ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΗ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ ΜΕ ΑΓΑΠΗ
(αντιγράφω από την εφημερίδα ΜΕΤΡΟ με ημερομηνία 28-12-04)
Ενας Ελληνας μαθητής γράφει στον Φινλανδό συνομήλικό του για το εκπαιδευτικό σύστημα στη χώρα μας.
Αγαπητέ φίλε Μάρκο,
Σ΄ευχαριστώ για τις πληροφορίες που μου έδωσες, αλλά χωρίς να το θέλεις με έριξες σε βαθιά κατάθλιψη. Διαβάζοντας το γράμμα σου η γιαγιά μου, μου είπε πως "το σχολείο σας θυμίζει λίγο τις φιλοσοφικές σχολές στην αρχαία Ελλάδα, όπου παιδαγωγοί - μέντορες και μαθητές ζούσαν, δούλευαν και δημιουργούσαν γνώση μαζί, μέσα σε ένα περιβάλλον αμοιβαίου σεβασμού". Ενω σήμερα ο "μέντωρ" έγινε "κύριος καθηγητής", ο οποίος ηγείται από την έδρα του κοπαδιού των αμνών, εκ των οποίων οι περισσότεροι προορίζονται για θυσία στον "Μινώταυρο".
Με ρωτάς για το δικό μας εκπαιδευτικό σύστημα και δεν ξέρω στ΄αλήθεια από που να αρχίσω. Κάθε τόσο βγαίνουν διάφοροι υπεύθυνοι, ανεύθυνοι, δημοσιογράφοι, γονείς παππάδες, στρατηγοί και καλαμαράδες και ο καθένας λέει, γράφει και προτείνει ό,τι γουστάρει "για εμας χωρίς εμάς".
Εν τω μεταξύ, όλοι ασχολούνται μόνο για μερικές ώρες με θέματα παιδείας, μέχρι να προκύψει το επόμενο εθνικό θέμα για τις εξεταστικές ή για το αν ο Sakis θα εμφανιστεί στο MTV και η Κακομοίρα θα κάνει δίσκο με τον Σαββόπουλο, οπότε ξεχνιούνται όλα και το πρόβλημα μετατίθεται ξανά στις καλένδες.
Φίλε μου, είμαι σε πλήρη σύγχυση και το μόνο που μπορώ να εμπιστευτώ είναι πλέον η "ομαδάρα μου", γι΄αυτό με βλέπεις και τόσο "κολλημένο με την μπάλα". Ζηλεύω πολύ το σχολείο σας, το Ylaste, αλλά πολύ φοβάμαι πως, έτσι όπως μας έκαναν, σε ένα τέτοιο σχολείο εγω και οι περισσότεροι φίλοι μου θα λέγαμε Asta la vista, baby aste. Ηδη η διαρροή στο σχολείο μου ξεπερνάει το 25%, παρότι έξω από το σχολείο δεν περνάμε καλύτερα. Αντι να διασκεδάζουμε παίζοντας και μαθαίνοντας με κέφι, διασκεδάζουμε κάνοντας πλάκες με συμμαθητές και καθηγητές για να ξορκίσουμε τις αγωνίες και τους φόβους μας για το μέλλον. Τα μοναδικά συστήματα που γνωρίζω είναι αυτά του στοιχήματος και του... Μπάγεβιτς.
Ας μπούμε κατευθείαν στο θέμα μας. Το σχολείο μου είναι δημόσιο και βρίσκεται σε μια εργατική συνοικία στον Κορυδαλλό, κοντά στις φυλακές. Δεν έχει καμιά σχέση με τα ιδιωτικά, τα οποία γνωρίζω μόνο από περιγραφές. Το σύστημα το δικό μας, με το σύστημα της Εκάλης ή του Γείτονα έχει τόση σχέση, όση και το σύστημα του Μπάγιεβιτς με το σύστημα Σάντος.
Το κτίριο του σχολείου είναι όπως όλα στην περιοχή μας. Ούτε καλύτερο, ούτε χειρότερο από το κτίριο των φυλακών που είναι δίπλα μας. Λένε πως όταν πριν από 70 χρόνια είχε δημιουργηθεί αυτό το αρχιτεκτονικό σχέδιο, είχε πάρει διεθνές βραβείο για τις πρωτοποριακές του γραμμές. Ηταν το πρώτο και τελευταίο διεθνές βραβείο για την παιδεία μας.
Γι΄αυτό και τυποποιήθηκε από τον ΟΣΚ και έγινε κάτι σαν σύμβολο. Πρόσφατα μας επισκέφτηκαν μαθητές από τη Γερμανία και μόλις αντίκρυσαν το κτίριο έμειναν με το στόμα ανοιχτό: "Αααα, βλέπουμε ότι έχετε και γκαράζ αυτοκινήτων", μας είπαν. "Οχι" τους είπαμε, "αυτό είναι όλο το σχολικό συγκρότημα" και ξαφνικά από υπερήφανοι μαθητές γίναμε αυτοκινητάκια (...)
Τα κτίρια λοιπόν είναι λιτά και κρύα και επειδή λείπει εντελώς το πράσινο, τα γεμίσαμε με γκράφιτι, για να μοιάζουν πιο ανθρώπινα. Το σχολείο αρχίζει στις 8:15 το πρωί. Αφού ακούσουμε μερικές γενικές συμβουλές και καμιά φορά και μερικές ονομαστικές "καμπάνες" από τον "κύριο διευθυντή", αρχίζει η "θρησκευτική κατάνυξη". Οταν ο ίδιος ο Υιός του Θεού έπρεπε να απομονωθεί ακόμη και από τους Μαθητές του για να επικοινωνήσει με τον ίδιο τον Πατέρα Του, εμείς προσευχόμεθα μαζικά και ολίγον υποκριτικά και αυτό είναι φυσικό, αφού τα μισά παιδιά είναι άλλων θρησκευτικών δογμάτων και ξέρουμε ότι από μέσα τους θα βρίζουν τα Θεία μας. Μετά από αυτό το πρώτο μάθημα σύνεσης και υποκριτικής, που βαφτίζεται αυτοσυγκέντρωση και περισυλλογή, μπαίνουμε στην τάξη εξαγριωμένοι και έτοιμοι για τη μάχη... Αφού πάρει τις απουσίες ο σπασίκλας, δηλαδή ο καλύτερος μαθητής, αρχίζει το παιχνίδι της μάθησης.
