"Σοβαρά; Θα έρθετε;" Με ρώτησαν οι παίχτες. "Εμ έτσι θα σας αφήσουμε, χωρίς υποστήριξη;" τους απάντησα εγω. Αλλωστε είχα κι άλλον κρυφό λόγο, μυστικό που ήθελα να κάνω το γρήγορο αυτό ταξίδι.
Δυό αλλαξιές ρούχα στην τσάντα για τον καθένα, ξυπνητήρι στις 4:00 το πρωί, να προλάβουμε την κίνηση και τους τροχαίους - ποιός να ξέρει πότε έχουν όρεξη να γεμίσουν τον κουμπαρά τους - και ύπνο με όνειρα για την επόμενη μέρα.
Ξεκινήσαμε αφού ρούφηξα 3 τζούρες (έκφραση που μου έχει μείνει κι ας πάνε πια κοντά 10 χρόνια μακριά από το τσιγάρο) αέρα πρωινό...
Μακρύς ο δρόμος αλλά ο προορισμός είχε μια έκπληξη. Πόσο εύκολο είναι να θυμηθούμε την αν-υπομονησία την παιδική...
Το αυτοκίνητό μας έτρωγε τα χιλιόμετρα με σχετική άνεση δεν είναι και λίγα τα άλογα του κάτω από το καπώ - αλλά πάντως καμμιά σχέση με τα άλογα, τα καθαρόαιμα της σνομπ, της Φεράρι, ντε.
Σε λίγη ώρα έκανε νυσταγμένη ακόμα την εμφάνισή της η μέρα. Να έφερα και αποδείξεις:
Μας γέμισε χρώματα πρωινά απ΄την παλέτα της η μέρα. Σκέφτηκα πόσο τυχερή είναι η maya που μπορεί να τα κάνει πίνακα και να κρατήσει τη στιγμή. Εγω πήρα την φωτογραφική μηχανή και ευχήθηκα τα 8 της megapixel να ανταποκριθούν και να αποτυπώσουν την ομορφιά που είχα μπροστά μου.
Η θερμοκρασία χαμηλή. Κάπου στα Τέμπη είδαμε και -2. Και ο λεβέντης Ολυμπος με τα πρώτα χιόνια φορτωμένος. Τι ομορφιά κι αυτή:
Οσο ανέβαινα σκεφτόμουν τον Γιάννη, από κει ψηλά είναι και εκείνος. Τι έμπνευση θα του ερχόταν, σκέφτηκα, που θα την ανέβαζε μετά να ξεδιψάσει η ψυχούλα μας με τα λόγια του...
Επιβλητικό το κάστρο, αν θες κάνε τον αδιάφορο. Αποκλείεται να αντισταθεί το βλέμμα σου, θα το κοιτάξει.
Μετά λοιπόν απο 4.5 ώρες δρόμο, να είναι καλά η καινούργια σήραγγα στον Μαλιακό, φτάσαμε Θεσσαλονίκη που μόνο φτωχομάνα δεν είναι πια! Πανέμορφη, στολισμένη με τα Χριστουγεννιάτικά της και μες τον κόσμο που πηγαινοερχόταν. Το βράδυ του Σαββάτου την θαυμάσαμε φωτισμένη με το τεράστιο καραβάκι της να θυμίζει το ελληνικό έθιμο. Ενας γλάρος μας πήγαινε κόντρα απ΄το πλάι:
Πήγαμε αεροδρόμιο να πάρουμε τους αθλητές μας. Σε μια ώρα ξεκινάει το παιχνίδι. Τι καλά! Είδα τους παίχτες του Παναθηναϊκού που θα έπαιζαν ποδόσφαιρο με τον Ηρακλή. Τι τύχη! Να ήταν εδω ο γιόκας μας θα χαιρόταν πολύ.
Αρχισε το παιχνίδι και εγω γνωστοποίησα την παρουσία μου με sms στην έκπληξή μου. Και τι μεγαλύτερη έκπληξη. Ήρθε σε έναν αδιάφορο για εκείνην χώρο, μόνο για να με δει. Για να χορέψουν και οι 5 (πάντα μπερδεύομαι στο μέτρημα και τις βγάζω 6) αισθήσεις και πιο πολύ η καρδιά και η ψυχή μας. Ηξερα πως το πρώτο που ήθελα να κάνω και που θα έστελνα την αμηχανία - τουλάχιστον την δική μου - στη γωνιά της ήταν μια αγκαλιά και σιωπή. Ενα κομμάτι χρόνου της πιο ουσιαστικής επικοινωνίας, αυτής που τίποτα δεν λέει, μα τα λέει όλα!
