Σάββατο, Ιουνίου 13, 2009

Πραγματοποιώντας Τα Ονειρά Σου...







Πριν λίγο καιρό διάβασα ένα βιβλίο που ήδη έχει γίνει best seller με τον τίτλο "Η τελευταία διάλεξη" του Pausch Randy


Ο θεσμός της "Τελευταίας διάλεξης", διαδεδομένος στις ΗΠΑ, απευθύνεται σε προσωπικότητες της επιστήμης και της τέχνης, που καλούνται να αναλογιστούν γύρω από τα σημαντικά γεγονότα της ζωής, καθώς και σε ό,τι αποκόμισαν, σε ό,τι έμαθαν από την πείρα τους.

Ζητήθηκε λοιπόν από τον Ράντυ Πάους, καθηγητή πληροφορικής στο Κάρνεγκι Μέλλον, να δώσει μια τέτοια διάλεξη. Ομως ο Ράντυ δε χρειάστηκε να φανταστεί ότι θα ήταν η τελευταία του, καθώς λίγο καιρό πριν του είχε διαγνωστεί ανίατος καρκίνος στο πάγκρεας.
Ο Πάους έδωσε τη διάλεξη ένα μήνα αφότου έμαθε ότι ο καρκίνος ήταν στο τελικό του στάδιο
Εκείνος αποφάσισε πως η τελευταία, κυριολεκτικά, διάλεξή του δεν θα αφορούσε τον θάνατο. Θα αφορούσε τη σημασία του να ξεπερνάς τα εμπόδια, να εκπληρώνεις τα δικά σου όνειρα, αλλά και να βοηθάς να γίνουν πραγματικότητα τα όνειρα των άλλων, να αξιοποιείς την κάθε στιγμή, γιατί "Ο χρόνος είναι το μόνο που έχουμε. Και ίσως μια μέρα ανακαλύψουμε ότι έχουμε λιγότερο απ' όσο νομίζουμε". Αφορούσε τη ζωή.







Ο Ράντυ δεν ήταν λογοτέχνης, ούτε ποιητής. Ηταν ένας καθηγητής που κατάφερε να δει τα όνειρά του να πραγματοποιούνται και θέλησε με τον θάνατο να στέκεται τόσο πρόωρα δίπλα του, (ήταν μόνο 47 χρόνων) να δώσει κουράγιο και δύναμη στους νέους κυνηγούς ονείρων. Την διάλεξη, είπε, την έδωσε πρώτα για τα παιδιά του -τον Ντύλαν που ήταν 6, τον Λόγκαν που ήταν τριών και την Κλόε που ήταν μόλις δεκαοκτώ μηνών - και μετά για τους φοιτητές του. Εχασε την μάχη με τον καρκίνο στις 25 Ιουλίου 2008.

Το βιβλίο το διάβασα δυνατά στις διαδρομές που κάναμε οικογενειακώς προς τους διάφορους προορισμούς μας. Δεν υπήρξε σελίδα που να διάβασα και να μην έκλαψα. Είδα πολλές φορές τα μάτια του Νίκου υγρά. Ακουσα τις απορίες των παιδιών που ρωτούσαν πως "αφού ήξερε πως θα πέθαινε γιατί δεν πήγαινε στον γιατρό;" ή "και τώρα τα παιδιά θα είναι χωρίς μπαμπάκα;" Δεν ξέρω πως κατάφερε να χωρέσει τόσο συναίσθημα ένα τόσο μικρό βιβλίο...

Το βιβλίο γράφτηκε από τον Τζέφρυ Ζάζλοου, της Wall Street Journal που ήταν παρόν στην διάλεξη.

Ο Ράντυ ήταν καθηγητής επιστήμης υπολογιστών με ειδίκευση σε Human Computer Interaction and Design στο πανεπιστήμιο Carnegie Mellon. Βραβευμένος καθηγητής και ερευνητής, είχε συνεργαστεί με τις εταιρείες Adobe, Google, Electronic Arts και Walt Disney Imagineering, ενώ υπήρξε από τους πρωτεργάτες του Alice Progect, ενός πρωτοποριακού τρόπου εισαγωγής ων εφήβων στην επιστήμη των υπολογιστών.

Γράφει στις πρώτες σελίδες του βιβλίου του:



"Τι είναι αυτό που με κάνει μοναδικό;" Καθόμουν με την Τζέι, την γυναίκα μου, σε μια αίθουσα αναμονής στο νοσοκομείο Τζον Χόπκινς, περιμένοντας τα αποτελέσματα μιας ακόμα εξέτασης, και άρχισα να την βομβαρδίζω με τις σκέψεις μου. "Ο καρκίνος δεν με κάνει μοναδικό" είπα. Δεν υπάρχει αμφιβολία γι αυτό. Περισσότεροι από 37.000 Αμερικανοί το χρόνο ανακαλύπτουν ότι πάσχουν από καρκίνο στο πάγκρεας. Σκέφτηκα πολύ το πως όριζα τον εαυτό μου: ως καθηγητή, ως επιστήμονα ειδικό στην πληροφορική, ως σύζυγο, ως πατέρα, γιο, φίλο, αδελφό, μέντορα για τους φοιτητές μου. Ολοι αυτοί ήταν ρόλοι με τεράστια σημασία για μένα. Με έκανε όμως κάποιος από αυτούς τους ρόλους να ξεχωρίζω;



Αναρωτήθηκα: "Τι έχω εγω, αποκλειστικά και μόνο εγω, πραγματικά να προσφέρω;"