Ευτυχώς οι πολύ καλοί μαθητές δεν είναι παραπάνω από δυό τρείς και έτσι τις τραυματικές εμπειρίες τις έχουν αυτοί κι όχι εμείς, που είμαστε η πλειοψηφία.
Λοιπόν, το αυστηρό ύφος υποδοχής του ¨κύριου Διευθυντή" στο προαύλιο διαδέχεται το βλοσυρό του "κυρίου καθηγητή" μέσα στη τάξη. Σε αντίθεση με εσάς, που προσφωνείτε με αναίδεια τον "κύριο καθηγητή" "ε, δάσκαλε, hei ope" και του μιλάτε στον ενικό σαν να είστε φίλοι, εμείς λέμε "πολιτισμένα" "κύριε". "Δεν πρέπει να τους πάρουμε τον αέρα"...

Δεν ξέρω ποιό είναι πιο σωστό, όμως η γιαγιά μου που ξέρει, μου λέει ότι την προσφώνηση "κύριε" δεν τη χρησιμοποιούσαν ποτέ οι πρόγονοί μας , αλλά είναι κληρονομιά και κατάλοιπο του ασιατικού δεσποτισμού. Ακόμη και οι μαθητές των μεγάλων σοφών Πλάτωνος και Αριστοτέλη τους προσφωνούσαν με το "διδάσκαλε". Μόνο οι σκλάβοι προσφωνούσαν τον ιδιοκτήτη τους με το "κύριέ μου" που σημαίνει "ιδιοκτήτη μου".
Ετσι, σύμφωνα με την ιουδαϊκή-ισλαμική παράδοση, αλλάξαμε και τη γλώσσα μας.
Οι λέξεις αρετή, σεβασμός, ειλικρίνεια, σεμνότης, σοβαρότης, αγάπη του κάλλους και της γνώσης και ΄λλες "κακές ελληνικές λέξεις" υποκαταστάθηκαν από τις νέες λέξεις δόλος, υποταγή, φαρισαϊσμός, σεμνοτυφία, σοβαροφάνεια, μίσος για το γυμνό και την επιστημονική γνώση. Μαζί με τα γυμνά σώματα σκεπάσαμε την ελεύθερη σκέψη και τις ψυχές μας. Αθώες και μικρές αλλαγές, με βαριές και μεγάλες συνέπειες σε όλα τα επίπεδα ανθρωπίνων σχέσεων (σχολικών, εργασιακών, μεταξύ των δυό φύλων κλπ). Τα πρώτα αυτά μαθήματα είναι τα σημαντικότερα για την μετέπειτα ζωή μας, λένε.
Τον τελευταίο καιρό, το βλοσυρό ύφος των "κυρίων πνευματικών μας ιδιοκτητών" οξύνθηκε, διότι πολλοί έχασαν τις υλικές τους ιδιοκτησίες στο χρηματιστήριο. Την περίοδο 98-99 όταν το χρηματιστήριο πήγαινε καλά, η μοναδική τηλεόραση του σχολείου ήταν στην αίθουσα των "κυρίων", ρυθμισμένη σε ένα κανάλι, που έδειχνε on line την εξέλιξη των τιμών στο ΧΑΑ. Από την έκφραση του προσώπου τους καταλαβαίναμε αν έπεσαν ή ανέβηκαν οι τιμές.
Μπορεί εσείς με τους καθηγητές σας να έχετε μια ιδανική επικοινωνία σε επίπεδο ισότιμης, γνωστικής νοημοσύνης, εμείς όμως έχουμε άριστη σε επίπεδο ιεραρχικής συναισθηματικής νοημοσύνης. Μας "σέβονται" και μας "πονάνε" ψυχικά και τους το ανταποδίδουμε.
Για ενισχυτικά μαθήματα, βέβαια, δεν συζητάμε. Οι περισσότεροι δεν έχουν ελεύθερο χρόνο να προετοιμαστούν ούτε για τα βασικά μαθήματα, γιατί πρέπει να βγάλουν τα χαμένα από παράλληλες δραστηριότητες.
Φέτος γνωρίσαμε για πρώτη φορά τον κανονικό καθηγητή της βιολογίας, που είχε αφήσει την οργανική του θέση για επτά χρόνια, με εκπαιδευτική άδεια, για να κάνει μεταπτυχιακά για το περιβάλλον. Επτά χρόνια έκανε ιδιαίτερα στο Κολωνάκι και μετρήσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε ουζερί της Δεξαμενής. Κάτι που βοήθησε την οικονομία μας και εξηγεί τις υπερβολικές τιμές των καφενείων και των ουζερί της Αθήνας που είναι γεμάτα από το πρωί, όμως δεν βοήθησε καθόλου το περιβάλλον μας και ακόμη λιγότερο εμας, διότι γύρισε πιο σνομπ...
Υστερόγραφο:
Και μια και μιλήσαμε για την σημασία των προτύπων, ο πιο σοβαρός Ελληνας πρότυπο είναι ο "πρίγκιπας Μπάγιεβιτς". Αυτόν έπρεπε να είχαμε υπουργό παιδείας. Μετά τον αγώνα με την Λίβερπουλ είπε τρις: "Εγω φταίω, ναι εγω φταίω, εγω φταίω για όλα". Ας δω ρε φίλε, να το λέει και ένας υπουργός Παιδείας ή οι καθηγητές μας και υπόσχομαι να γίνω ο πρώτος μαθητής. Δεν μπορεί για όλα να φταίμε εμείς και να μας περιγελούν οι σοβαροφανείς "μεγάλοι".