Ελεύθερο το ποτάμι - ακους Talisker που αγαπάς τα ποτάμια; - να ξεχυθεί, τώρα που το φράγμα των χιλιομέτρων δεν μας κρατούσε πια σε απόσταση. Γέμισε ο τόπος λουλούδια και χρώματα. Το κόκκινο είναι το αγαπημένο μου χρώμα, που το ξερες και ζωγράφισες μ΄αυτό τα μάγουλά σου; Και κείνη η ματιά σου η καθαρή έκανε της καρδιάς μου την φωνή να πει: "είδες, δεν έκανα λάθος¨ στην λογική.
Πέρασαν γρήγορα οι ώρες. Μισή στο παιχνίδι, μισή δίπλα σου. Σε ένιωθα να θες να μου χαρίσεις τον κόσμο όλο. Τον κόσμο σου. Ηθελα να σου χαρίσω τον δικό μου. Να χαθούμε στον κοινό μας χρόνο παρέα να κοινωνήσουμε αυτό που τόσο καιρό κάνουμε μέσα από mail και από τις λέξεις στα blog. Μείναμε να κοιταζόμαστε. "Η σιωπή λέει τα πιο όμορφα λόγια" είπες.
Υστερα έφυγες. "Θα ειδωθούμε κι αύριο" είπες. Σε άφησα στον δικό σου χωρόχρονο ελεύθερη.
Πήγαμε για φαγητό σε έναν γνωστό, γνωστού, στα Λαδάδικα. Πίκρες, αναμνήσεις, σχέδια όλα εκεί σαν πάνω σε λαδόκολλα από φίλους - αντίπαλους στο παιχνίδι. Γέλια, φωτογραφίες που θα κρατήσουν την στιγμή στο άλμπουμ των αναμνήσεων. Κι ύστερα ξενοδοχείο, δεν μου κόλαγε ύπνος, έμεινα να συζητώ με 2 φίλους μέχρι τις 2 το πρωί.
Και το πρωί τα ημιτελικά. Οσοι τα κατάφερναν θα έπαιζαν με αντίπαλο μέχρι να μείνουν δυό. Ανταγωνισμός, πείσμα, παραίτηση, δυσκολία και τέλος χαρά για τον νικητή, όλα εκεί. Μου αρέσει να παρατηρώ τους ανθρώπους στις εκδηλώσεις τους. Πήραμε την δεύτερη θέση. Δεν έμεινες στον τελικό.
Διακριτικά έφυγες με την υπόσχεση πως την επόμενη φορά θα ξεκλέψουμε παραπάνω χρόνο, για μας... Πόσο λίγο είναι ένα Ευχαριστώ!!!
Ο δρόμος της επιστροφής μας περίμενε. Η μέρα σύντομα θα γινόταν νύχτα. Σαν να την είδα να μου κλείνει το μάτι. Υπάρχει φιλία. Υπάρχει αγάπη. Υπάρχουν ακόμα καθαρά βλέμματα. Υπάρχει ελπίδα. Θα ξανάρθω!!!
** Το τραγούδι λέγεται "Ονείρου Γη" το έχει συνθέσει και το τραγουδάει (πρώτη φορά στα
ελληνικά) ο Haig Yazidjian.
33 σχόλια:
Μαζί σου κι εγώ, παρασύρθηκα στα χρώματα, στα συναισθήματα, στη βόλτα, στα καθαρά βλέμματα, και πόσο ανάγκη τα έχουμε! Καλό σου βράδυ!
τώρα είμαι πλήρης... υπέροχα όλα!
Αντε ρε, να μας ξαναρθεις!!! Ποιον ειδες και μας το κρατας μυστικο;;; :)
Τσουρεκια Τερκενλη και τριγωνα πανοραματος....κανονισε να μας παχυνεις:)
Εχουμε και κατι ωραια ταβερνακια για ουζοκαταστασεις...χαρμα.....μην αντιστεκεσαι, να μας ξαναρθεις με την πρωτη ευκαιρια :):):)
Πολυ μοναδικα μεταφερεις τις στιγμες της ζωης σου, ζηλεψα και νοσταλγησα:)
Φιλακια Αλέξανδρα μου!!!
