κι άλλους τέτοιους δασκάλους.
φιλιά πολλά
@ανώνυμη Αννα: να δω πότε θα καταφέρεις να μπεις με το όνομά σου εσυ...
Και φάγαμε και ήπιαμε και διασκεδάσαμε τον καρνάβαλο που δυστυχώς σε πολλές των περιπτώσεων κυκλοφορεί ελεύθερος και πέραν των αποκρεών.
Η Μαρία αγάπησε όλα τα παιδιά της. Με τα καλά τους και τα κακά τους. Γι αυτό είναι η καλή τους νεράιδα.
Εχει το μαγικό της ραβδάκι και βγάζει το καλύτερο των παιδιών.
Νοιάζεται και βρίσκει τρόπους.
Χαίρομαι που εκείνη μόνη της κατάφερε να μου βγάλει ότι πίκρα είχα για όλους τους εκπαιδευτικούς των παιδικών μου χρόνων.
Είναι και δική μου νεράιδα!!!
Φιλιά πολλά
@Λάκης Φουρούκλας: σπανίζουν οι άνθρωποι που κάνουν αυτό που αγαπούν.
Μα αν δεν αγαπάς αυτό που κάνεις ποτέ, μα ποτέ δεν μπορείς να είσαι αρκετά καλός.
Η Μαρία έχει την δική της θέση στην καρδιά μου και κανείς δεν μπορεί να την βγάλει απο κει.
Καλή Σαρακοστή
@maya: το λινκ δεν δουλεύει μα καλά που υπάρχουν τα τηλέφωνα ε;
Οκ κάτι ετοιμάζεις στην παιδική σου χαρά.
Ερχομαι!
@ζαφορά: το λιγότερο που μπορώ να κάνω για να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου σε αυτήν την καταπληκτική γυναίκα, σ΄αυτήν την Δασκάλα που αξίζει τον τίτλο της.
Εύχομαι ο χαρταετός σου να πετάξει πιο ψηλά απ΄όλους τους χαρταετούς στην μνήμη των παιδικών μας χρόνων!
φιλιά
Διάβασα και την προηγούμενη ανάρτησή σου για την Μαρία .... αισθάνομαι ότι από μερικές σχέσεις βγαίνουν όλοι κερδισμένοι όπως και από μερικές άλλες όλοι είναι "χαμένοι".
Είσαι τυχερή που η αγαπημένη σου κορούλα βρέθηκε να έχει τέτοιο δάσκαλο δίπλα της ...είναι τυχερή και η Μαρία που μπορεί να βλέπει το έργο της να αναγνωρίζεται από γονιούς που ξέρουν να ξεχωρίζουν το σημαντικό .
Είναι φάρος η σελίδα σου Αλεξάνδρα μου ...χαίρομαι που δεν ξεχνάς να δείχνεις το όμορφο όπου το συναντήσεις .... είναι η ισορροπία που προσφέρεις όταν η μόδα τριγύρω είναι να μεγεθύνεται το άσχημο .
Τις καλύτερες ευχές μου να δώσω σε σένα και την Μαρία που μόλις γνώρισα .... εύχομαι όλοι γύρω της να γίνονται καθρέφτες της δικής της αγάπης .... η ίδια ευχή και σε σένα φυσικά :)
Να έχεις ένα υπέροχο διήμερο !!!
Φιλιά !!!
Μακαρι ολοι οι δασκαλοι να ηταν σαν τη κα Μαρια. Να διδασκαν αγαπη και θαρρος στα παιδια, να τους εδιναν φτερα και δυναμη να κυνηγησουν τα ονειρα τους! Τι προτυπα ειναι οι σημερινοι παιδαγωγοι; Οι περισσοτεροι με το ρολοϊ στο χερι, βαριεστημενοι, στριφνοι, συμβιβασμενοι, με χιλια δυο απωθημενα που βγαζουν στα παιδια. Κριμα! Λειπει το οραμα απο τους εκπαιδευτικους του σημερα...και του χθες δηλαδη, γιατι κι εγω ελαχιστους θυμαμαι απο τα σχολικα μου χρονια που να ξεχωριζαν...
