
Το Σάββατο πήγαμε Θέατρο στο Χυτήριο. Τίτλος του έργου το "99%" και δηλώνω πως μας άρεσε 100%! Το πρώτο θεατρικό έργο του γνωστού ποιητή Αρη Δαβαράκη στην πρώτη σκηνοθετική θεατρική δουλειά του Νίκου Σούλη.
Σίγουρα είμαστε επηρεασμένοι από την δίκη του Δημήτρη, είμασταν επηρεασμένοι και από την ιστορία της φυλάκισης του Αρη Δαβαράκη που έγραψε το έργο. Φτάσαμε νωρίς. Ηπιαμε τον καφέ μας σ΄ένα απ΄τα ομορφότερα θέατρα που έχω πάει. Μάλιστα το είπα στην κοπέλα του μπάρ.
Οι "δεσμοφύλακες" μας είπαν πως μπορούσαμε να μπούμε για να αρχίσει η παράσταση. Αυτή η πρωτοτυπία μου έκανε την πρώτη καλή εντύπωση.
Κάτσαμε στις θέσεις μας. Οι ηθοποιοί μες το κελί κλεισμένοι... Σιωπή... και πάλι σιωπή.... μόνο κάποιες σκέψεις έκαναν θόρυβο μες το μυαλό μου...
Το κελί έμοιαζε πραγματικό. Τρομακτικές λεπτομέρειες που σε έκαναν να νιώθεις πως πράγματι είχες απέναντι το κελί 58.
Κι ύστερα τα κουβάρια της ζωής καθενός από τους φυλακισμένους, τόσο έντονα δοσμένα... Είναι Κυριακή και η επόμενη μέρα - η μέρα της αποφυλάκισης τους - αργεί να ξημερώσει. Ο απολογισμός τους έχει αρχίσει. Οι εσωτερικοί τους απολογισμοί είναι και αυτοί σε στίχους του Αρη Δαβαράκη και είναι καταπληκτικοί.
Ο Γεράσιμος (Περικλής Ασημακόπουλος), ο Δημήτρης (Τάκης Μόσχος με αρκετό καιρό απουσίας από το θέατρο), ο Αγγελος (Γιώργος Τριανταφυλλίδης) και ο Σπύρος (Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου) Τρανσέξουαλ... Τα όνειρά τους, τα σχέδια για το μέλλον η ελευθερία που χαρίζει αβεβαιότητα και φόβο, η ποίηση, τα βιβλία...
Η υποχρεωτική συνύπαρξη που γεφυρώνει τους ανθρώπους και τους κάνει να βρίσκουν διαύλους επικοινωνίας και η ελευθερία που τους κάνει να ακροβατούν και να ξεχνούν τι ήταν ο ένας για τον άλλον.
Το έργο παίζεται σε μια ανάσα, χωρίς διάλλειμα με πολύ καλές ερμηνείες. Ιδιαίτερα της Ρουμπίνη! Πολύ καλή εντύπωση μου έκανε το "παίξιμο" του ενός εκ των δύο δεσμοφυλάκων.
Σε κάποιο σημείο ο Σπύρος απαντάει στην θεωρία του Αγγελου πως οι άνθρωποι είνα
ι καλοί: "Όλοι οι άνθρωποι είναι καλοί, αλλά κάνουν πολλές κακές πράξεις" του είπε και εγω το κράτησα.
Μουσική υπόκρουση από παλιά ροκ κομμάτια όπως το Stairway to heaven των Led Zeppelin, το Logical Song των Supertramp και το People are strange των Doors.
Κι όπως λέει στο έργο το 99% είναι αυτό πίσω απ΄την αυλαία, είναι ένα χαμόγελο, ένα χάδι στο κεφαλάκι ενός παιδιού, αν σου 'ρθει μια καλή ιδέα ή μια καλή δουλειά, μια στιγμή έρωτα, αν κολυμπάς κι αισθάνεσαι χαρούμενος. Το 1% είναι το υπόλοιπο, όλο αυτό το αποπνικτικά στενό που ζούμε και που τις περισσότερες φορές προτιμούμε, η πραγματικότητα...
Αλλάζουν οι άνθρωποι; Αλλάζουν όταν το θέλουν...
Το συνιστώ ανεπιφύλακτα.
33 σχόλια:
Πάντως ο τίτλος ειναι κορυφαίος:)! ! ! Καλημέρα :)
@lockheart: και το έργο υπέροχο. Πόσες ομορφιές καθημερινές θεωρούμε δεδομένες...
Σκέψου τι θα έδινες αν ήσουν φυλακή για να φας λίγο σπιτικό φαγητό ας πούμε ή πόσο πιο σπουδαίος θα σου φαινόταν ο ήλιος.