Και τότε, σε εκείνη την αίθουσα αναμονής, ξαφνικά κατάλαβα τι ήταν αυτό που έψαχνα. Μου ήρθε στο μυαλό σαν επιφοίτηση. Οποια κι αν ήταν τα επιτεύγματά μου, όλα τα πράγματα που αγαπούσα είχαν τις ρίζες τους στα όνειρα και στα σχέδια που έκανα από παιδί... και στους τρόπους με τους οποίους είχα καταφέρει να τα πραγματοποιήσω σχεδόν όλα. Η μοναδικότητά μου, συνειδητοποίησα, βρισκόταν στις λεπτομέρειες όλων των ονείρων - απο τα απίστευτα σημαντικά ως τα εντελώς ιδιόρρυθμα - που καθόριζαν τα 46 χρόνια ζωής μου. Ενω καθόμουν εκεί, συνειδητοποίησα ότι, παρά την ασθένειά μου, πραγματικά θεωρούσα τον εαυτό μου τυχερό επειδή είχα πραγματοποιήσει αυτά τα όνειρα. Και είχα πραγματοποιήσει τα όνειρά μου, σε μεγάλο βαθμό, χάρη σε πράγματα που με δίδαξαν ένα σωρό ξεχωριστοί άνθρωποι στη διάρκεια της ζωής μου. Αν κατόρθωνα να πω την ιστορία μου με το πάθος που ένιωθα, η διάλεξή μου μπορεί να βοηθούσε τους άλλους να βρουν το δρόμο για να πραγματοποιήσουν τα δικά τους όνειρα. Ετσι ονόμασα την διάλεξη μου "Πραγματοποιώντας τα παιδικά σου όνειρα".



Κάπου αλλού γράφει: "Ο άνθρωπος περπάτησε για πρώτη φορά στο φεγγάρι το καλοκαίρι του 1969, όταν ήμουν οκτώ χρονών. Τότε κατάλαβα ότι σχεδόν τα πάντα είναι δυνατά. Ηταν λες και όλοι μας, σε ολόκληρο τον κόσμο, είχαμε κερδίσει το δικαίωμα να κάνουμε μεγάλα όνειρα."

"Πάρα πολλοί άνθρωποι πορεύονται στη ζωή παραπονούμενοι συνεχώς για τα προβλήματά τους. Πάντοτε πίστευα ότι, αν διοχέτευες στην επίλυση του προβλήματος το ένα δέκατο της ενέργειας που καταναλώνεις στα παράπονα, θα έμενες έκπληκτος από το πόσο καλά μπορεί να εξελιχτούν τα πράγματα".

Κάπου παρακάτω αναφέρεται σε ένα περιστατικό: "Στο τελευταίο μεγάλο ταξίδι του πατέρα μου στην Ντίσνεϋγουορλντ περιμέναμε το τρένο του υπέργειου σιδηρόδρομου μαζί με τον Ντύλαν, που ήταν τότε τεσσάρων. Ο Ντύλαν ήθελε πολύ να καθίσει στην καταπληκτική κωνική μύτη του οχήματος, μαζί με τον οδηγό. Ο πατέρας μου που λάτρευε τα θεματικά πάρκα, το έβρισκε επίσης φοβερό.

-Κρίμα που δεν αφήνουν τους επισκέπτες να καθίσουν εκεί πέρα, είπε.

-Χμμμμ, έκανα. Να σου πω την αλήθεια, μπαμπά, έχοντας δουλέψει σαν "φαντασιομηχανικός" έμαθα ότι υπάρχει ένα κόλπο για να καθίσει κανείς μπροστά. Θέλεις να το δεις;

- Φυσικά! είπε.

Προχώρησα προς τον χαμογελαστό ελεγκτή του υπέργειου σιδηρόδρομου της Disney και του είπα:

- Με συγχωρείτε, θα μπορούσαμε να καθίσουμε οι τρείς μας στο μπροστινό βαγόνι πίσω από τον οδηγό;

- Βεβαίως κύριε, απάντησε ο ελεγκτής.

Ηταν μια απ΄τις ελάχιστες φορές που είδα τον πατέρα μου στήλη άλατος από την έκπληξη.

"Σου είπα ότι υπάρχει κόλπο" του εξήγησα καθώς αναπτύσσαμε ταχύτητα προς το Μαγικό Βασίλειο. "Δεν είπα ότι ήταν ένα δύσκολο κόλπο..." Μερικές φορές το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να ρωτήσεις.

Το μάντρα του ήταν: "Οι τοίχοι υπάρχουν για κάποιο λόγο. Δεν βρίσκονται εκεί για να μας κρατήσουν απ΄έξω. Οι τοίχοι υπάρχουν για να μας δώσουν την ευκαιρία να δείξουμε πόσο πολύ θέλουμε κάτι."

Στις τελευταίες σελίδες του βιβλίου γράφει: "Τα όνειρά μου για τα παιδιά μου είναι πολύ συγκεκριμένα. Θέλω να βρουν το δικό τους μονοπάτι προς την ολοκλήρωση. Και, καθώς εγω δε θα υπάρχω πια, θέλω να τους ξεκαθαρίσω κάτι: Παιδιά, μην προσπαθείτε να βρείτε τι ήθελα εγω να γίνετε. Θέλω να γίνετε αυτό που εσείς θέλετε να γίνετε.