Στον Καναδά, που είναι επίσης ανάμεσα στις πρώτες πέντε χώρες στον κόσμο, η μεταρύθμιση, όπως μουη γράφει η θεία μου απο το Τορόντο, άρχισε πριν 20 χρόνια με το σύνθημα των δασκάλων τους: "Ζήτω. Βρήκαμε ποιός είναι εχθρός της παιδείας μας, είμαστε εμείς οι ίδιοι". Σπάνια θα βρεις Ελληνα δάσκαλο που να μην έχει πει σε παρέες ειρωνικά: "έχω ένα σωρό κούτσουρα απελέκητα στην τάξη". Μα δάσκαλε και κύρη μου, η δουλειά σου είναι να τα πελεκήσεις πνευματικά και όχι να τα κουτσουρέψεις ψυχικά. Υπάρχουν κι άλλοι πιο πρακτικοί τρόποι για να θεραπεύσεις τη νεύρωση του ανικανοποίητού σου. Αφησε τις δικαιολογίες με τα λίγα χρήματα, γιατί το ήξερες από πριν και κανείς δεν σου έβαλε το περίστροφο στον κρόταφο για να γίνεις δάσκαλος.
Φίλε μου, εδω ζούμε όλοι μέσα σε ένα κοινωνικό ψέμα και μας αρέσει, κατάλαβες;
Κοινώς, "την βρίσκουμε" όλοι και μας αρέσει να βράζουμε μες το ζουμί μας κραυγάζοντας: "Είμαστε νικητές, είμαστε οι πρώτοι, αλλά μας υποθάλπουν οι ξένοι δάκτυλοι". Ξέρω, θα μου πεις ότι οι αρχαίοι μας πρόγονοι πέτυχαν ό,τι πέτυχαν γιατί αμφισβητούσαν συνεχώς τα πάντα και πιο πολύ τον εαυτό τους, γι΄αυτό επιδίωκαν συνεχώς το βέλτιστο-άριστα. Ομως, αν έρθεις ποτέ στην Ελλάδα, μην κάνεις το λάθος και μας αμφισβητήσεις, γιατί ο νεοέλληνας τα ξέρει όλα αυτά, αλλά δεν του αρέσει να τα ακούει.
Υπάρχουν στιγμές που σκέφτομαι ότι ο μυθικός αμφισβητίας και πατέρας των επιστημών και των τεχνών, Προμηθέας, είναι αλυσοδεμένος στα υπόγεια της οδού Μητροπόλεως και περιμένει τον νέο Ηρακλή, που αψηφώντας την οργή των σύγχρονων θεών του χρήματος και των διαπλοκών, θα τον απελευθερώσει για να ολοκληρώσει το έργο του. Αν η διαπλοκή για τα μεγάλα έργα αφορά σε μερικές χιλιάδες, η διαπλοκή για την παιδεία αφορά σε εκατομμύρια νοσταλγών της λοβιτούρας και της τσέπης.
Και μια τελευταία παράκληση, μια και είσαι τόσο κοντά στον Αι Βασίλη: δεν πας μια βόλτα να του πεις φέτος αντί για δώρα να μας έρθει με καμιά μαγκούρα στην Ελλάδα και όποιον πάρει ο χάρος;
Συγνώμη φίλε, αλλά πρέπει να διακόψω. "Εχω αγώνα αύριο".
Σωκράτης Ελληνιάδης
(για την διόρθωση και αντιγραφή: Αλέξανδρος Πιστοφιλίδης)
34 σχόλια:
Σημειώνουν μετά το υστερόγραφο:
*Ελπίζω το άρθρο αυτό να σοκάρει έστω και λίγους γιατί αυτός είναι ο σκοπός του. Μπορεί πολλά από τα παραπάνω να φαίνονται υπερβολές, αλλά τίποτα δεν είναι αναληθές. Μπορεί κάποιες ομάδες, όπως οι δάσκαλοι, να νιώσουν ότι θίγονται, όμως γνωρίζουν πολύ καλύτερα απ΄τον καθένα ότι υπάρχουν πολλοί συνάδερφοί τους οι οποίοι κρύβονται πίσω από τους έντιμους χρησιμοποιώντας τη γνωστή ασπίδα των δήθεν κοινών δεσμών της κακώς νοούμενης συντεχνίας.
**Η αλήθεια, όπως πάντα, βρίσκεται στη μέση. Υπεύθυνη για την κατάντια της παιδείας μας είναι ολόκληρη η ελληνική κοινωνία. Είμαστε όλοι υπεύθυνοι, αλλά σίγουρα κάποιοι είναι περισσότερο και αυτό επαφίεται στην ειλικρίνεια και στον πατριωτισμό του καθενός να κάνει την αυτοκριτική του. Το σίγουρο είναι ένα: Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η αδιαφορία όλων μας, εκτός κι αν κάποιοι πιστεύουν ότι είμαστε μια χαρά, οπότε δε χρειάζεται να αλλάξουμε τίποτα.
Καλή σχολική χρονιά στα παιδιά και στους δάσκαλους, καθηγητές που δεν είναι έτσι όπως περιγράφει το άρθρο μα με κόπο γίνονται Δον Κιχώτες μπροστά σε ένα σύστημα που δύσκολα αλλάζει γιατί όλοι είναι συνένοχοι.
Ανοίγουν τα σχολεία,
μα δεν κλείνουν οι φυλακές.
Καλησπέρα! Δεν χάθηκα, τρέχω απλά λίγο παραπάνω. :)
@Aggelos Spyrou: δηλαδή αν χαθείς πως θα είναι;
Αφου σου έχω πει αν τα λεφτά ήταν αποτέλεσμα μόχθου θα ήταν πλούσιοι οι εργάτες.
Αλλά δεν είναι...
Πάρε και καμιά ανάσα...
Φιλιά σε όλη την
αγγελική οικογένεια
καλη σχολικη χρονια!!!....
σε ολους...