Τι αξία θα έπαιρναν τα αστέρια και μια φωτογραφία ενός αγαπημένου προσώπου..
Καλημέρα
Σπυράκο
Mπράβο σου Αλεξάνδρα μου, εξαιρετική παρουσίαση μιας άξιας παράστασης, με τον τρόπο που την παρουσίασες, μένοντας στις πραγματικά σημαντικές λεπτομέρειες, θεωρώ πως παρουσίασες ό,τι πραγματικά ήταν άξιο να μάθει ένας επικείμενος θεατής…
Τα υπόλοιπα στο θέατρο…
Τέλεια…!
Φιλι φιλι
όμορφης και παγωμένης καλημέρας
Κατάφερα να φτάσω ως εδώ μέσω Technorati! Τι να σου πώ; Το "ευχαριστώ" δεν είναι αρκετό. Μας "διάβασες" με καθαρή ματιά και καθαρή καρδιά και αυτό είναι σπάνιο και σπουδαίο δώρο. Την αγάπη μου και, ναί, ευχαριστώ!
Αλήθεια... τί προτιμούμε; την πραγματικότητα..; το 99%; τί από όλα; ή μήπως το 101%;
Και ποια είναι η σειρά τους; η σειρά μου τα ταξινομούμε στη ζωή μας;
Εξαιρετική παράσταση νιώθω πως είναι...
Καλημέρα Αλεξάνδρα μου :-))
Ωραία η παρουσίασή σου Αλεξάνδρα!
Κάποια στιγμή θα το επιχειρήσω κι εγώ, κι όμως ακόμα δχω λόγια να μιλήσω γι' αυτό το έργο...
Να είσαι καλά!
την καλησπέρα μου και ...μπορεί να πάω, μετά την παρουσίαση σου, που κάτι μου κούνησε..:)
@αλέξάνδρα μου
δεν ακους που σου λέμε "γράφε!"!
μου άρεσε πολύ που δεν πλάτιασες
ξέρω οτι έχουμε και πολύ κοινό γούστο
στην ποιότητα, την μουσική και τα αισθήματα.
πολύ ωραία το ξετύλιξες
με έβαλες σε σκέψεις
και βέβαια η ανάγκη του ανθρώπου να βλέπει ελεύθερα τον ήλιο
να ανασαίνει κατά βούληση τον ουρανό
να διαλέγει τα χρώματα του
είναι τόσο σημαντικό.
ευτυχώς που κάποιοι μπορούν και διοχετεύουν την ασφυξία τους σε γραφή και σήμερα ένα τέτοιο έργο μπορεί να το συζητάμε.
και να μπορεί κι ο δημιουργός να έχει την ελευθερία αυτή,
να διαβάζει το κείμενο σου σήμερα,
να έχει πίσω του την ασχήμια.
ευτυχώς για τα υπέροχα χρώματα που μας απαρτίζουν φιλενάδα!
χχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχ
Αλλαξα το τραγούδι και έβαλα ένα σε στίχους του Αρη Δαβαράκη.
Λέγεται:
Το παιχνίδι με τον χρόνο
σε μουσική και τραγούδι του Γιώργου Δημητριάδη
Όσα πήγανε χαμένα
και για σένα και για μένα
γράψαν μέσα στη ψυχή
μια μουτζούρα κι ένα χι
μα ο δρόμος
ο μόνος δρόμος
είναι να τρομάξει ο τρόμος
απ' τον τρόπο που μιλάς
και το δίκιο σου ζητάς
Το παιχνίδι με το χρόνο
έχει ένα κανόνα μόνο
κι όμως πάντα τον ξεχνάω
πρέπει να μη φοβηθώ
Στο παιχνίδι με το χρόνο
για να σ' ακουμπώ στον ώμο
πρέπει πάντα να τολμάω
να φωνάζω σ' αγαπώ
Η παγίδα η πιο μεγάλη
ζει εδώ μέσα στο κεφάλι
με παράθυρα κλειστά
και τα φώτα όλα σβηστά
είναι φόβος, είναι τρόμος
είναι του θανάτου ο νόμος
που σου λέει μην πας πιο 'κει
κάτσε εδώ στη φυλακή
Άμα μάθεις ν' αγαπάς
θα δεις ν' ανοίγει ο δρόμος
γι' αυτά τα μάτια που κοιτάς
και ποτέ δεν ξεγελάς
Στο παιχνίδι με το χρόνο
για να μ' ακουμπάς στον ώμο
πρέπει πάντα να τολμάς
να το λες πως μ' αγαπάς
δεν πιστεύω ότι αλλάζουν οι άνθρωποι...