και παρακάτω:

"Υπάρχουν τόσα πράγματα που συζητάμε εγω και η Τζέι στην προσπάθειά μας να συμβιβαστούμε με το πως θα είναι η ζωή της όταν θα έχω φύγει. Η λέξη "τυχερός" είναι μάλλον περίεργη για να περιγράψει την κατάστασή μου, αλλά ένα κομμάτι μου νιώθει στ΄αλήθεια τυχερό που δε με χτύπησε κάποιο λεωφορείο. Ο καρκίνος μου έδωσε το χρόνο να κάνω με την Τζέι αυτές τις ζωτικές συζητήσεις, οι οποίες δε θα μπορούσαν να γίνουν αν η μοίρα μου ήταν μια καρδιακή προσβολή ή ένα τροχαίο δυστύχημα.

Στο τέλος της διάλεξης ο Ράντυ έφερε μια τούρτα για τα γενέθλια της γυναίκας του που ήταν την προηγούμενη μέρα. Ο ίδιος γράφει:

"Πραγματικά δεν είχα ιδέα τι θα έκανα ή τι θα έλεγα όταν το ακροατήριο θα τραγουδούσε το "Να ζήσεις Τζέι και Χρόνια Πολλά..." Αλλά, καθώς την καλούσα στη σκηνή και την παρακολουθούσα να έρχεται προς το μέρος μου, με κυρίευσε μια φυσική παρόρμηση. Και εκείνην το ίδιο, υποθέτω. Αγκαλιαστήκαμε και φιληθήκαμε, στην αρχή στα χείλη και μετά την φίλησα στο μάγουλο. Το κοινό χειροκροτούσε διαρκώς. Τους ακούγαμε, αλλά ήταν σαν να βρίσκονταν μίλια μακριά.

Ετσι όπως είμασταν αγκαλιασμένοι, η Τζέι ψιθύρισε κάτι στο αυτί μου: ¨

"Σε παρακαλώ, μην πεθάνεις".

Στο τέλος της ομιλίας λίγο πριν κλείσει είπε:

Το θέμα δεν είναι πως θα πραγματοποιήσεις τα όνειρά σου, είναι πως θα ζήσεις τη ζωή σου. Αν ζήσεις τη ζωή σου με σωστό τρόπο, το κάρμα θα κανονίσει τα υπόλοιπα. Τα όνειρα θα έρθουν σε σένα.










29 σχόλια:

maya είπε...

περιμενα να δω πότε θα βρεις τον χρόνο
γι'αυτήν την ανάρτηση ...
ξέρω πόσο σε έχει συγκλονίσει το βιβλίο
και η ιστορία αυτή .

καταλαβαίνω .

κάνουμε πολύ μεγάλο αγώνα κάποιοι μας τελικά ε ?
:))))
να βρούμε όχι μόνο το σωστό μονοπάτι
αλλά και το πιο χρωματιστό .
όσο μακρύ η στενό ή τραχύ και να είναι .

θελει πολύ τσαμπουκά να βλέπεις πέρα απο τον θάνατο
τα όνειρα σου ...

και πάλι
να
βλέπεις ?
αυτό που θέλει να ξεπεράσεις
δεν είναι το απόλυτο του θανάτου
αλλά
τον ΦΟΒΟ .

πάλι αυτός ο πούστης .

απεταξάμην !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
αγαμίδια !
πιο σκοτεινός κι απο τον θάνατο είναι τελικά .

χχχχχχχχχχχχχχχχχχχ

Αλεξάνδρα είπε...

@maya: καλως την!!! Εκλεψα λίγο χρόνο το πρωί. Πήγε ο Νίκος τα παιδιά κολυμβητήριο κι έτσι βρήκα την ευκαιρία.

Ναι μου χάρισε πολλές σκέψεις αυτό το βιβλίο.

Θα συμφωνήσω φιλενάδα μου μαζί σου. Ο φόβος είναι χειρότερος κι απ΄τον θάνατο.

Ομως σκέψου να ξέρεις πως θα πεθάνεις και τα παιδιά σου να είναι πολύ μικρά για να σε θυμούνται. Ο Ράντυ αποδέχτηκε την πρόσκληση της διάλεξης σκεπτόμενος πως ήταν ευκαιρία για να αφήσει κάτι στα παιδιά του.

Μετά σκέψου την γυναίκα της ζωής του. Πόσο δύσκολο να μαζέψει τις αναμνήσεις της, τον πόνο της και να προχωρήσει.

Να αυτοί οι ανθρωποι έχουν κάτι ηρωικό πάνω τους και πολύ τους θαυμάζω.

Ας υπάρχουν εφιάλτες. Θα τους διώξουν τα όνειρά μας!

φιλάκια πολλά πολλά!!!

maya είπε...

:))))

και πάνω τους ...
και μέσα τους ...
και γύρω τους !

εφιάλτες ??????
bring them on!!!!!!!

καλησπέρα πολύχρωμη
χχχχχχχχχχχχχχχχχ

Αλεξάνδρα είπε...

@maya: πω πω πως μ΄αρέσει αυτή η δύναμη που νιώθεις.

Μόνο όνειρα! ναι;

καλησπέρα!!!

on line

Μαρινα ..... είπε...

καλημερες πολλες πολλες....

διαβαζω απο χθες...

δεν εχω να πω κατι...
τι να πεις αλλωστε....
απλα να μη γκρινιαζω για προβληματα εμαθα...
με εμαθε να πω η ζωη...

τα ονειρα τα κανουμε για να τα πραγματοποιησουμε θαρρω κι οχι για να τα αγναντευουμε....