κυριως στα παιδια...μα και στους "ερμους" τους γονεις , κυριως τις μαμαδες :))))
κι επειδη περασαν απιστευτα γρηγορα του καλοκαιριου οι μερες....
και τουτες του φθινοπωρου ακομα θαρρεις πιο γρηγορα.....
ολο απορια ρωτουσα τον μικρο μου...
αυριο ειναι;;;;;;;;;
αυριο;;;;;;;;;;;;
αυριο;;;;;;;;;;;;;;
ας ειναι ομορφη χρονια για ολα τα παιδια....
κι ας μη
σε τουτο τον τοπο... αλλαξει ποτε τιποτα....
σε φιλω πολυ πολυ πολυ....!!!!!!!!!
ευτυχως εδω ειδικα το εχω πει πολλες φορες το σχολειο το κανουν οι δασκαλοι...
κι ομως κατι αλλαζει..αργα αλλα σταθερα κατι αλλαζει
ειμαστε πολλα χρονια πισω, ισως οι κινησεις ειναι σπασμωδικες και δεν υπαρχει μπουσουλας
ξερω ομως πολλους που αλλαζουν σιγα σιγα
νεοι ολοι
η νεα γενια το νεο αιμα
Το οτι ανεβηκαν οι βασεις στα παιδαγωγικα ειναι καλο ας εχουμε εμπιστοσυνη στους νεους
το οτι υπαρχουν ακομα βασεις ειναι κακο
για μενα το σχολειο πρεπει να ειναι ανοιχτο
να μπεις οπου αγαπας
κι αν εισαι μαγκας να βγεις
αλλιως στην τριτη να φευγεις...
και δεν τα λεω μονο εγω
τα λενε οι νεοι
και κατι ακομα
οσα χαρτια και πτυχια και να χεις
δασκαλος δεν γινεσαι ..
γεννιεσαι!
Καλα λοιπον ανεβηκαν οι βασεις , να υπαρχει το μερακι
να παψει να ειναι οι επιλογη του "τρεις μηνες θα καθομαι"
γιατι αν πεις πως δουλευεις
δεν καθεσαι ποτε
ψαχνεσαι και μαθαινεις ..
και γελαω
ποσο γελαω που ναι μεν ειναι καλο που στην πρωτη τα παιδια θα παρουν θα παιρνουν λαπ τοπ
μα δεν ξερω ποσοι καθηγητες ειδικα απο τους παλιους ξερουν αυτες τις "κουμουτσες".
Συμφωνω με την Ταλι. Τα σχολεια και ολα τα εκπαιδευτικα ιδρυματα θα επρεπε να ειναι ανοιχτα. Να δικομαζουν οι νεοι τις δυναμεις τους και να μην κρινονται τοσο αυστηρα και αδικα μεσα σε μια εξεταστικη!! Αφηστε τα παιδια να μπουν, οσοι αξιζουν θα τελειωσουν τις σπουδες τους, οι υπολοιποι τουλαχιστον δεν θα ζουν με το παραπονο οτι δεν τους δωθηκε η ευκαρια να προσπαθησουν!!
Ειναι πολυ σημαντικο να μην νιωθουν αδικημενοι οι νεοι μας!!!
Καλημερα Αλεξανδρα μου!
Καλημερα!
Εξαιρετικο! Η κραυγη ενος παιδιου που νιωθει να του τσεκουρωνουν ονειρα ψυχη και μελλον...Λενε πολλα για τους μαθητες και τους σπουδαστες, οτι δεν εχουν οραμ, ιδεες, φιλοδοξιες, οτι δεν θελουν πιεση και διαβασμα..Δεν ξερω...10 χρονια εχω τελειωσει το σχολειο και 6 τη σχολη και αν θυμαμαι κατι ειναι οτι οι δασκαλοι και οι καθηγητες που εχαιραν προσοχης και εκτιμησης απο τους μαθητες δεν ηταν αυτοι που τους χαϊδευαν τα αυτια, αλλα αυτοι που τους ανοιγαν τα ματια, που ηταν δικαιοι και αυτσηροι οσο πρεπει και στοργικοι σαν γονεις...
Η Ταλισκερ εχει απολυτο δικιο. Φτανουν πια οι περιορισμοι, ας ακολουθει ο καθενας το ονειρο του και οπου τον βγαλει!
Αλεξάνδρα μου
κάποτε νομίζω ότι το είχα διαβάσει
τώρα ομολογώ ότι βιαστικά το ξαναδιαβασα.
το θέμα της παιδείας μας είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ
και δε λύνεται έτσι απλά.
οι δάσκαλοι, κάποτε παιδαγωγοι, συχνά πυκνά αντί να επιτελούν το ιερό κατ'εμέ καθήκον τους απλώς προσπαθούν να περάσει η ώρα, η μέρα, ο μήνας, η χρονιά. ίσως φταίει το μισθολογικό, ίσως οι ελλιπείς σπουδές, ίσως, ίσως, ίσως...
οι γονείς, όπου εκεί βρίσκεται το πρώτο στάδιο παροχής παιδείας, είτε στερούνται οι ίδιοι των βασικών, είτε στερούνται απλώς χρόνου, ειτε, είτε, είτε...
τα δε παιδιά μεγαλώνουν σε περιβάλλον όπου τους ασκείται τέτοια πίεση να "περάσουν" στο πανεπιστήμιο, να "μορφωθούν" που μαθαίνουν ότι ο τρόπος δεν είναι το σχολείο και το απαξιώνουν. όπως απαξιώνουν πολλά ακόμα ...δυστυχώς.
το δε εκπαιδευτικό σύστημα? άσ'το αυτό καλύτερα.
πάνε χρόνια που πέρασα από τα θρανία ή που είχα "δικούς" μου εκεί. τα ξέρεις καλύτερα.
απλώς μερικές φορές εύχομαι να γυρνούσα πίσω, να άλλαζα όσα λάθη έκανα εκεί κι ο ίδιος.