καληνύχταααααα
thanks !! Εχω σκεφτεί να το δω και εγώ..ανάμεσα σε άλλα :)) Ευχαριστούμε πολύ για την ενημέρωση..πολλές τέτοιες βραδιές λοιπόν ΦΙΛΙΑ!
H mia με εχεικανει εξω φρενων που πηγε να δει το παχυ σκληρο χρωμα του Λωτρεκ χωρις εμενα ...
η αλλη απο δω εχει βαλθει να με τρελλανει με τις παραστασεις και τα δρωμενα που δεν μπορω να δω...
ενα υα σας πω..κραταω λιστα και θα με πατε σε ολα..!!
Κατα τα αλλα Αλεξ ξερεις ποσο ειναι η σκεψη μου μαζι σας ..και χαιρομαι ειλικρινα που εχεις τοση απηχηση η προσπαθεια σου να ξαλεγραρουν κατι μαραγκιασμενα γραναζια στασιμα...
πως να στο πω..
ειμαι πολυ περηφανη για σενα!
φιλια!
@Γιάννης Φιλιππίδης: προσπάθησα - φυσικά ύστερα από την όμορφη παρότρυνσή σου - να δώσω τα στοιχεία που με ενθουσίασαν χωρίς όμως να προδώσω τις λεπτομέρειες του έργου. Και πίστεψέ με είχε πολλές.
Κι όσο το ξαναφέρνω στο νού μου τόσο βρίσκω.
Να ας πούμε πως μου άρεσε ακόμα και ο "αυταρχικός" τρόπος που ζήτησε ο δεσμοφύλακας από το κοινό να κλείσουν τα κινητά τηλέφωνα (τι καινούργια έννοια κι αυτή) αφού πρώτα είχε σπάσει την σιωπή (εκείνη που μου ψιθύρισε τόσα πολλά μες το αυτί) το χτύπημα του κινητού του άλλου δεσμοφύλακα.
Χαίρομαι που σου άρεσε! Μου γύμνασες τον ενθουσιασμό καλέ μου γυμναστή συναισθημάτων!
Φιλιά καλέ μου!
@αρης δαβαράκης: ναι, ξέχασα να βάλω την διεύθυνση του ιστολογίου και σας ταλαιπώρησα.
Οποιος ψάχνει, βρίσκει δεν λένε;
Και να το όμορφο σχόλιο. Αλίμονο! τι νόημα θα είχε να έρθω να δω το έργο αλλιώς; Αλλωστε αυτό κυνηγάω σ΄όλη μου τη ζωή. Το αυθεντικό, το πηγαίο, αυτό που είναι δημιούργημα καρδιάς.
Επιτέλους μες τον βόθρο της επικαιρότητας μια όαση!
Εγω, ευχαριστώ
@kalynama: είναι καλή παράσταση με την Ρουμπίνη κορυφαία χωρίς να υποτιμάω τους υπόλοιπους ηθοποιούς που μπήκαν στο πετσί του ρόλου τους.
Μια παράσταση που αξίζει!
@βασιλική ν.: θα το κάνεις όταν το νιώσεις. Δεν υπάρχει πιο κατάλληλη στιγμή απ΄τον συγχρονισμό με το νιώθω σου.
Σε άκουσα στη βραδιά του Ιανού από το ραδιόφωνο. Με ενημέρωσε η καλή μου φίλη Βίκυ. Αν το ήξερα νωρίτερα θα είχα έρθει.
Καλό σου βράδυ
@don psychote-δ. "ψ": να πας! Αξίζει.
Ευχαριστώ που πέρασες.
Καλό σου βράδυ
@maya: σύνδρομο στέρησης από την έλλειψη της φυσικής σου παρουσίας παθαίνω φιλενάδα.
Για τα όμορφα λογάκια σου τι να πω; Ναι! χαίρομαι με τις κοινές προτιμήσεις μας. Χαίρομαι για τα χρώματά μας! Χαίρομαι με την φιλία μας!
Φιλιά καλή μου!
@σπύρος σεραφείμ: μικρός είσαι έχεις όλο τον καιρό να δεις τις αλλαγές πάνω τους!
Φιλιά Σπύρο
Μένω συντονισμένη!!!!
@roadartist: δωστου προτεραιότητα. θα σε ανταμείψει.
Βαρέθηκα τις κουβέντες για τα άσχημα. Ας πιάσουμε κουβέντα για τα όμορφα.
Καλό βράδυ
@talisker stt: κατέβα εσυ και εμεις θα σε πάμε παντού!