συγκλονιστικο στον συγκεκριμενο θανατο ειναι αυτο που ειπε
Η λέξη "τυχερός" είναι μάλλον περίεργη για να περιγράψει την κατάστασή μου, αλλά ένα κομμάτι μου νιώθει στ΄αλήθεια τυχερό που δε με χτύπησε κάποιο λεωφορείο. Ο καρκίνος μου έδωσε το χρόνο να κάνω με την Τζέι αυτές τις ζωτικές συζητήσεις, οι οποίες δε θα μπορούσαν να γίνουν αν η μοίρα μου ήταν μια καρδιακή προσβολή ή ένα τροχαίο δυστύχημα.
ηταν η ευχη μας με τον Μπαμπη για οταν θα ερχοταν αυτη η στιγμη για τον καθενα μας,....
ο χρονος "της διαταξης των πραγματων"...μετα

σε Εκεινον πραγματοποιηθηκε τουτη η ευχη...
αμποτε και σε μενα...


φιλια πολλα πολλα
Σοφη μου φιλεναδα....

να εισαι ομορφα πολυ πάντα....
με Oλους Oσους ΑΓΑΠΑΣ....
:))))))

Dee Dee είπε...

Τι να σχολιασουμε βρε Αλεξανδρα μου!

Μονο να μαθουμε μπορουμε απο τετοιους ανθρωπους!!

Καλη εβδομαδα!!!!

Κράμα είπε...

Ωσάν βιβλιοφάγος θα το τιμήσω δεόντως το βιβλίο που προτείνεις.
Ωσαν άνθρωπος νιώθω πως πρέπει να λέμε συχνά ένα μεγάλο ευχαριστώ για όσα έχουμε και πάνω απ' όλα την υγεία και να σταματήσουμε να κοιτάμε μόνο τον εαυτό μας
Φιλιά Αλεξάνδρα μου. Εξαιρετική ανάρτηση.

ZouZouna είπε...

Σ' εσάς που έχετε παιδιά και έχετε που να αφήσετε τι και να τα φροντίσετε, και να τα μάθετε αξίες και αρχές, έχω να πω ένα μπράβο.

BUTTERFLY είπε...

Συγκλονιστικο! Τι ανθρωπος! Τι μεγαλειο! Να κοιταζει το θανατο καταματα και να νιωθει τυχερος που του δοθηκε αυτος ο χρονος με την οικογενεια του! Πως ειναι να βλεπεις παντα το ποτηρι μισογεματο! Θα το διαβασω αυτο το βιβλιο!

Αλεξάνδρα είπε...

@Μαρίνα: μήπως δεν σε σκεφτόμουν όταν το διάβαζα το βιβλίο;
Μήπως σε σκεφτόμουν λιγότερο όταν έκανα την ανάρτηση;

Ο θάνατος σου πήρε τον αγαπημένο σου. Ούτε αυτός όμως δεν μπορεί να κλέψει τα όνειρά σου και την δύναμη για ζωή...

Ο Ράντυ χρειάστηκε τον χρόνο για να μπορέσει να αφήσει στα παιδιά του τις σκέψεις του και τα συναισθήματά του. Ηταν τόσο μικρά όταν έφυγε για το ταξίδι χωρίς επιστροφή...

Προσωπικά προτιμώ τον ακαριαίο απότομο θάνατο που δεν συμπεριλαμβάνει νοσοκομεία και γιατρούς. Ετσι ήθελε κι έτσι έφυγε ο πατέρας μου...

Να είμαστε καλά και να μετράμε χρόνια καλή μου...

φιλιά πολλά

Αλεξάνδρα είπε...

@Dee dee: καλώς την νιόπαντρη και μέλλουσα μανούλα!

Πραγματικά είναι μάθημα ο τύπος! Τον βλέπω ξανά και ξανά στο βίντεο και λέω δεν μπορεί...

φιλιά καλή μου

Αλεξάνδρα είπε...

@Εβίτα: καταρχήν να σου πω πως χαίρομαι που είσαι βιβλιοφάγος. Είδος αρκετά σπάνιο στην Ελλάδα. Εχουμε βλέπεις ένα εκπαιδευτικό σύστημα που μπορεί να μην καταφέρνει πολλά, αλλά που σίγουρα κάνει πολλούς νέους ανθρώπους να μισήσουν το διάβασμα.

Να συμφωνήσω ότι πραγματικά ξεχνάμε να ευχαριστήσουμε για όσα έχουμε και πρώτα την υγεία μας.

Οσο για την σκέψη μας στο συνάνθρωπο τι να πω. Είμαστε αδιάφοροι και μόνοι...

Κι όμως όλα είναι επιλογές...

καληνύχτα με όνειρα

Αλεξάνδρα είπε...

@ Γλυκό - Κερασο - Ζουζούνα: έμείς που έχουμε παιδιά ξέρουμε πόσο δύσκολο είναι να μείνουν ανεπηρέαστα απ΄όσα γύρω τους συμβαίνουν...

Σήμερα σκότωσαν έναν 40χρονο αστυνομικό με 23 σφαίρες... Μια θα αρκούσε μα εκείνοι είχαν τόσο μένος που κυριολεκτικά άδειασαν σε ένα σώμα 23 σφαίρες...

Παραδίπλα για κάποια μάλλον διαμάχη έβαλαν εκρηκτικό μηχανισμό σε ένα αυτοκίνητο που ευτυχώς η οδηγός του τραυματίστηκε λίγο...