κι άλλες που ακούγοντας πώς είναι πλέον η κατάσταση που ευχαριστώ το θεό που δεν είμαι τώρα εκεί!
το σημαντικό είναι, που το ξέρω και που το χαίρομαι, ότι κάποιοι άνθρωποι, που εκτιμώ και σέβομαι, τουλάχιστον παλεύουν όσο μπορούν να δώσουν στα παιδιά τους αυτά που "το σχολείο" δεν παρέχει.
και χαίρομαι που ξέρω ότι εσύ και ο νίκος, σου το έχω ξαναπεί, είσαστε από τα παραδείγματα προς μίμηση!
@Μαρίνα: καλή σχολική χρονιά και ναι σ΄αυτόν τον τόπο όλα κινούνται απελπιστικά αργά.
Αφού ώρες ώρες νομίζω πως ζω στην χώρα του Jack Daniels...
Οι γονείς είναι στον κόσμο τους, οι δάσκαλοι στον δικό τους και τα έρμα τα παιδιά ότι καταλαβαίνουν κάνουν...
Βοήθειά μας και φέτος
και ψυχραιμία στους δασκάλους με τις υπερ-προστατευτικές μαμάδες που θα τους αλλάξουν τα φώτα λόγω γρίπης.
Καλή πρόοδο στον Ιακωβάκο σου
Φιλιά πολλά
που βρίσκετε η αντίστροφη; Μετράμε ώρες πια....
@Talisker: ναι ευτυχώς υπάρχουν ακόμα μερακλήδες δάσκαλοι.
Θυμάμαι την τελευταία πρόσληψη που έκανα, στον 18χρονο τότε Δ. Μου είχε κάνει εντύπωση πως ένας δάσκαλος συνόδευε τον μαθητή του για να βρει δουλειά. "Είναι απογοητευμένο το παιδί" μου είχε πει. "Κι είναι απ΄τους καλύτερους μαθητές που είχα σαν καθηγητής". Το κουβεντιάζαμε μάλιστα σήμερα. Ο δάσκαλός του είχε περάσει κάποια στιγμή και δάκρυσε που δούλευε ακόμα, πέντε χρόνια μετά...
"Είδες;" του είπα σήμερα "υπάρχουν νεράιδες και ξωτικά. Ενα ξωτικό ήταν ο δάσκαλός σου που σου άνοιξε έναν δρόμο στη ζωή. Κανείς δεν ξέρει αν ήταν καλύτερος ή χειρότερος από άλλους. Ηταν όμως ο καταλύτης που είσαι εδω σήμερα απέναντί μου"
Στεναχωριέμαι μόνο που οι δάσκαλοι επιλέγουν τον χώρο τους ακριβώς για τους 3 λόγους: Ιουνιο Ιουλιο και Αυγουστο. Κι είναι πολλοί.
Οσο για τα λαπτοπάκια πραγματικά θα έχει πλάκα με τους παλιούς άσχετους καθηγητές. Ε δεν πειράζει, θα διασκεδάσουν τα παιδιά...
@Dee Dee: ναι έχει δίκιο αλλά όχι μόνο για τους δάσκαλους. Ολοι πρέπει να μπορούν να ασχοληθούν επαγγελματικά με αυτό που αγαπούν. Δεν είναι δυνατόν να κόβουν το όνειρο ενός νέου, μιας νέας που θέλει να σπουδάσει ιατρική γιατί δεν είναι καλή στην έκθεση ή στα μαθηματικά...
Είναι τεράστιο θέμα αυτό της παιδείας κι όσο το σκέφτομαι τόσο φουντώνω...
φιλάκια
χαδάκι στην κοιλίτσα
@Butterfly: μακάρι να μπορούσε να ακολουθήσει ο καθένας αυτό που ήθελε ή ονειρευόταν.
Σίγουρα θα ζούσαμε σε καλύτερη κοινωνία.
Κι οι δάσκαλοι, όσοι νοιάζονται, έχουν πολλές φορές υψωμένους τοίχους.
Ξέρουν τα παιδιά ποιόν πρέπει να ακούσουν. Πίσω από έναν κακό μαθητή συνήθως κρύβεται ένας πολύ κακός δάσκαλος.
Καλό σ/κ πεταλουδίτσα
@κωνσταντινος π: πράγματι είναι τεράστιο το θέμα της παιδείας. Τόσο όσο και τα σημάδια που μου έχουν αφήσει τα σχολικά μου χρόνια.
Ολοι συνένοχοι, συμμέτοχοι στο ίδιο έγκλημα είναι με αποδέκτες τα καημένα τα παιδιά.
Οπως ξέρεις τα παιδιά πηγαίνουν σε δημόσιο σχολείο και μάλιστα πολύ συνειδητά. Εμαθα στα δικά μου χρόνια πως τους δάσκαλους που τιμούν το επάγγελμά τους είναι θέμα τύχης να τους συναντήσεις.
Τα παιδιά μου, δεν ξέρω αν η τύχη βοήθησε, μέχρι στιγμής είχαν και θα έχουν και φέτος άξιους δάσκαλους. Εγω δεν είχα ούτε έναν.
Κι εγω κατηγορώ τον εαυτό μου που δεν προσπάθησα παραπάνω τότε στα σχολικά μου χρόνια, μα γμτ δεν ήμουν παρά ένα παιδί που προσπαθούσε να ικανοποιήσει τους πάντες χωρίς να παίρνει χαρά το ίδιο. Γιατί η παιδεία όπως ήταν, όπως είναι δεν μου άρεσε, ούτε μου αρέσει.
Εγω και ο Νίκος όταν αποφασίσαμε να κάνουμε παιδιά - γιατί τα παιδιά δεν μας "έτυχαν" - ξέραμε πως έπρεπε να τους δώσουμε πολλά πολλά χρόνια, δηλαδή για να ακριβολογούμε όλη την υπόλοιπη ζωή μας και μάλιστα όχι θυσιαζόμενοι που θα έλεγε και η maya και συμφωνώ μαζί της πολύ.