@kryos: είναι που η ασχήμια μου συστήθηκε πολύ νωρίς κι έτσι μοιραία σχεδόν έμαθα να αναγνωρίζω το όμορφο.
Υπήρχε ένα μεγάλο διάστημα που ένιωθα πολύ μικρή για να πω ένα μπράβο. Τι θα έκανε ένα φτωχούλη μπράβο απέναντι στο όμορφο;
Μεγαλώνοντας διαπίστωσα πως ένα μπράβο, ένα χαμόγελο, ένα φιλικό χτύπημα στον ώμο έδινε φτερά σ΄αυτόν που το δεχόταν.
Κι έτσι υπενθυμίζω στον εαυτό μου ότι δεν πρέπει να κουράζεται να το δίνει εκεί που αξίζει...
Χαίρομαι που καταλαβαίνεις πολλά και νοιώθεις ακόμα περισσότερα.
Να έχεις ένα όμορφο Σαββατοκύριακο και να με συγχωρέσεις που άργησα τόσο να απαντήσω στο σχόλιό σου.
Φιλιά
@Butterfly: δυστυχώς μα οι περισσότεροι προτιμούν να εξασκούν εξουσία πάνω στα παιδιά από το να είναι ένα πρότυπο γι αυτά.
Αυτή η κατάσταση βέβαια μεγενθύνει τους καλούς δασκάλους που κερδίζουν παιδιά και γονείς.
Η μικρή μου θυμόταν ακόμα πολύ καλά τι άρεσε στην κυρία Μαρία. Και με αγάπη της ζωγράφισε μια κάρτα...
Φιλιά πεταλούδα μου!
Hello from Belgium
Nice blog!
Πάντα ξεχωρίζουν οι όμορφοι άνθρωποι.
Και το σημαντικότερο είναι πως οι παιδικές ψυχές ξέρουν να εκτιμούν και ν'απολαμβάνουν την επαφή με τους όμορφους ανθρώπους...
Κι' αυτό είναι πολύ πιό σημαντικό απο την αναγνώριση των ενηλίκων.
Ανεκτίμητο για την ακρίβεια...
Ας είναι πάντα καλά η Μαρία λοιπόν!
Κι' εσύ που ακόμα μαθαίνεις απ' αυτήν!
ΠΕΡΑΣΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΛΗΜΕΡΑ.ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ;
@Louisette: It's good to know that someone from Belgium visited my blog and find it nice.
Thank you!!!
@βιολιστής στη στέγη: οι παιδικές ψυχές σίγουρα ξέρουν να ξεχωρίζουν. Το κακό είναι ότι οι "μεγάλοι" δεν ακούνε τις περισσότερες φορές τα παιδιά.
Ακόμα και οι πιο δυνατοί άνθρωποι έχουν ανάγκη από ένα ευχαριστώ. Δεν θα κουραστώ ποτέ να το δίνω στην φίλη μου Μαρία.
Σε ευχαριστώ πολύ!!!
@JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS: καλά είμαι. Τσακώνομαι λίγο παραπάνω με τον χρόνο αλλά είμαι καλά.
Ενιωσα όμορφα που βρήκα το σχόλιό σου. Σε ευχαριστώ που ήμουν στην σκέψη σου.
Χάθηκα για λίγο μόνο...
τα παιδιά ξεχωρίζουν πάντα έναν "καλό" δάσκαλο,έναν παιδ-αγωγό.Κι αυτοί που έχουν αναλάβει αυτόν τον ρόλο,οφείλουν να κάνουν ένα λειτούργημα ακούραστα,υπεύθυνα,ανθρώπινα.
@όλα θα πάνε καλά: τα παιδιά ξεχωρίζουν, εμείς δεν ακούμε, δεν βλέπουμε, δεν συναισθανόμαστε.
Οι παιδαγωγοί οφείλουν, τελευταία δεν δέχονται καν την διαφορά επαγγέλματος/λειτουργήματος, μα τα αποτελέσματά τους τα βλέπεις καθημερινά όπου υπάρχουν άνθρωποι.
Τυχεροί όσοι βρήκαν Δάσκαλους με όλη την σημασία της λέξης στον δρόμο τους.
Καλή σου μέρα!
Δημοσίευση σχολίου