Δεν ξέρω που οδηγούμαστε...

φιλιά καλή μου

Αλεξάνδρα είπε...

@Butterfly: πραγματικά μεγάλος άνθρωπος που άντεξε όλη αυτή τη δοκιμασία.

Τι να σου πω, υπήρξαν πολύ λίγες σελίδες που δεν βράχηκαν απ΄τα δάκρυά μου.

Κι όμως ήταν ένας άνθρωπος που πάλεψε για τα όνειρά του, που στην συνέχεια εκπληρώθηκαν.

Ενας άνθρωπος με ξύπνιες όλες του τις αισθήσεις.

Καληνύχτα με όνειρα.

Talisker είπε...

Το θέμα δεν είναι πως θα πραγματοποιήσεις τα όνειρά σου, είναι πως θα ζήσεις τη ζωή σου. Αν ζήσεις τη ζωή σου με σωστό τρόπο, το κάρμα θα κανονίσει τα υπόλοιπα. Τα όνειρα θα έρθουν σε σένα.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

AΠΟΛΥΤΩς ΣΩΣΤΟ!!

δεν το ξερω το βιβλιο και δεν ειμαι και σε φαση για τοσο ψαγμενα βιβλια

να σου εξομολογηθω?
θελω να διαβασω Τζειν Ωστιν

δενε χω διαβασει ποτε και λεω να εντρυφησω τωρα το καλοκαιρι
Ειδα καποιες ταινιες της τυχαιως ολως ναι ναι σε αυτη την ηλικια τις ειδα

οταν επρεπε εγω διαβαζα Καρυωτακη

τεσπα τωρα θελω να εντρυφησω εκει...
ειμαι σοβαρα γιατρεσσα μου?

και γιατι ΠΑΛΙ βριζει η Μελαγια σαν λιμενεργατης????

μμμμμμμμμμμμ?????????

φιλια!

maya είπε...

αχαχαχα

μούρθε η ειδοποίηση των σχολίων
και ήρθα να δω πού βρίζω !!!

έλα βρε ΑΜ μουυυυυυυυυ
σιγά τα μπρόκολα :))))))
έχω γαμίδια μαζεμένααααα ουυυυυυυ!!!

Talisker είπε...

AX!!! ΤΙ ΛΕΕΙ??
σε ποια αναρτηση ειμαστε

εχω μια συγχιση
ειναι και Παρασκευη!!!!


Παρασκευη ηρθες ??ποτε ηρθες??
δν σε προσεξα!

λολολολ

Αλεξάνδρα είπε...

@Talisker: δεν είναι "ψαγμένο" το βιβλίο. Είναι ο αποχαιρετισμός στη ζωή ενός ανθρώπου που δεν θα δει τα παιδιά του να μεγαλώνουν, ούτε την αγάπη με την γυναίκα του να περνάει απ΄τα 40 κύματα και να ωριμάζει, να ομορφαίνει.

Βιβλία της εποχής της Ωστιν με ανατριχιάζουν. Εποχές που η γυναίκα υπήρχε σαν αντρικό αξεσουάρ... μπρρρρρ

Καλύτερα, Καρυωτάκης.

Εμ αν δεν ταίριαζα με την Maya πως θα της είχα δώσει τέτοιο ινδιάνικο όνομα; Κι εγω έτσι βρίζω αν πάρω φόρα...

Φιλάκια πολλά

Αλεξάνδρα είπε...

Εχουμε μπλέξει και τις Παρασκευές γαμώ τον χρόνο που δεν έχω....

Τεσπα

Κορίτσια σας αγαπώ πολύ !!!!!!

drunk tank είπε...

"Το θέμα δεν είναι πως θα πραγματοποιήσεις τα όνειρά σου, είναι πως θα ζήσεις τη ζωή σου."

για να μη πούμε κι εμείς δλδ
"Θεέ μου συγχώρεσέ με, ονειρεύτηκα πολύ και ξέχασα να ζήσω", ε?

μεγάλη υπόθεση να μπορείς να αφήνεις τέτοιες διδασκαλίες ζωής λίγο καιρό πριν αδικα και πρόωρα φύγεις.
δεν το έχω διαβάσει, μήτε είχα ακούσει την ιστορία αυτή και το βιβλίο.
αρκετά ενδιαφέρον Αλεξάνδρα μου. ευχαριστώ για την "πρόταση" και την ενημέρωση.

καλό βράδυ
πολλά φιλιά

ZouZouna είπε...

Οταν λέω πως δεν ήθελα παιδιά ποτέ, το λέω συνειδητά. Για λόγους που εξηγήσω δεν εξηγήσω, πολλοί θα με με κακίσουν.
Τα είπα και στης Μayas, εθχές, σας θεωρώ ηρωίδες. Πόσα να τους μάθετε, απο πόσες μεριές να τα προφυλάξετε. Τι να τους πρωτο"κληρονομήσετε"....

μπράβο και πάλι μπράβο

kryos είπε...

Συγχαρητήρια για την ανάρτησή σου Αλεξάνδρα μου .... είναι αλήθεια ότι διάβασα αρκετές φορές τα λόγια του και προσπάθησα να μπω στη θέση του ...ήξερα όμως εκ των προτέρων ότι αυτό δεν γίνεται .... πιστεύω ότι οι άνθρωποι εκεί , σε κείνο το μεταίχμιο , ζουν σ ένα διαφορετικό κόσμο από όλους εμάς .