Δεν θέλω κανένα τους χάρισμα - αν έχουν - να πάει ανεκμετάλλευτο.
Δεν θέλω να κυνηγήσουν τις δικές μας ματαιοδοξίες...
Θέλω να κυνηγήσουν τα όνειρά τους.
Θέλω να έχουν όνειρα για να τα κυνηγήσουν
Θέλω να θέλουν!
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Πες όμως σε παρακαλώ πως δεν σε πλήρωσα για να τα γράψεις ε;
Και τώρα που εσυ δεν έχεις ακόμα παιδιά κανόνισε βολτίτσα στο μεγάλο καζάνι (που όλα τα χωνεύει) την Αθήνα...
φιλιά πολλά πολλά
χα χα χα χα!!!
δε με πλήρωσες για όσα έγραψα!
...απλώς όταν κατέβω στο μεγάλο καζάνι θα έρθω να εισπράξω!!!
βασικά τα έχω μπλέξει τόσο με τα επαγγελματικά που δεν βρίσκω το χρόνο που κάποτε έβρισκα.
ίσως κάποια σεμινάρια και συνέδρια τον νοέμβριο. θα σε κρατώ ενήμερη αν είναι.
και πάλι το θέμα της παιδείας!
σπούδασα σε μία από τις καλύτερες πολυτεχνικές της χώρας, ίσως στην πιο δύσκολη.
και τελειώνοντας από εκεί πρέπει να διαβάζω όσο δε διάβασα στη σχολή. εξού και τα σεμινάρια και τα συνέδρια.
γι αυτό σου λέω το "σύστημα παιδεία" νοσεί και είναι τεράστια κουβέντα. ειδικά από τη στιγμή που νοσεί από τα πρώτα του στάδια (ας πούμε δημοτικό).
και για να το πάω παραπέρα:
δε φτάνει που διαβάζω διαρκώς, πρέπει και να αντιμετωπίζω καθημερινώς και τον κάθε αγράμματο,βαριεστημένο με τη ζωή του, ανύπαρκτο εξουσιογκαυλο δημόσιο υπαλληλίσκο...
άσε σου λέω.
δεν είμαστε από εδώ, που λέει κι η τάλι...
back to work
kisses
το "ελληνιάδης"
μου κάνει συνειρμό .
ελληνιάζω = ωχαδελφίζω, ανευθύνομαι, απαιτώ τα πάντα προσφέροντας τίποτα, θεωρώ εαυτόν καλύτερο απ'όλους αλλά είμαι θύμα κάθε άλλου, και λοιπα και λοιπα
άσε που θυμίζει και το ρήμα σεληνιάζομαι ...
καλημέρα
χχχχχχχχχχχχχχχχχ
υγ.ΟΛΟ το διάβασα ! όλο !
@κωνσταντίνος π: πολύ σωστά τα γράφεις!!!
Κι ο δικός μου επαγγελματικός χώρος που ουσιαστικά είναι γι αυτούς που δεν θέλουν να σπουδάσουν, έχει αλλάξει.
Να, αυτά έλεγα στον 18χρονο προχθές που ήρθε για δουλειά. Μπορείς να την πας την δουλειά όσο μακριά θέλεις αλλά διαβάζοντας, ενημερώνοντας και αγαπώντας αυτό που κάνεις.
Και δεν μου λες τι έκαναν με τις τεχνικές σχολές όλα αυτά τα χρόνια; Τις υποβάθμισαν λες και είναι άσχημο ο μηχανικός να ξεφύγει από τον μουτζουρωμένο λίγδη μαστοράκο του χθες και να γίνει ένας ενημερωμένος μηχανικός του σήμερα. Κι αν ο γιατρός έχει μια ζωή στο χειρουργείο του, ο μηχανικός επισκευάζει αυτοκίνητα που κουβαλάνε οικογένειες..
Οπως δεν θα ξεχάσω ποτέ μια κυρία, τον καιρό που εγω ξεκινούσα επαγγελματικά να λέει στον 8 χρονο γιό της: "Να βλέπεις αν δεν διαβάζεις; έτσι θα καταντήσεις"
Κι έτσι κάπως έγινε "κατάντια" η δουλειά αν δεν έχεις 10 πτυχία να κρέμονται στον τοίχο.
Τότε μπορείς εύκολα να πεις:"Δεν τον χειρουργώ παρά μόνο αν με εκληπαρίσει ο ίδιος. Δεν έχει πιθανότητες και εγω δεν θέλω αποτυχίες στο βιογραφικό μου" που μου είπε ο γιατρός όταν λεχώνα γυρνούσα γύρω γύρω την στεφανιογραφία του πατέρα μου.
Ασε με ρε Κωνσταντίνε και θα αρχίσω τα σιχτιρίσματα πρωί πρωι....
φιλιά
και θα περιμένουμε να σε φέρει στην αγκαλιά μας κάποιο σεμινάριο, αφού οι συναυλίες τελειώνουν.
@Maya: παιδί μου τι έμπνευση είναι αυτή;
Γράφε λέμε κι άσε για άλλους το καθάρισμα!
Είσαι απόλαυση!!!
Μωρέ μια χαρά τα έχει πει ο Σαββόπουλος στο "κωλοέλληνες" που μας έθιξε τάχαμ...
και ο Νίκος Δήμου στο βιβλίο του: "Η δυστυχία του να είσαι Ελληνας" που θιχτήκαμε και πάλι.
Εμ έτσι είναι η αλήθεια, σου έρχεται σαν χαστούκι και όχι σαν χάδι.
Το ελληνιάζω μπορώ να το κρατήσω, μαζί με την ετυμολογία του παρακαλώ;;;
Ετσι κι αλλιώς ο κυρ Μπαμπινιώτης την αλλάζει την γλώσσα. Τώρα είναι ελληνική λέξη το στοπάρω που αναφέρεται στο ποδόσφαιρο...