Καλημέρα Αλεξάνδρα μου!
Ήταν τόσο όμορφη η περιγραφή σου, που ένιωσα σαν να έκανα κι εγώ ένα μικρό ταξιδάκι... Υπέροχες οι φωτογραφίες!
Σ΄ευχαριστώ πολύ που το μοιράστηκες μαζί μας και κάναμε κι εμείς τη βόλτα μας!!!
Τα φιλιά μου!!!!!!!!!!
Υ.Γ. Πόσο γλυκό μου φάνηκε που είχες παράλληλα στο μυαλό σου τα φιλαράκια σου! Έτσι είμαι κι εγώ... Όταν είμαι κάπου και περνάω καλά, σκέφτομαι τα άτομα που αγαπάω και θά 'θελα να μπορούσα να μοιραστώ τις συγκεκριμένες στιγμές μαζί τους.
στη σιωπη πραγματι τα ευμορφοτερα κρυβονται...κι ευτυχης εισαι που την συναντησες ομορφια μου...
φιλι αγαπης
φιλι σκεψης...κι αν χανομαι υπαρχει και το ξερεις καρδια μου
Αλεξ με ταξιδεψες στα αγαπημενα μου μερη...
ο δρομος ..
αυτη η διαδρομη..
την εκανα για εναν χρονο τοσο συχνα...
και τοσο σχεδον καταθλιπτικα που δεν μπορουσα να χαρω την ομορφια της αν και την ηξερα απο παλια..
και τωρα που τα διαβαζω τοσο γλυκα
τα νοσταλγησα ..ακομα κι ετσι οπως τα εκανα
σαν κηνυγημενη τοτε...
Τα ποταμια που τοσο ομορφα μου τα χαρισες και μου τα θυμισες ναι τα λατρευω
και μου λεικι πουν αφανταστα εδω που ειμαι
κι ακομα περισσοτερο τωρα που τα διαβασα....
τυχερη Αλεξ
εχεις το χαρισμα..να αγαπας και να τα λες ολα μ αγαπη γι αυτο τα λες ετσι ομορφα...
(εχω παθει μεταλλαξη απο το κριστμας σπιριτ νομιζω δεν παω καλα!!))))
Καλως γυρισες απο τα μερη μας..
και καλα σου ταξιδια στην ευτυχια!)
Αυτά είναι....
Η ΖΩΗ σ' όλο της το μεγαλείο...
όμορφα τα ταξίδια Αλεξάνδρα μου, πολύ όμορφα.
και τώρα που δεν έχω χρόνο ούτε για δείγμα ευχαριστώ που με ταξίδεψες εσύ νοητά!
και βαζελάκος ο μικρός σου;
τον συμπάθησα δεκαπλά! ήμουν κι εγώ παλιά!
καλό βράδυ
περιμενω εξτρά λεπτομέρειες!!
υγ: πέμπτη παίρνω άδεια, θα σας γράψω τι έκανα όλον αυτό τον καιρό.
Ωραία, ωραίες εικόνες, ωραία παιχνίδια, μουσική... Πάντα τέτοια, τη Δευτέρα φεύγω και γω για Σαλονίκη :)
εγώ γουστάρω που ενώ τρέχεις σαν γνήσιο σπούτνικ με το χαμόγελο αγκαλιά με το βρισίδι (εγώ το βρισίδι το πάω καλύτερα απο το χαμόγελο...)
δεν χάνεσαι, δεν πνίγεσαι τελειώς. έχεις την νηφαλιότητα να τ'αφήσεις όλα για μια αληθινή ανάσα για πάρτη σου. το τι σε χάρηκα γι'αυτό σου το ταξίδι δεν λέγεται!
νομίζω οτι τέτοιες εξορμήσεις ψυχής απαντούν στην αγωνία σου για τον χρόνο που πάει να σου κλέψει τα χρόνια...
δεν βλέπεις που τούχεις πάρει τον τσαμπουκά? δεν έχει τυμπανοκρουσίες φιλενάδα, αλλά το αποτέλεσμα είσαι εσύ, οι πρωινές σου φωτογραφίες μιας αυγής, το καθαρό βλέμμα σιωπής, και το χαμόγελο που σφραγίζει τι γαμάτο παιδί είσαι!
χχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχ
αλεξάνδρα μου, πολυαγαπημένη, από τη πρώτη στιγμή φαντάστηκα ότι θα με σκεφτόσουν στο δρόμο για εκεί ψηλά που εγώ έχω πάει κι έρθει αμέτρητες φορές, τις εικόνες, που κι από το πρώτο βιβλίο άρχισα να περιγράφω κατά το δοκούν, και πού να δεις και το τρίτο… [θυμήσου το κάστρο στη μυρωδιά που μόλις φωτογραφισες]
τον άγγελό μας, που πήγες να συναντήσεις, τον υποπτεύομαι και σχολιάζω, καλώς, άγια έκανες…
τα λαδάδικα, εγώ τα γνώρισα πριν γίνουν έτσι όπως είναι τώρα…
…και πάντα μπερδεύω και γω στην αρίθμηση τις ανθρώπινες αισθήσεις, πάντα τις ξαναμετράω και τις βρίσκω πάλι έξι…
ευχαριστώ από καρδιάς
για το αγαπημένο ταξίδι, που μας πήγες, καρφί ψηλά, προς τη βόρεια ελλάδα που τόσο αγαπώ, κι όχι μονάχα επειδή είναι κάπου εκεί η ιδιαίτερη και πάντα αγαπημένη μου πρώτη πατρίδα….
Φιλι φιλι ευγνωμοσύνης κι αγάπης προς τα πρόσωπά σας…
υγ. κι από τις φωτογραφίες, μη ξεχάσεις τούτο: όταν θα τις ξανακοιτάς μετά από χρόνια, να ξαναθυμάσαι, τα μέρη, τους ανθρώπους τις μουσικές, τις στιγμές, κι όσα περισσότερα δεν αποτυπώνονται στο still μιας εικόνας…
φιλι ξανά καρδιά μου…
Εχω καιρό να πάω σε αυτήν την υπέροχη πολη.
Σε ζηλεύω.
"Ενας γλάρος μας πήγαινε κόντρα απ΄το πλάι..."
Eγώ πάλι γιατί, όπου βλέπω το όνομά μου ...γλαρώνω από ευχαρίστηση;...
΄Οταν ξαναπάς... μαζί σας κι' εγώ...
Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές
όπου βλέπω τ'όνομά μου
Καλησπέρα φιλενάδα!!! ωραίες φωτογραφίες!!!! χιχιχιχι
μάκια πολλα΄πολλά
_Κυβέλη_
Α ρε Θεσσαλονίκη...
Γυρίσατεεεεε;
:)))
ταξίδι...σε έναν προορισμό αγαπημένο σου...
για έναν προορισμό επίσης αγαπημένο σου...
Ζωή, ανάσες, χαμόγελα, ευτυχία, αγάπη, ΦΙΛΊΑ...όλα μαζί να χορεύουν φτιάχνοντας τις πιο ταξιδάρικες εικόνες...αυτές που θέλουμε να συνθέτουν τη ζωή μας...
Καλό ξημέρωμα Αλεξάνδρα μου...εύχομαι σύντομα να έρθει το επόμενο ταξίδι σου....
Σε φιλώ...
@freedula: πόσο όμοια είναι αυτά που έχουμε ανάγκη τελικά ε;
Καλό βράδυ και σε σένα.
@φάβα: χαίρομαι που σου άρεσε! φιλιά
@dee dee: ακριβώς από εκεί τα αγόρασα! Οσο για ταβερνάκια να μου ρίξεις ενημέρωση γιατί θα ξανανέβουμε! Μάντεψε ποιά!
Φιλιάααα
@negma: προσπαθώ όσο μπορώ να την "σπάσω" στην καθημερινότητα. Μπορείς να ξεχάσεις τους φίλους; Πάντα μαζί σου τους παίρνεις. Πάντα!
Φιλιά
@Μαρίνα γ...: ναι!ευτυχής συγκυρία που την προκάλεσε περισσότερο εκείνη από εμένα, που είχα λίγο χρόνο.
Να περνάς καλά και ας χάνεσαι!
Φιλιά!
@Talisker: την ζωή μου ταυτισμένη με τον δρόμο την έχω. Και όταν δεν οδηγώ αφήνω τα χρώματα του ουρανού, το πράσινο των δέντρων και ότι στέκεται στο πλαι του δρόμου, να μου χαρίσει σκέψεις.