Πιστεύω επίσης ότι η ζωή μας έχει νόημα και σημασία ...ότι όλοι είμαστε σε κάποιου είδους πορεία ...πιστεύω ακόμη πως όταν η ζωή μας κλονίζεται , τότε η ψυχή μας μπορεί και βρίσκει πιο εύκολα τον δρόμο της καθώς οι προτεραιότητες αλλάζουν μαζί με τη "ματιά" μας .

Εσύ το ξέρεις ότι όλοι είμαστε μελλοθάνατοι καλή μου φίλη .... όλοι μας ... η συνείδηση του αναπόφευκτου μπορεί είτε να σε συντρίψει , είτε να σε απαλευθερώσει κάνοντας να αισθανθείς τη ζωή ως δώρο .... δώρο που μικρό η μεγάλο κάποτε τελειώνει σε πείσμα όλων των σχεδίων μας .

Οι σοβαρές ασθένειες μεταμορφώνουν ανθρώπους και τα λόγια αυτών των ανθρώπων ίσως θα έπρεπε να τα παίρνουμε σοβαρότερα υπόψιν μας . ... προσωπικά θα ήθελα όλοι μας να είμαστε γεροί και δυνατοί αλλά δεν μπορώ και να μην δω ότι ορισμένοι από εμάς μόνο μετά από ένα τέτοιο σοκ "συνέρχονται" ... δυστυχώς .

Θα σου αφήσω ένα κομμάτι από το βιβλίο μιας αγαπημένης συγγραφέως με την οποία σε πολλά πράγματα ταυτίζονται οι απόψεις μας ... αναφέρεται σε μια περίπτωση ασθενή του AIDS που είδε την ζωή του να αλλάζει μετά την διάγνωση της ασθένειας του ...να πω για μια ακόμη φορά που φυσικά και δεν θα επιθυμούσα να παίρνουμε τέτοια μαθήματα μέσα από αυτόν τον δύσκολο δρόμο .... αλλά θα ήθελα να μπορούσαμε όλοι μας να ζήσουμε μια πιο γεμάτη και ουσιαστική ζωή .

Να έχεις ένα πολύ όμορφο βράδυ θα σου ευχηθώ και να μην κουράζεσαι πολύ

Φιλιά !!!

ΥΓ Sorry για το σεντόνι που ακολουθεί :)

kryos είπε...

Ο Ντάρεν είναι ένας νέος άνδρας, που, μέχρι ν' ανακαλύψει ότι ήταν φορέας του ΑΙDS, δούλευε ως βοηθός παραγωγής στην τηλεόραση. Ζούσε κι εργαζόταν με πολύ έντονο τρόπο. Η άποψη ότι η προσωπική δυστυχία μπορεί να επιταχύνει μια ίαση των λεπτότερων διαστάσεων της ύπαρξης ενός ατόμου και να δημιουργήσει μεγαλύτερη αρμονία με τον ανώτερο εαυτό του, την ψυχή, φαίνεται πολύ καθαρά στην ιστορία του Ντάρεν.

"Έμαθα τι ακριβώς μου συμβαίνει πριν από δύο χρόνια. Το βάρος μου είχε μειωθεί αρκετά και είχα αρχίσει να κάνω φλεγμονές. Μολονότι τα συμπτώματα ήταν ξεκάθαρα, συγκλονίστηκα. Μέχρι τότε, ήμουν ανάμεσα σε αυτούς που δεν είχαν αρρωστήσει ποτέ. Όλοι πιστεύαμε πως δε θα συνέβαινε σ' εμάς. Εγώ ήμουν ο πρώτος.
Μου έκαναν θεραπεία με ΑΖΤ κι από τότε είμαι, τον περισσότερο καιρό, σε καλή κατάσταση. Κουραζόμουν εύκολα και ξαναμπήκα στο νοσοκομείο άλλες δύο φορές, αλλά τώρα μπορώ να φροντίσω αρκετά καλά τον εαυτό μου. Έχει, όμως, αλλάξει ολόκληρος ο τρόπος της ζωής μου. Ανήκα σ' αυτούς που μονίμως ρωτούν: "Πού είναι το γλέντι;" Πάντα κάτι γινόταν κάπου εκεί έξω κι έπρεπε να τρέχεις αληθινά γρήγορα για να το βρεις, για να είσαι σίγουρος πως δε θα το χάσεις. Πολλά ναρκωτικά, όλες αυτές οι φρικτές ουσίες, απίστευτα πολύ οινόπνευμα... Αλλά, την πρώτη φορά που ήμουν στο νοσοκομείο, ήρθε να με δει ένα άτομο που δεν το ήξερα, ο Ρότζερ. Η διάγνωση για την περίπτωση του είχε γίνει τέσσερα χρόνια νωρίτερα. Μου είπε ότι θα βοηθούσε όσο γινόταν περισσότερο. Κι όταν εκείνος δεν θα μπορούσε πια, θα υπήρχαν άλλοι να το κάνουν.