Φιλιά πρωινά
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
αχαχαχα
μια χαρά !
βρε κράτα το άμα σου άρεσε !
για ποιό καθάρισμα λες ...?
να βάλω τσεμπέρι ?
έχουμε θέμα ?
δεν μπορώ πια να θιχτώ πουθενά "ως έθνος/έλληνας .
θάταν και ντροπή .
έτσι στρώσαμε .
μάγια μπαμπι
@maya: εμ το κράτησα αυτό δεν λέω;
απ΄όλα έχουμε και σήμερα...
τι θα προλάβουμε, άλλο...
Το θέμα είναι ότι δεν ξεστρώνεται αυτό που στρώσαμε.
Πάω τον Γιώργο σκάκι νταξ;
φιλιά
με τι θα τον πας ?
με την βάρκα ...?
@maya: με το παπί φυσικά που είναι και το στοιχείο του...
χεχε
Μια τρελή πάνω σε μια πάπια με το γιό της πίσω...
χαχαχαχχαχαχαχα πόσα λίγα λέει μια εικόνα...
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΜΑΣ !!!
Πάντως μου κακοφάνηκε που δεν σε είδα στον αγιασμό του σχολείου μας...Μόλις έφτασα στο σχολείο έψαχνα να σε βρώ,ήμουν σίγουρη πως θα έβγαζες φωτογραφίες για να τις αναρτήσεις αλλά...εσύ ήσουν ήδη στην δουλειά.Του χρόνου όμως ΝΑ ΕΙΣΑΙ !!!!!
Τα παιδάκια μας είναι μια θέση πιο μέσα στις γραμμές που σχηματίζουν το πρωί και καταλαβαίνεις πως μεγαλώνουν τάξη...τα πρωτάκια νόμιζαν πως ήταν ακόμα στο νήπιο,γέλαγαν,μιλούσαν,έπαιζαν την ώρα που ο διευθυντής μιλούσε για...την γρίπη και ήταν πολύ γλυκά!!
Φιλάκια πολλάαααααα
Η κόρη σου ήταν πανέμορφη με την μπαντάνα της!!!!
Άννα.Κ
Όσο διάβαζα, κόντευα να σκάσω από τα όσα μου ερχόταν να πω. Κυρίως εκεί με τα πτυχία και τα επαγγέλματα...
Αλλά έτυχε να είναι τελευταίο το σχόλιο της Άννας Κ., που μου έφερε στο μυαλό το χθεσινό πρωί που είχα πάει τον Α. στην... Ανάσταση. Πριν τον πάω, σκεφτόμουν ότι επιτέλους δεν θα συγκινηθώ και μια φορά, δεν θα γίνω ρόμπα πάλι. Δευτέρα δημοτικού, έλεγα, τι στο διάολο να με κάνει να δακρύσω που έχω καταντήσει Μάρθα Βούρτση απ' όταν γέννησα...
Κι όμως... Πάλι συγκινήθηκα, παρατηρώντας αυτό που είπε πριν η Άννα Κ. Ότι φέτος ο Α. είναι μια σειρούλα πιο αριστερά, και είναι μεγάλος σε σχέση με τα πιτσιρδέλια που στέκονται δίπλα του και δεν ξέρουν ακόμα που βρίσκονται και γιατί. Που όταν μας είπαν ν' ανέβουμε στην αίθουσα εκδηλώσεων, με πήγε από κάπου που δεν ήξερα, και μου είπε "ακολούθα με να κόψουμε δρόμο, εγώ τα ξέρω εδώ τα κατατόπια"!!! Και πέρσι έσφιγγε το χέρι μου αγχωμένο, στον ίδιο ακριβώς χώρο που φέτος κάνει και ... μαγκιές!
Μπα πρέπει να το πάρω απόφαση, οι κάνουλες άνοιξαν μια για πάντα όταν έγινα μάνα. Εδώ έχω μπουκωθεί τώρα που τα ξαναθυμάμαι για να τα γράψω!
Θα κλαίω σε χαζή σε ενάρξεις, γιορτές, επετείους... ΚΑΙ ΘΑ ΤΟ ΦΧΑΡΙΣΤΙΕΜΑΙ!!!
Γιατί θα είναι τα μόνα κλάμματα από χαρά, μέσα στα τόσα άλλα κλάμματα...
Αλεξάνδρα μου είναι τόσο μεγάλο το θέμα και τόσες πολλές οι απογοητεύσεις εδώ στην Ελληνική μπανανοδημοκρατία που συνήθως παραμένω σιωπηλός και δεν λέω ούτε καν τη γνώμη μου .... δεν είναι μόνο η παιδεία , είναι κάθε τομέας όπου επικρατεί ο ωχαδερφισμός , η αναξιοκρατία και κάθε είδους βόλεμα .
Το μόνο που μπορώ πλέον να ευχηθώ στα παιδιά είναι να είναι τυχερά για να βρεθούν φωτεινοί, εμπνευσμένοι άνθρωποι στο δρόμο τους..... που θα βοηθήσουν για να αποκτηθεί κάποτε εκείνη η φιλοσοφία ζωής που κάνει μια ζωή " πλούσια " .... θα είναι ακόμη πιο τυχερά αν τέτοιοι άνθρωποι υπάρχουν στο σπίτι τους .
Κι ας έχουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας ότι τα πραγματικά σταυροδρόμια στη ζωή ενός ανθράπου είναι δυσδιάκριτα .
Καλό βράδυ θα σου ευχηθώ και καλή χρονιά για όλα τα παιδιά του κόσμου .
Φιλιά !!!
Kαλή χρονια στα σχολιαρούδια (κι άργησα... κιόλας)και εύχομαι όλα να γίνονται συνεχώς καλύτερα.
Καμμιά φορά φτύνω τον κόρφο μου και λέω "ο Θεός με φύλαξε" (που δεν έχω παιδιά - ηθελημένα) αλλά αυτό δεν είναι και λύση για τους υπόλοιπους!!!