Κι η δική μου σκέψη είναι εκεί. Εσυ είδες και μια άσπρη (λόγω χιονιού) μέρα. Εμείς εδώ ένα σεισμό 5 κάτι ρίχτερ νιώσαμε σήμερα το απόγευμα. Μα δεν πειράζει έτσι θυμόμαστε πόσο περαστικοί και μικροί είμαστε στην πραγματικότητα.
Οι τελευταίες γραμμές του σχολίου σου μου χάρισαν λίγο φυσικό κόκκινο χρώμα στα μάγουλα...
Καλό μας βράδυ!!!
σωστο το συμπερασμα σου!
μου αρεσει το θεατρο, και μιας και το προτεινεις, να το δουμε..
Ελπίζω να το προλάβω... Μάρτη έρχομαι. Ευχαριστούμε πάρα πολύ Αλεξάνδρα μου για την θαυμάσια παρουσίαση! Πολύ χαίρομαι...
Το Χυτήριο το λατρεύω κι εγώ σαν χώρο! Αχ! Ενθουσιάστηκα τώρα... :)))
@leila: να το δεις και θα με θυμηθείς...
καλό σου βραδάκι
@ghteytria: νομίζω πως θα το προλάβεις. Λες να προλάβουμε να σε γνωρίσουμε από κοντά;
Καταπληκτικός χώρος αλήθεια!
Φιλιά
ανοιχτό μας πανεπιστήμιο
Να μας βάλεις σε έξοδα θέλεις(xaxaxa)
Θα το δω άμεσα.
Άλλωστε το προτείνει ένα άτομο που ξέρει να εκτιμά.
Καλό σου βράδυ.
@takiz: το χρήμα γι αυτό είναι. Για να γυρνάει από τσέπη σε τσέπη. Αν μπορεί στη διαδρομή του να φέρει χαρά, έχει ξεπεράσει τον εαυτό του.
Το καλο θέατρο έχει κάτι μαγικό. Φεύγουμε λίγο καλύτεροι και ομορφότεροι...
Σε ευχαριστώ πολύ για τον καλό σου λόγο.
Καλό μας βράδυ
με όνειρα κι
όχι με εφιάλτες
Τι ομορφα μεταφερεις με τον λογο σου την παρασταση που ειδες!Οντως οταν βλεπουμε καλο θεατρο μετα γεμιζει η ψυχη και θελει να εκφραστει.Εσυ το κανες και με το παραπανω.Σε φιλω Αλεξανδρα ,νασαι παντα καλα.
@faraona: μόνο ο πολιτισμός μπορεί να αλλάξει τον κόσμο.
Ο πολιτισμός και η αγάπη σε ότι κάνουμε είναι η φλόγα που θα ανάψει το κερί της ελπίδας.
Σε ευχαριστώ για τα
μελένια λόγια σου!
Καλημέρα
υγ οι καμπάνες χτυπούν πένθιμα και συνοδεύουν τον αρχιεπίσκοπο στην αιωνιότητα. Μου έρχεται καθαρό το μήνυμά τους: "ε εσείς εκεί οι άνθρωποι κι αν το καλό δεν μπορείτε να κάνετε, μην κάνετε κακό... Είναι τόσο μικρό το μονοπάτι της ζωής και εσείς περαστικοί, περπατήστε, χαρείτε το, μα μην πετάτε τα σκουπίδια σας γιατί κι άλλοι θα ΄ρθουν να περπατήσουν..."
Καλημέρα φιλενάδα!
Αξιόλογοι συντελεστές, λατρεμένος Δαβαράκης, υπέροχη η δική σου ανάρτηση...
Μάντεψε ποια είναι η επόμενη παράσταση που θέλω να δω!
Να κανονίσουμε και μαζί καμμιά φορά, μωρέ... Θεατρότσαρκα...
Πολλά φιλιά!!!!!
@negma: μόλις πριν λίγο έμαθα πως ο Αρης Δαβαράκης έχει απογευματινή εκπομπή 18:00-19:00 "Πάντα στην βεράντα" και είμαι χαρούμενη.
Να πας, να πας!
Και βέβαια να κανονίσουμε. Αρκεί να ταιριάξουμε τα ωράριά μας. Ουφ, αυτός ο κυρ-χρόνος που βρίσκει τρόπους και ξεγλιστράει...
Πολλά πολλά φιλιά
χ2
Θελω τοσο μπολυ να παω, και τωρα θελω πιο πολυ! Ευχαριστουμε Αλεξανδρα!
@φάβα: τι ωραίο avatar! να πας και θα ευχαριστηθείς ερμηνείες, σενάριο, τραγούδι...
Φιλιά
Δημοσίευση σχολίου