Τότε ακριβώς, άρχισε να μου συμβαίνει και η πραγματικά μεγάλη αλλαγή. Όταν το ΑΖΤ άρχισε επιδρά κι ένιωσα κάπως καλύτερα, δεν ήθελα να γυρίσω πίσω και να ζήσω ξανά με τον ίδιο τρόπο. Ο Ρότζερ θα με πήγαινε να συναντήσω άλλους ανθρώπους σαν εμένα, σαν εμάς, που είχαν κι αυτοί το ίδιο πρόβλημα και που μαζί θα ήμασταν απλώς ο ένας με τον άλλον . Θα μπορούσαμε να μιλάμε μεταξύ μας, να κοιταζόμαστε και να λέμε "Πώς είσαι σήμερα;" και να ακούμε προσεκτικά την απάντηση. Κι έτσι, αυτό που ανέκαθεν έψαχνα δε βρισκόταν πια κάπου εκεί έξω. Ήταν ακριβώς εδώ, μαζί με αυτούς τους ανθρώπους, και μπορώ να πω ότι κι εκείνοι ένιωθαν το ίδιο. Κάποιοι ανάμεσα τους είναι πολύ άρρωστοι ή ίσως οι οικογένειες τους δε θέλουν να τους ξέρουν ή δεν έχουν καθόλου χρήματα ή είναι απλώς πολύ φοβισμένοι. Αλλά υπάρχει αυτή η σχέση μεταξύ μας, όπου προσφέρουμε ο ένας στον άλλο ό,τι μπορούμε και κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να το περάσει μόνος του.

Ανοίξαμε εδώ, στην πόλη, ένα οικοτροφείο για άτομα που πάσχουν από ΑΙDS και δεν έχουν πού να μείνουν. Τα πάντα μέσα σ' αυτό μας τα έχουν χαρίσει. Οι άνθρωποι έρχονται ακόμα στην πόρτα κι απλώς λένε: "Εδώ".

Θα φανεί αλήθεια αστείο να πω ότι νιώθω ευγνωμοσύνη γι' αυτή την αρρώστια, αλλά κατά κάποιο τρόπο έτσι είναι. Μου δίδαξε πώς να ζω. Κι όχι μόνο σε εμένα αλλά και στην οικογένεια μου. Η γιαγιά μου είναι η πλούσια της οικογένειας, μια αληθινά αυταρχική γυναίκα. Πάντα κατέκρινε τους φίλους μου και τον τρόπο που ζούσα. Πολύ απλά, με κατηγορούσε ότι προσπαθώ να κολλήσω ΑΙDS . Μόλις έμαθε για τη διάγνωση, άρχισε να φωνάζει γεμάτη θυμό για το τι θα έλεγε ο κόσμος. Όταν, όμως, μπήκα ξανά -αυτή την τελευταία φορά- στο νοσοκομείο, ήρθε να με δει. Μου είπε ότι μπορούσα να πάω να μείνω στον ξενώνα της κι ότι εκείνη θα μου μαγείρευε. Και το κάνει. Κι όχι μόνο για μένα, αλλά και για όσους φίλους μου δεν είχαν πού να πάνε, όταν αρρώστησαν, και το καταφύγιο για το ΑIDS ήταν γεμάτο. Έχει χαρίσει πάρα πολλά πράγματα στο καταφύγιο και σε αρκετούς αρρώστους. Η αλλαγή της είναι πραγματικά μεγάλη.

Μερικές φορές, σκέφτομαι πως γι' αυτό το λόγο υπάρχει τούτη η ασθένεια: λειτουργεί πάνω στον καθένα και τον κάνει να αγαπήσει περισσότερο, να μοιραστεί περισσότερο και να γίνει πιο ανεκτικός ".

kryos είπε...

Μπαίνω στον πειρασμό να αφήσω και λίγα λόγια της συγγραφέως :)...το ξέρω ότι θα μου το συγχωρήσεις :)

" Μιλώντας μαζί του ένιωσα ότι εγκατέλειψε τον προηγούμενο τρόπο ζωής του χωρίς λύπη, αλλά μάλλον με ανακούφιση. Με μια αίσθηση ότι, τώρα πια, ήταν επιτέλους ικανός να ξαναενωθεί με τον ανώτερο εαυτό του και με τον ανώτερο σκοπό. Αυτή η αντίδραση, μολονότι δεν αποτελεί κανόνα ανάμεσα στους ασθενείς του ΑΙDS, παρατηρείται πάρα πολύ συχνά.

Αποκτάμε έτσι το δικαίωμα να θεωρήσουμε ότι, για πολλούς από εκείνους που προσβλήθηκαν, η ασθένεια αποτελεί το «κλειδί» και τον καταλύτη, που τους δίνει τη δυνατότητα να εκφράσουν μια βαθιά δέσμευση να βοηθήσουν . Να πλησιάσουν και να διδάξουν, μέσα από το δικό τους πόνο, εκείνους των οποίων τις ζωές αγγίζουν. Ίσως, για πολλούς που έχουν ΑΙDS, αυτός ο υψηλός σκοπός να είναι η πραγματική αιτία που βρίσκονται εδώ, σ' αυτό το σώμα, σ' αυτή τη συγκεκριμένη ζωή.

Καμιά επιδημία στην ιστορία δεν έχει συνδυάσει τους παράγοντες που υπάρχουν στο ΑΙDS: τη μακρά διάρκεια της νόσου, το γεγονός ότι τα περισσότερα από τα θύματα του είναι νεαρά και κοινωνικά ενεργά άτομα, τη σύνδεση του στο μυαλό των περισσοτέρων με τον ανδρικό ομοφυλόφιλο πληθυσμό και, τέλος, το ότι η μετάδοση του γίνεται κυρίως μέσω της σεξουαλικής πράξης.

Αυτοί οι παράγοντες συνεργάζονται μεταξύ τους, για να επιφέρουν μια επανάσταση σε προσωπικές και κοινωνικές στάσεις, σε συμπεριφορές και αξίες.