κουράγιο και αμέτρητη υπομονή!
φιλιά και καλό σχολικό χειμώνα.
@ανώνυμη Αννα: φιλενάδα συγνώμη για την απουσία, μα κουράστηκα να ακούω τα ίδια και τα ίδια.
Ηρθε έμαθα ο Δήμαρχος και για άλλη μια φορά έταξε πως η αίθουσα των πολλαπλών χρήσεων θα ξεκινήσει. Ξέρεις πόσα χρόνια το ακούω; 8 χρόνια!
Ασε, όσο για φωτογραφίες και βίντεο τίποτα δεν αλλάζει. Μόνο τα δέντρα που τα φύτεψαν αλλά δεν φρόντισαν να ποτιστούν το καλοκαίρι και πέθαναν...
Αχ αυτή η ελληνική προχειρότητα που σκοτώνει ότι όμορφο...
Αύριο θα κάνουμε οικογενειακή κοπάνα!
Ξεγελάμε το φθινόπωρο με νότες καλοκαιρινές. Σήμερα κάναμε μπάνιο στην θάλασσα με βροχή.
Ηταν υπέροχα!!!!!
φιλιά
@negma: όμορφα το έγραψες: τα μόνα κλάματα χαράς.
Να είναι καλά τα παιδάκια μας κι εμείς να τα βλέπουμε να μεγαλώνουν όμορφα με την υγεία να τα κρατάει απ΄το ένα χέρι και τυν καλή τύχη απ΄την άλλη.
Να πηγαίνουν όλο και πιο μέσα στις πρωινές γραμμές και εμείς να περηφανευόμαστε!
φιλιά καλή μου
άντε και μου έλειψες λέμε
@kryos: εντάξει μέχρι ενός σημείου έχουμε και προσωπικά ο καθένας ευθύνη.
Από κει και πέρα ο ωχαρερφισμός που λες και η αδιαφορία όπως και το βόλεμα είναι δύσκολο να αλλάξουν.
Αλλωστε κοντά είναι οι εκλογές που θα αποδείξουν του λόγου το αληθές.
Πόσα εκατομμύρια αγανακτησμένοι ψηφοφόροι τελικά θα ξαναδώσουν την ψήφο τους για να νιώσουν "ασφαλείς"
Το παιχνίδι Καραμανλής - Παπανδρέου αν και μονότονο θα το παίζουμε ακόμα μια τετραετία.
Τίποτα δεν θα αλλάξει αφού εμείς δεν αλλάζουμε!
φιλιά
απ΄την Κυλλήνη με ένα χάλκινο μετάλλιο του μπάσκετ.
Το ξεγελάσαμε το φθινόπωρο και το βάλαμε να χορεύει σε ήχους καλοκαιρινούς.
@Γλυκο-κερασο-ζουζούνα: χαχαχαχα
τέτοιες ώρες δεν μας ζηλεύει κανείς.
Ευτυχώς όμως που υπάρχουν τόσες άλλες που μας θυμίζουν τόσα πολλά απ΄τα δικά μας παιδικά χρόνια και τόσες ακόμα που μας δείχνουν μπροστά στο μέλλον.
Αλλιώς δεν θα αντέχαμε.
Σήμερα πάντως είχαν τρελή χαρά που μπόρεσαν να έχουν την εμπειρία της βροχής και εκείνα να κολυμπούν ελεύθερα, χωρίς να νοιάζεται κανείς και χωρίς να θέλουμε να τα κρύψουμε απ΄την βροχή.
Νομίζω βέβαια πως η δική μου χαρά που τα έβλεπα έτσι ανέμελα να γελούν και να παίζουν ήταν μεγαλύτερη, μα δεν τους το είπα...
φιλιά
να μαι κι εγώωωω.. πολύ καθυστερημένος.. αλλά τι να κάνουμε;:):)
μα οι περισσότεροι έκαναν ποστ στα σχολιά σου..:):)
δεν ξέρουμε ακόμα την ερώτηση για την παιδία για να αρχίσουμε να ψάχνουμε για την απάντηση..:):)
εγώ πιστέυω ότι τα παιδιά σαν όλα τα άλλα ζωάκια.. πρεπει να μαθαίνουν παίζοντας.. πρέπει όλα τα μαθήματα να έχουν και κάποιο στοιχείο κίνησης.. πρέπει να μαθαίνουν για τον αθλητισμό.. και την ευγενή άμιλα..:):)
όλοι είμαστε υπέυθυνοι γιατί δεχόμαστε να ζούμε όπως ζουμε.. και να γινόμαστε το κακό παράδιγμα..:):)
καλησπερούδια και καλή σχολική χρονιά:):)
Χα χα χα ...
σωστή εμπεριστατωμένη
προσέγγιση στο θέμα της Παιδείας !!!
Μια σωστή λύση είναι να προσλάβουμε
τον Ντούσκο, να οργανώσει το ζήτημα
όπως έστησε την ομάδα στα ντέρμπυ με
Ολυμπιακό & Παναθηναϊκό, γιατί όχι
κι όπως με τη Λίβερπουλ !!!
Καλό φθινόπωρο ... και ...
Καλό κουράγιο σε μαθητές
γονείς κι εκπαιδευτικούς ... αν και
νομίζω πως δε φταίει κανένας τους ...
Μάλλον φταίει ο "προπονητής" ΥΠΕΠΘ !!!
@kulpa μου καλέ πόσο δίκιο έχεις....
Είναι τόσο αφύσικο να περιμένουν από 7 χρονα να κάθονται τόσες ώρες στο θρανίο χωρίς κίνηση, τόσο ενάντια στη φύση τους...
Και ναι έχουμε όλοι ευθύνη. Αλλος μεγαλύτερη, άλλος μικρότερη...
φιλιά
@Side21: θα έχουμε μάλλον καλύτερες πιθανότητες με τον Ντούσκο...
Υπομονή και κουράγιο σε μαθητές και γονείς.
Καληνύχτα
Δημοσίευση σχολίου