Αχ τα ποτάμια έχουν άλλη ομορφιά από αυτή της θάλασσας. Κι αν η θάλασσα είναι η αγκαλιά μιας μητέρας με πολλά παιδιά, το ποτάμι είναι ένας έφηβος...
Η θάλασσα έχει γοργόνες. Το ποτάμι μοιράζεται με το δάσος τις νεράιδες και τα ξωτικά...
Αλλωστε την απεραντοσύνη της η θάλασσα στα ποτάμια την χρωστάει...
Κράτα το Christmas Spirit μες την καρδιά σου. Είναι εδω για να μας θυμίζει πως θα μπορούσαμε να είμαστε όλες τις μέρες του χρόνου!
Φιλιά πολλά
@an205: Οι άνθρωποι που μίλησαν στην καρδιά σου, μια μουσική που δόνησε κάποιες χορδές σου, τα μέρη που σου χάρισαν εικόνες και σκέψεις μοναδικές, η ικανοποίηση μέσα από τη δουλειά... Με άλλα λόγια Ζωή!
Φιλιά
@κωνσταντίνος π: χαίρομαι που μπόρεσα να αλλάξω για λίγο τις εικόνες σου.
Βαζελο-οικογένεια γενικότερα είμαστε.
Φιλιά
@adaeus: Καλό σου Ταξίδι! Είναι όμορφη στολισμένη η Σαλονίκη.
Καλά να Περάσεις!
@maya: αυτή η κόντρα με τον χρόνο, κρατάει...χρόνια.
Ναι φιλενάδα, δεν θέλω να αφήσω τον χρόνο να μου κουμαντάρει την κάθε μου μέρα και να την κάνει ρουτίνα και την ζωή μου ένα καλοκουρδισμένο ρολόι με το σταθερό του τικ-τακ να τρώει τα χλμ της ζωής μου.
Αντιστέκομαι, όχι πάντα όσο θα ήθελα, μα αντιστέκομαι.
Ετσι είμαι όπως το λες χαμόγελο - βρισίδι κάνουν παρέα χαχα
Α ρε φιλενάδα! Και συ κάπως έτσι δεν είσαι;
Φιλιά
το σπούτνικ
@γιάννης φιλιππίδης: ξέρεις πόσο αγάπησα το βιβλίο σου!
Σωστά υποπτεύεσαι και στον χαρακτηρισμό σου πάλι μέσα είσαι. Συνάντησα έναν άγγελο!
Είναι όμορφη η Ελλάδα μας! Κι ας κάνουμε ότι μπορούμε να την βλάψουμε, εκείνη πάντα κρατάει την ομορφιά της και την αξιοπρέπειά της.
Φιλιά πολλά
καλέ μου!!!
@alexis b: ακόμα και τα μονοήμερα ταξίδια μπορούν να μας γεμίσουν αισιοδοξία και ανανέωση.
Εύχομαι να αποφασίσεις σύντομα κάποιο ταξίδι.
@φύρδην μίγδην: γιατί εγω ποιά έχω στο μυαλό μου όταν βλέπω γλάρους;
Εσένα γλυκιά μου!!!
@κυβέλη: Αυτά τα χρώματα και αυτές οι εικόνες με κάνουν να ευχαριστώ τον Θεό που μπορώ να τα βλέπω!
Φιλιά
@αγγελος σπυρου: ε ναι, γυρίσαμε.
Αν και δεν θα μας έπεφτε άσχημα να μέναμε λιγουλάκι ακόμα.
:-)
@kalynama: εχουμε τα πινέλα και τα χρώματα για να φτιάξουμε τον δικό μας κόσμο. Ετσι δεν έλεγε ο Καζαντζάκης;
Σε ευχαριστώ για τις ευχές σου!
Φιλιά
Καλημέρα Αλεξάνδρα !!! ΤΕΛΕΙΑ .. περάσατε υπέροχα :) Πάντα όμορφες εκδρομούλες...οσο γις τις φώτος δεν έχω σχόλια σεν είδα έχεις ερωτική σχέση με την φωτογωραφία και το βλέπει κάποιος απο την πρώτη στιγμή να εισαι πάντα καλά εσυ και η υπέροχη οικογένεια σου !
Δημοσίευση σχολίου