Τελικά, η ανθρωπότητα ως σύνολο αλλάζει με πολλούς τρόπους.

Όπως η δημιουργία του διαμαντιού από τον άνθρακα, έτσι και ο μετασχηματισμός κάποιου σε ανθρώπινη ύπαρξη απαιτεί τον κατάλληλο χρόνο και την κατάλληλη πίεση. Η ασθένεια του ΑΙDS δίνει σε πολλούς από εκείνους που προσβάλλει αρκετά και από τα δύο αυτά στοιχεία, έτσι ώστε να επέλθει ένα είδος επαναπροσανατολισμού στις προσωπικές αξίες, όπως εκείνος που βίωσε ο Ντάρεν. Αυτό που ήταν παλιότερα ο καθένας-δηλαδή, μια εγωκεντρική ύπαρξη που κυνηγούσε με πάθος τις αισθησιακές απολαύσεις- πορεύεται τώρα, μέσα από την πίεση της αρρώστιας και το παράδειγμα του Ντάρεν, προς μια ζωή προσανατολισμένη σε περισσότερη προσφορά στους άλλους. Κι έτσι, η ζωή του Ντάρεν, όπως και η ζωή του Ρότζερ, έγινε παράδειγμα μιας ανώτερης αρχής σε λειτουργία.

Ποιος μπορεί να μας πει πού τελειώνει αυτό το φαινόμενο; Στο κάτω κάτω, δεν είναι μια αρρώστια που εμφανίζεται σε ανθρώπους αποκομμένους απ' τη ζωή. Οι περισσότεροι απ' όσους έχει «χτυπήσει» είναι νέοι, βρίσκονται στο ξεκίνημα τους. Οι γονείς τους είναι ακόμα ζωντανοί κι έχουν, συνήθως, έναν ευρύ κύκλο φίλων και γνωστών. Η κατάσταση του κάθε ασθενούς, ο μετασχηματισμός του κάθε ασθενούς επηρεάζει, άλλωστε, και πολλούς άλλους.

Αποτελεί συχνά μια δοκιμασία για τις αξίες τους,τις προτεραιότητές τους και το κουράγιο τους να έρθουν πρόσωπο με πρόσωπο τις κοινωνικές προκαταλήψεις.

Το γεγονός ότι αυτή η αυταρχική αρχόντισσα προτίμησε ν' αγαπήσει και να βοηθήσει τον εγγονό της, αλλά και άλλους σαν αυτόν, και να μην τον εγκαταλείψει εξαιτίας της αλαζονείας της και του φόβου της μομφής, είναι εξίσου θαυμάσιο με τη μεταβολή του ίδιου του Ντάρεν."

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΔΕΝ ΤΟ ΗΞΕΡΑ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΥΤΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ.ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ.ΚΑΛΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΕΡΝΑΣ.

Αλεξάνδρα είπε...

@κωνσταντίνος π: που είσαι εσύ; κάπου εδω δεν είναι και η συναυλία που θέλεις να παρακολουθήσεις;

Το βιβλίο αξίζει πολλά κατά την γνώμη μου κι ιδιαίτερα γιατί σου βάζει σκέψεις που ποτέ πριν δεν έκανες.

φιλιά

Αλεξάνδρα είπε...

@Γλυκο-Κερασο-Ζουζούνα: τώρα αν σου εξομολογηθώ πως συνειδητά ούτε κι εγω ήθελα να κάνω παιδιά;

Ομως με έπεισαν οι μεγαλύτεροι άνθρωποι. Δεν γνώρισα ούτε έναν που να μην μου λέει πως το μόνο κενό στην ζωή του είναι τα παιδιά που ποτέ δεν έκανε. Ετσι αφέθηκα στην εμπειρία τους.

Είναι δύσκολο να μεγαλώνεις παιδιά, είναι μια τέχνη που κανείς δεν μπορεί να σου μάθει. Κι όπως όλα τα πράγματα ανάλογα με τον βαθμό της δυσκολίας και η χαρά που αργότερα θα πάρεις.

Να σε κακίσουν ποιοί και γιατί; Ο καθένας πρέπει να κάνει αυτό που νιώθει σαν το καλύτερο δυνατό. Ποιός μπορεί να κρίνει εκτός από τον ίδιο τον εαυτό σου;

Πάντα θα ευχαριστώ τα παιδιά μου για όσα μου μαθαίνουν και για όσα μου υπενθυμίζουν. Γιατί ξεχνάμε...

φιλιά πολλά!!!

Αλεξάνδρα είπε...

@kryos: σε ευχαριστώ για το διπλό σεντόνι Ηλία. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να πάρουμε αλλιώς την ζωή. Πολλές φορές με τον δύσκολο τρόπο.

Πάλι υπάρχουν άνθρωποι που παρόλα αυτά δεν παίρνουν το μήνυμα. Πρέπει να έχεις σηκωμένες τις κεραίες σου και να έχεις την ωριμότητα να καταλαβαίνεις τα λάθη σου.

Ας είμαστε καλοί μαθητές σε αυτά τα μαθήματα που παίρνουν οι άλλοι κι ας μην περιμένουμε να έρθει μια αρρώστια για να ιεραρχήσουμε τα σπουδαία μας.

φιλιά πολλά

Αλεξάνδρα είπε...

@JK Skroutzakos: έχει ήδη γίνει best seller.

Το συστήνω ανεπιφύλακτα.

φιλιά